Superbrands-díjat kapott az ALDI
Az ALDI Superbrands díjat kapott a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottságától. A márkaerő, az ismertség, a megbecsültség és a tradíció tekintetében legerősebbnek bizonyuló fogyasztói brandek nyerhetik el a rangos kitüntetést.
A Magyarországon hatodik születésnapját ünneplő ALDI számára az elnyert elismerés fontos pozitív visszajelzés arról, hogy az általa megkezdett út eredményes. Székács Tibor, az ALDI Magyarország ügyvezető igazgatója a díj kapcsán elmondta: „Nagyon örülök, hogy idén az ALDI bekerült a legnépszerűbb márkák közé hazánkban. Kollégáimmal hisszük, hogy ez a védjegy, amire nagyon büszkék vagyunk, nemcsak biztonságot, de garanciát is nyújt majd vásárlóink mindennapi választásához. Megbízható és őszinte kiszolgálással, valamint áruválasztékunk következetesen magas minőségével érjük el nap mint nap, hogy vásárlóink tartósan elégedettek legyenek velünk”.
A diszkont filozófia megalkotójaként az ALDI egyedi előnyöket kínál vásárlóinak: az áruházlánc üzleteiben olyan, előválogatott ALDI márkákkal találkozhatnak a vevők, amelyek magas minősége, illetve a hozzájuk kapcsolódó pénzvisszafizetési-garancia verhetetlen kombinációt nyújt a vevők számára. Az ALDI kiváló ár-érték arányú termékei között a kisebb és a nagyobb pénztárcájú vásárlók is megtalálják a számukra megfelelő termékeket. Ezek a termékek pedig nemcsak jó minőségűek, hanem biztonságosak is, hiszen mind az ALDI munkatársai, mind független laborok évente többször is alapos és szigorú minőségellenőrzést tartanak a termékek és a beszállítók körében. Mindemellett az ALDI elérhető áron forgalmaz a laktóz- és gluténmentes termékek mellett diabetikus, illetve időszakosan bio élelmiszereket is.
Az üzletlánc sikeres márkaépítésének egyik lényeges eleme a hatékony kommunikációs stratégia. Az ALDI idén is úgy döntött, hogy pályázatot hirdet a magyar háziasszonyok és házigazdák között. A felhívásra közel 40 000 jelentkezés érkezett, a nézők interneten leadott szavazatai alapján az ALDI Háziasszonyai: Heni, Borsi és Éva, valamint Házigazdája, Fecó egy évig tartó megbízást kaptak televíziós- és rádiós reklámokban, illetve a nyomtatott és online médiában való szereplésre. A vevők a hetente megjelenő ALDI újság mellett a plakátokról és citylight felületekről, az akciós termékekkel jelentkező hírlevélből, az aldi.hu weboldalról, televízióból, rádióból, valamint a nyomtatott sajtóból tájékozódhatnak az ALDI termékeiről, akcióiról és egyedi értékeiről. Az áruházlánc Facebook oldalán – amely nagyon rövid idő, mindösszesen fél év alatt elérte a 100 000 like-ot, mostanra pedig jelentősen meg is haladta azt – napi szinten tartja a kapcsolatot rajongóival. Az ALDI értékrendjében az ember áll a középpontban: a vevők számára értékes és magas minőségű termékeket, 1500-nál is több hazai dolgozója számára pedig képzést, szakmai fejlődési lehetőséget és biztos megélhetést kínál.
A Superbrands jelölés - amely kizárólag szakmai szempontok alapján történik, hiszen sem pályázni, sem jelentkezni nem lehet rá -, megmutatja az ALDI-nak, hogy sikeres márkaépítésével példaként szolgálhat a hazai piaci szereplők számára.