6201 az új fertőzöttek száma, ezzel a járvány kezdete óta összesen 466 017 főre nőtt a beazonosított fertőzöttek száma. Elhunyt 108 többségében idős, krónikus beteg, így az elhunytak száma 15 873 főre emelkedett – írja a koronavirus.gov.hu oldal.
A gyógyultak száma folyamatosan nő, jelenleg 335 512 fő, de az aktív fertőzöttek száma is már 114 632 főre emelkedett. 7445 koronavírusos beteget ápolnak kórházban, közülük 778-an vannak lélegeztetőgépen. Utóbbi a tegnapi ismét új negatív csúcsot jelent, de a kórházban áőoltak száma is pár száz főre van az eddigi legmagasabbtól.
Eközben folyamatosan zajlik az oltás: már 981 401 fő a beoltottak száma, közülük 307 573 fő már a második oltását is megkapta. Bár a kormányzati tájékoztató oldal fogalmazása szerint "rendben és ütemezetten", a valóság azért ennél némileg árnyaltabb.
A járvány harmadik hullámának felszálló ágában vagyunk, egyre nő az aktív fertőzöttek és a kórházi betegek száma, a kormány ezért is döntött a korlátozások szigorításáról, amelyek hétfőn lépnek életbe – teszik hozzá.
6201 az új fertőzöttek száma, ezzel a járvány kezdete óta összesen 466 017 főre nőtt a beazonosított fertőzöttek száma. Elhunyt 108 többségében idős, krónikus beteg, így az elhunytak száma 15 873 főre emelkedett – írja a koronavirus.gov.hu oldal.
A gyógyultak száma folyamatosan nő, jelenleg 335 512 fő, de az aktív fertőzöttek száma is már 114 632 főre emelkedett. 7445 koronavírusos beteget ápolnak kórházban, közülük 778-an vannak lélegeztetőgépen. Utóbbi a tegnapi ismét új negatív csúcsot jelent, de a kórházban áőoltak száma is pár száz főre van az eddigi legmagasabbtól.
Eközben folyamatosan zajlik az oltás: már 981 401 fő a beoltottak száma, közülük 307 573 fő már a második oltását is megkapta. Bár a kormányzati tájékoztató oldal fogalmazása szerint "rendben és ütemezetten", a valóság azért ennél némileg árnyaltabb.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Itt az újabb csapás a Fideszre: hétfőn 18 órától a Facebookon sem jelenhet meg egyetlen politikai reklám sem
Az európai adatok szerint a magyar politikai hirdetésekre fordított összeg 90 nap alatt 5,5 millió eurót tett ki, ami majdnem annyi, mint a nyolcszor népesebb Németországé. Lakosságarányosan Magyarország áll az első helyen az uniós rangsorban.
október 6-án, közép-európai idő szerint este 6 órakor leállítja a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések közzétételét az Európai Unióban.
A vállalat már nyáron közölte, hogy októbertől nem engedélyezi ezeket a reklámokat a Facebookon és az Instagramon, mert nem tudna megfelelni az október 10-én életbe lépő új uniós szabályozásnak, amely a politikai hirdetések átláthatóságát írja elő. A Meta – a Google-höz hasonlóan – ezért inkább teljesen lemond az ilyen típusú hirdetésekről.
A tiltás előtt a magyar politikai szereplők látványosan megemelték a költéseiket a Meta felületein. A Political Capital adatai szerint
Magyarországon arányosan és összességében is több pénz ment el politikai reklámokra, mint bármely más uniós országban.
A Meta hirdetéstárának adatai alapján július 3. és szeptember 30. között összesen mintegy 2,2 milliárd forintot fordítottak politikai hirdetésekre Magyarországon. Ebből szeptemberben 1,3 milliárd, az utolsó héten pedig 350 millió forintot költöttek el. A legtöbb pénzt a Fideszhez és kormányközeli szereplőkhöz köthető oldalak hirdetéseire fordították.
A legtöbbet Orbán Viktor oldalának reklámozására szánták: 426 millió forintot, ami a teljes magyarországi költés körülbelül ötöde. A második helyen a megafonos Apáti Bence által alapított Nemzeti Ellenállás Mozgalom állt 372 millió forinttal, a harmadik helyen pedig a Harcosok Klubja oldala. A tízes lista első nyolc helyén kormányközeli oldalak szerepeltek, a 9. és a 10. helyre a DK és Dobrev Klára oldala fért fel.
A TISZA Párt július és szeptember között 11 millió forintot költött politikai hirdetésekre a Meta felületein, ezzel a 33. legnagyobb hirdető lett.
Szeptemberre szűkítve az időszakot Orbán előnye tovább nőtt, miközben a DK és Dobrev Klára oldala a 6. és a 7. helyre került. Az utolsó héten is hasonló maradt a helyzet: ekkor is Orbán oldalára költötték a legtöbbet, a DK oldala pedig a negyedik helyre jött fel.
Az európai adatok szerint a magyar politikai hirdetésekre fordított összeg 90 nap alatt 5,5 millió eurót tett ki, ami majdnem annyi, mint a nyolcszor népesebb Németországé. Lakosságarányosan Magyarország áll az első helyen az uniós rangsorban. A magyar költés négyszerese volt a csehországinak, pedig ott október elején parlamenti választást is tartottak.
A magyar adat a svéd költés csaknem kétszerese, az osztrák hatszorosa, a görög tizenháromszorosa, a portugál pedig huszonháromszorosa volt.
Szeptemberben összesen 3,4 millió eurót, az utolsó héten pedig 900 ezer eurót fordítottak politikai reklámokra Magyarországon. Orbán Viktor oldalának hirdetéseire egy hét alatt 78 millió forintot, vagyis körülbelül 200 ezer eurót költöttek – ez önmagában több, mint amennyit 17 uniós ország összes politikai hirdetője elköltött ugyanebben az időszakban.
október 6-án, közép-európai idő szerint este 6 órakor leállítja a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések közzétételét az Európai Unióban.
A vállalat már nyáron közölte, hogy októbertől nem engedélyezi ezeket a reklámokat a Facebookon és az Instagramon, mert nem tudna megfelelni az október 10-én életbe lépő új uniós szabályozásnak, amely a politikai hirdetések átláthatóságát írja elő. A Meta – a Google-höz hasonlóan – ezért inkább teljesen lemond az ilyen típusú hirdetésekről.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Mi is megírtuk tegnap, hogy a Fidesz indoklás nélkül leszavazta a gyermekvédelmi dolgozók béremeléséről és a gyermekek napi étkezésére fordított díj emeléséről szóló javaslatot.
A hírre Lilu és Molnár Áron is reagált az Instagramon; történeteik csak korlátozott ideig voltak láthatók. Mindketten csalódottságukat fejezték ki.
Lilu ezt írta: „Milyen emberek ezek… Gyerekvédelem… tényleg ordítani tudnék”.
Molnár Áron a saját felületén így fogalmazott:
„Én mára kicsekkolok innen. Nem tudom, hogy ki az, aki ezek után képes a Fideszre szavazni.”
Mi is megírtuk tegnap, hogy a Fidesz indoklás nélkül leszavazta a gyermekvédelmi dolgozók béremeléséről és a gyermekek napi étkezésére fordított díj emeléséről szóló javaslatot.
A hírre Lilu és Molnár Áron is reagált az Instagramon; történeteik csak korlátozott ideig voltak láthatók. Mindketten csalódottságukat fejezték ki.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar Péter visszalőtte a labdát Orbánnak: Úgy nem lehet szuverén külpolitikát csinálni, ha valakit ügynökaktákkal és gazdasági bűncselekmények sorával fognak Moszkvából
A Tisza elnöke a lassan már megszokott módon úgy fordítja ki miniszterelnök mondatait, hogy például az ukrán szó helyébe oroszt illeszt, vagy Brüsszel helyett Moszkvát ír.
Kedden reggel Orbán Viktor a Facebook-oldalán a Tisza pártról írt. A posztban ez a sor is szerepelt: Tisza: made in Ukraine.
A miniszterelnök szerint a Tisza párt házatáján kilóg az ukrán lóláb.
Az ezt követő mondtaira reagált reggeli posztjában Magyar Péter. A lassan már megszokott módon úgy fordítja ki a miniszterelnök mondatait, hogy például az ukrán szó helyébe oroszt illeszt, vagy Brüsszel helyett Moszkvát ír. Van azért egy-két újdonság is a posztban, például az ügynökakták megnyitásának ígérete:
"Válasz Orbán Viktor újabb reggeli agymenéseire:
Fidesz: made in Russia
A Fidesz házatáján kilóg az orosz lóláb. Lassan a digitális polgári körök létrehozásáról is kiderül, hogy az egész egy orosz fedősztori.
A világról, az ország dolgairól vagy a külpolitikáról lehet vitázni és mást gondolni. De úgy nem lehet szuverén külpolitikát csinálni, ha valakit ügynökaktákkal és gazdasági bűncselekmények sorával fognak Moszkvából.
Úgy nem lehet külpolitikát csinálni, ha egy idegen országnak kötelezed le magad. És úgy sem lehet külpolitikát csinálni, ha egy háborús helyzetben fontosabb az igazodási kényszer, mint a haza érdeke.
Ez oda vezet, hogy Magyarországra ismét (orosz) hekkereket és helytartót küldenek. Ilyen már volt Magyarországon, nem érdemes újra kipróbálni. Főleg háború idején.
Október 23-án, 14.00 órától találkozzunk a Nemzeti Meneten a Deák tértől a Hősök teréig!
Aki fehér zászló alatt akar vonulni, orosz bábokat hallgatni, annak irány a békemenet! Fedőnév: Orbán Balázs
ui.: a TISZA-kormány megnyitja az ügynökaktákat."
Kedden reggel Orbán Viktor a Facebook-oldalán a Tisza pártról írt. A posztban ez a sor is szerepelt: Tisza: made in Ukraine.
A miniszterelnök szerint a Tisza párt házatáján kilóg az ukrán lóláb.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Kedden reggel Orbán Viktor a Facebook-oldalán a Tisza pártról írt. A posztban ez a sor is szerepelt: Tisza: made in Ukraine.
A miniszterelnök szerint a Tisza párt házatáján kilóg az ukrán lóláb. Ezt azt követően írta, hogy az Index hétfőn a Tiszánál történt adatszivárgásról számolt be, amit a párt tagadott.
„Lassan az országszerte körbehurcolt kartonbábumról is kiderül, hogy ukrán gyártmány. A világról, az ország dolgairól vagy a külpolitikáról lehet vitázni és mást gondolni. De úgy nem lehet külpolitikát csinálni, ha a mentelmi joggal fognak Brüsszelből.
Úgy nem lehet külpolitikát csinálni, ha egy idegen országnak kötelezed le magad. És úgy sem lehet külpolitikát csinálni, ha egy háborús helyzetben fontosabb az igazodási kényszer, mint a haza érdeke” – írta.
A bejegyzés szerint ez oda vezet, hogy Magyarországra ismét helytartót küldenek. A miniszterelnök azt is írta, hogy ez már volt Magyarországon, nem érdemes újra kipróbálni. Főleg háború idején – zárta a posztot.
Hétfőn Bonyhádon Magyar Péter egyébként lerakta a színpadról a kartonbábut.
Kedden reggel Orbán Viktor a Facebook-oldalán a Tisza pártról írt. A posztban ez a sor is szerepelt: Tisza: made in Ukraine.
A miniszterelnök szerint a Tisza párt házatáján kilóg az ukrán lóláb. Ezt azt követően írta, hogy az Index hétfőn a Tiszánál történt adatszivárgásról számolt be, amit a párt tagadott.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!