Sofőr nélkül is a közutakra engedik az önvezető autókat Floridában
Az arizonai Tempe városában tavaly március 18-án elgázolt egy nőt egy önvezető Uber-taxi, írtuk meg korábban mi is. A helyi rendőrség közlése szerint a gyalogos átkelt az úton, de nem az erre kijelölt zebrát használta. A nőt kórházba szállították, de később belehalt a sérüléseibe.
A baleset idején ugyan ült az autóban sofőr, de önvezető módban volt a kocsi, így nem ő irányította. Később kiderült: már sötét is volt, amikor a 49 éves nő, Elaine Herzberg épp tolta át kerékpárját a négysávos úton - ekkor ütötte el fékezés nélkül az Uber által speciálisan átalakított Volvo XC90 prototípus.
Valószínűleg akkor is megtörténhetett volna a baleset, ha élő sofőr vezeti a kocsit, de a videofelvételek alapján az is kiderült, hogy az autóban ülő Uber-alkalmazott nem figyelt az útra. Ezen kívül a kocsi biztonsági rendszerei sem jeleztek veszélyt.
Kiderült továbbá az is, hogy
az ütközéskor nem volt aktív a kocsi gyári ütközésmegelőző rendszere, ami mérsékeli a becsapódás erejét és szerepe szerint képes megakadályozni azt,
ezen kívül észleli a gyalogosokat, kerékpárosokat és a nagyobb testű állatokat is.
„Egy szériaállapotú Volvo XC90 biztonsági rendszerének semmi köze ahhoz, amit az Uber használ” – jelentette ki a Volvo beszállítójának, az Aptiv nevű vállalatnak a szóvivője.