Sacha Baron Cohen: A Facebook hagyta volna Hitlernek, hogy antiszemita hirdetéseket vásároljon
A Borat sztárja a napokban kiszivárgott hírekre reagált New York-ban tartott beszédében. A Facebook mellett kritizálta a Google-t, a Twittert és a YouTube-t is, hogy abszurdumokat zúdítanak emberek millióira.
A közösségi média óriásaira és az internetes társaságokra egyre nagyobb nyomás összpontosul, hogy megfékezzék a politikai kampányok körüli hamis információk terjesztését.
A Twitter október végén jelentette be, hogy november 22-től kitiltja felületéről világszerte a politikai hirdetéseket.
A Google a héten közölte, hogy nem engedélyezi tovább, hogy a pártok megcélozzák szavazóikat a böngészési adatok vagy más tényezők alapján.
Egyre többen várják el az elemzők szerint, hogy a Facebook is kövesse a példájukat.
Sacha Baron a „Soha most van” elnevezésű rendezvényén tartott beszédében kritizálta a Facebook vezetőjét, Mark Zuckerberget, aki októberben kiállt a vállalat azon álláspontja mellett, hogy ne tiltsák le a politikai célú hirdetéseket – írja a BBC.
„Ha fizetsz, a Facebook mindent megtesz neked” – mondta – „Politikai hirdetéseket engedélyez, még akkor is, ha hazugság. És abban is segít, hogy a megfelelő módon, a megfelelő hatást váltsa ki a hirdetés.”
„Ennek a logikának az alapján, ha a Facebook az 1930-as évek körül létezne, akkor Hitler 30 másodperces hirdetéseket tehetett volna közzé a zsidó problémái megoldására” – tette hozzá.
A Facebook erre az állításra azt reagálta, hogy Cohen hamisan mutatta be a cégpolitikájukat, és a Hitleréhez hasonló felszálalások tiltottak az oldalon.
„Tiltjuk az erőszakot támogató embereket, és eltávolítunk mindenkit, aki dicséri vagy támogatja azt” – közölte a cég.