Alig kaptak levegőt és volt, aki elhányta magát a hőségtől – egy órán át vesztegeltek az utasok az átforrósodott vonatba zárva Balatonfőkajárnál
A Balatonfüredről Budapestre tartó járat a mozdony hibája miatt áll meg a nyílt pályán vasárnap délután. Az egyik utas szerint bezárták a mosdókat és vizet is alig akartak adni nekik.
Az átforrósodott vonatba zárva, a tűző napon vesztegeltek az utasok több mint egy órán át vasárnap délután Balatonfőkajárnál - számolt be róla az RTL Híradó.
A Balatonfüredről Budapestre tartó járat a mozdony hibája miatt állt meg a nyílt pályán. A MÁV szerint a lehető leggyorsabban elindították a segélymozdonyt, vizet pedig csak akkor osztottak volna az utasoknak, ha a vonat két óránál többet vesztegel a nyílt pályán.
Az egyik utas a Híradónak azt mondta, csak fél óra elteltével nyitották ki az átforrósodott vagonok ajtaját.
"Nagy nehezen kaptunk levegőt, de akkor is azt mondták, hogy nem tudunk kimenni a vonatból. Nekünk szerencsénk volt, mert pont egy átjárónál voltunk az ajtónál, de hátul a kisgyerekek nagyon rosszul voltak. Ott kiabáltak a kalauznak, hogy nagyon rosszul vannak és el fognak ájulni, az egyikük oda is hányt"
- mondta a lány, aki szerint a vonat személyzete csak annyit közölt velük, hogy a mozdony hibája miatt nem tudnak tovább menni. Bezárták a mosdókat, és inni se tudtak.
"Vizet is alig akartak adni. 0,3 literes vizet adtak, de azt is nagyon drágán"
- fogalmazott.
hirdetés
A vonat több mint egy órányi veszteglés után tudott csak tovább indulni, amikor rákapcsoltak egy másik mozdonyt. Bevontatták a Polgárdi vasútállomásra, ahol az emberek átszálltak egy másik, Budapestre induló vonatra.
Egy héten belül ez volt a második eset, hogy utasok rekedtek a hőségben egy vonaton. Június végén a MÁV Zürichbe tartó szerelvénye hibásodott meg indulás előtt, ezért utasokkal együtt tárolóvágányra tolták a Keleti pályaudvaron. A vagonban olyan meleg volt, hogy egy gyerek rosszul lett, egy másik utas pedig pánikba esett és betörte az ablakot.
A Híradónak nyilatkozó vasúti közlekedési szakértő szerint a hőhullámok nagy kihívások elé állítják a MÁV gyakran 50 évnél öregebb járműveit.
"Ezeket a járműveket nem ilyen klíma-viszonyokra tervezték ezért az üzemkészségük ilyen időben nagyon nagymértékben leromlik. Ezért is fordulhat elő az átlagosnál sokkal több műszaki meghibásodás. Ezek egy része induláskor kiderül, más része útközben alakul ki"
- fogalmazott Andó Gergely, aki szerint, ha hosszú ideig vesztegel a vonat a nyílt pályán, érdemes segítséget kérni a katasztrófavédelemtől, ők kimentik az utasokat az felhevült vagonokból.
A MÁV az RTL Híradó megkeresésére írásban azt közölte: azonnal elindították a meghibásodott vonathoz legközelebbi mozdonyt, ezért kellett csak egy órát várniuk az utasoknak. Vizet pedig csak akkor vittek volna a vonatra, ha 120 percnél tovább vesztegel a nyílt pályán.
Az RTL Híradó riportja: