Orbán Viktor miniszterelnök vezetésével megtartották az őszi politikai időszak első kormányülését a Karmelita kolostorban - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke pénteken.
A miniszterek egyebek mellett áttekintették az energia-veszélyhelyzeti valamint az aszály-veszélyhelyzeti operatív törzs eddigi munkáját, majd az aktuális költségvetési és gazdasági kérdésekről tárgyaltak.
Megállapították: a háború és az elhibázott brüsszeli szankciók miatt egész Európában energiaválság várható az ősszel. Magyarországon azonban a kormány eddigi intézkedéseinek köszönhetően nem lesz energiahiány; van és lesz gáz, áram, fűtőanyag.
A kormány mindent megtesz azért, hogy a háborús inflációtól megvédje a magyarokat, és megvédje a rezsicsökkentést - áll a sajtófőnök tájékoztatásában.
Orbán Viktor miniszterelnök vezetésével megtartották az őszi politikai időszak első kormányülését a Karmelita kolostorban - tájékoztatta az MTI-t Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke pénteken.
A miniszterek egyebek mellett áttekintették az energia-veszélyhelyzeti valamint az aszály-veszélyhelyzeti operatív törzs eddigi munkáját, majd az aktuális költségvetési és gazdasági kérdésekről tárgyaltak.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Elrendelték Szalay-Bobrovniczky Kristóf egyik volt cégének felszámolását, veszélyben van a magyar vagongyártás
A Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Ganz-Mavag felszámolását is elrendelték, az egész magyar vasút megérezheti a cégek bedőlését. A pénzügyi konszolidációhoz 40 milliárd forint kellene.
A cégnyilvántartásban „felszámolás alatt” státuszba került két kulcsszereplő: a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Kft., valamint a Ganz-Mavag International (GMVI) Kft. – írta a Szabad Európa.
A két vállalat levélben közölte üzleti partnereivel, hogy egyelőre nem tudnak fizetni. A GMVI a csoport központi szereplője, a körhöz tartozik a Dunakeszi Járműjavító Kft. is.
Szalay-Bobrovniczky Kristóf 2020-ban tulajdonos volt a Dunakeszi Járműjavító Kft.-ben az orosz állami Transmashholding mellett. Akkor a cég több mint 30 milliárd forintos állami megbízást nyert el.
A Szabad Európa szerint a teljes magyar vasút is megérezheti a bedőlést: Dunakeszin az emeletes KISS motorvonatok középső kocsijait szerelték össze, és a cégek szerződött partnerként komoly javítókapacitást adnak a MÁV-nak. A cégcsoport csaknem 700 embert foglalkoztat.
A nehéz helyzet háttere: az Egyiptomnak szánt, 1350 darabos személyvagon-üzletből a Transmashholding kiszorult az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt. A pénzügyi konszolidációhoz 40 milliárd forint kellene.
A kormány nyáron több döntést is hozott a cég megmentéséről. Egy, a lap által idézett névtelen forrás szerint elképzelhető, hogy az állam mégsem akar ennyi pénzt tenni „a jelenleg is kormányközeli üzleti körök tulajdonában álló cégcsoport megmentésébe”.
A cégnyilvántartásban „felszámolás alatt” státuszba került két kulcsszereplő: a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Kft., valamint a Ganz-Mavag International (GMVI) Kft. – írta a Szabad Európa.
A két vállalat levélben közölte üzleti partnereivel, hogy egyelőre nem tudnak fizetni. A GMVI a csoport központi szereplője, a körhöz tartozik a Dunakeszi Járműjavító Kft. is.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Trump szerint Budapesten jön a nagy találkozó: az amerikai elnök Putyinnal egyezkedne az orosz–ukrán háború lezárásáról. Ezt Trump a Truth Socialön közölte – derül ki a bejegyzésből.
Nagyon produktív telefonbeszélgetést folytatott Vlagyimir Putyinnal. Az orosz elnök gratulált neki a gázai békemegállapodáshoz, és ez szerinte lökést adhat a háború lezárásának.
A következő napokban nem a vezetők ülnek le először. Jövő héten amerikai és orosz kormányzati magas rangú tanácsadók egyeztetnek, az amerikai csapatot Marco Rubio vezeti.
A tanácsadói kör után jöhet a csúcstalálkozó. Trump szerint a személyes megbeszélés Putyinnal Budapesten lesz.
Közben Washingtonban is zajlik a diplomácia. Pénteken Trump a Fehér Házban tárgyal Volodimir Zelenszkijjel, és ott érintik a Putyinnal folytatott beszélgetést is.
Több részlet még nincs kész. A tanácsadói egyeztetés pontos helyszíne ismeretlen, és a budapesti találkozó dátuma sem publikus.
Trump szerint Budapesten jön a nagy találkozó: az amerikai elnök Putyinnal egyezkedne az orosz–ukrán háború lezárásáról. Ezt Trump a Truth Socialön közölte – derül ki a bejegyzésből.
Nagyon produktív telefonbeszélgetést folytatott Vlagyimir Putyinnal. Az orosz elnök gratulált neki a gázai békemegállapodáshoz, és ez szerinte lökést adhat a háború lezárásának.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Lidl 4 keréken: Mozgó üzlet járja a vidéki településeket, segítenek vásárolni a kis községekben élőknek
A Lidl 4 keréken olyan településekre látogat el, ahol korlátozott az élelmiszerellátás. Az üzletté alakított buszban több mint 80-féle termékből lehet majd vásárolni. A minőségi kínálat ráadásul ugyanazon az áron érhető el, mint egy hagyományos Lidl áruházban.
Különleges kezdeményezést indít a Lidl Magyarország: október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot, amelyet ma mutattak be a vállalat ecseri logisztikai központjában. A Lidl 4 keréken olyan településekre látogat el, ahol korlátozott az élelmiszerellátás.
Az áruházlánc innovatív kezdeményezésének célja, hogy segítse a kisebb településeken élőket, hogy ők is könnyen hozzájuthassanak a minőségi, kedvező árú termékekhez, valamint hozzájáruljon a vidék fejlődéséhez, megtartó erejéhez.
Egyedülálló megoldással segíti a vidéki települések élelmiszer-ellátását a Lidl: október 17-től egy mozgó, üzletté átalakított Lidl-kisbusz járja majd az országot. A Lidl 4 keréken olyan kistelepülésekre látogat el, ahol sokszor kihívást jelent megoldani a mindennapi bevásárlást, különösen saját gépjármű nélkül. Az üzletté alakított buszban több mint 80-féle termékből lehet majd vásárolni: így például friss zöldségek és gyümölcsök, tej- és tejtermékek, különféle szárazáruk, konzervek, illetve fagyasztott árucikkek közül lehet majd válogatni. A kínálat kialakításakor elsődleges szempont volt, hogy a mindennapi bevásárláshoz szükséges alapvető élelmiszerek minél szélesebb választéka elérhető legyen a polcokon. A minőségi kínálat ráadásul ugyanazon az áron érhető el, mint egy hagyományos Lidl áruházban.
A Lidl megy el a vásárlókhoz
A diszkontlánc számára kiemelten fontos, hogy minden magyar vásárló hozzáférjen a minőségi élelmiszerekhez, függetlenül attól, hogy hol él. Éppen ezért a vállalat folyamatosan keresi azokat az innovatív megoldásokat, amelyekkel segíthet az embereknek, és még könnyebbé, kényelmesebbé teheti a bevásárlást.
„Országosan jelenleg 216 áruházunk van, de vannak olyan kistelepülések, ahol több tíz kilométert is kell utazni azért, hogy elérjenek a vásárlók egy Lidl-üzletbe. Ezeken a településeken pedig sokszor nincs megfelelő élelmiszerbolt helyben, vagy csak korlátozott kínálattal találkozhatnak az ott élők, így sokszor jelenthet problémát még egy kisebb bevásárlás is. Ezért döntöttünk úgy, hogy most a Lidl 4 keréken megy a vásárlókhoz.
Számunkra ez nem csupán egy innovatív kezdeményezés, hanem egyfajta gesztus a vidéki közösségek felé, hogy tudják, számíthatnak ránk. Hiszünk abban, hogy a vidék támogatása és fejlesztése kulcsfontosságú, ezért a terveink szerint most az ősz folyamán 48 vidéki településre megyünk el ezzel a mozgó bolttal, ahol mintegy 27 ezer lakost érünk el. Nagy lelkesedéssel vágunk bele, és bízunk benne, hogy a programot a későbbiekben folytatva egyre több helyre juthatunk el“ - mondta Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
Száz lakostól az ezer fős településig
Az 48 településen összesen 27 ezer ember él, a legkisebb település, ahova begördül a mozgó üzlet a 100 fős lélekszámú Vekerd lesz, de a legnagyobb településen, Alsószentmártonon is mindössze alig több, mint 1200 fő lakik.
A Lidl mozgó üzlete minden kiválasztott település központjában áll meg, és néhány órán keresztül várja a vásárlókat, mielőtt tovább indulna a következő állomásra.
Amennyiben a 25 napos országjárás sikeres lesz, a jövőben újabb települések is bekerülhetnek a programba.
Különleges kezdeményezést indít a Lidl Magyarország: október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot, amelyet ma mutattak be a vállalat ecseri logisztikai központjában. A Lidl 4 keréken olyan településekre látogat el, ahol korlátozott az élelmiszerellátás.
Az áruházlánc innovatív kezdeményezésének célja, hogy segítse a kisebb településeken élőket, hogy ők is könnyen hozzájuthassanak a minőségi, kedvező árú termékekhez, valamint hozzájáruljon a vidék fejlődéséhez, megtartó erejéhez.
Egyedülálló megoldással segíti a vidéki települések élelmiszer-ellátását a Lidl: október 17-től egy mozgó, üzletté átalakított Lidl-kisbusz járja majd az országot. A Lidl 4 keréken olyan kistelepülésekre látogat el, ahol sokszor kihívást jelent megoldani a mindennapi bevásárlást, különösen saját gépjármű nélkül. Az üzletté alakított buszban több mint 80-féle termékből lehet majd vásárolni: így például friss zöldségek és gyümölcsök, tej- és tejtermékek, különféle szárazáruk, konzervek, illetve fagyasztott árucikkek közül lehet majd válogatni. A kínálat kialakításakor elsődleges szempont volt, hogy a mindennapi bevásárláshoz szükséges alapvető élelmiszerek minél szélesebb választéka elérhető legyen a polcokon. A minőségi kínálat ráadásul ugyanazon az áron érhető el, mint egy hagyományos Lidl áruházban.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Megdrágulhatnak a szuperolcsó kínai ruhák Európában, a franciák már léptek, mindenki az EU-ra vár
A számok brutálisak: 2024-ben 4,6 milliárd darab, 150 euró alatti csomag érkezett az EU-ba. Az „ultra fast fashion” darabokra 5 eurós ökoadó jöhet (2030-ra 10 euró), reklám- és influenszer-korlátozással, plusz szigorúbb átláthatósággal.
A filléres divatnak forró ősz jön: a Shein 2025 novemberében klasszikus boltot nyit Párizsban, később még négy nagyvárosban is. A francia kereskedők kiakadtak a terveken, a vita új erőre kapott - írta a Telex/G7.
Brüsszel közben 2028-tól eltörölné a 150 euró alatti kiscsomagok díjmentességét, és 2 eurós díjat vezetne be; ehhez még az Európai Parlament és az Európai Tanács jóváhagyása kell
Franciaország már rákapcsolt: az alsóház 2024 márciusában elfogadott egy tervezetet, a szenátus 2024 júniusában módosításokkal rábólintott. A közös bizottság felállítását 2024 szeptemberére ígérték, de eddig nem ült össze.
Az „ultra fast fashion” darabokra 5 eurós ökoadó jöhet (2030-ra 10 euró), reklám- és influenszer-korlátozással, plusz szigorúbb átláthatósággal. A Zara és a H&M nem ebbe, hanem a „fast fashion” kategóriába esik, így rájuk az ökoadó nem vonatkozna.
A számok brutálisak: 2024-ben 4,6 milliárd darab, 150 euró alatti csomag érkezett az EU-ba, duplája a 2023-asnak. Ezek 91 százaléka Kínából jött, nagy részük a Sheinhez és a Temuhoz köthető.
A Shein francia képviselője szerint igazságtalan az adminisztratív megközelítés, és az uniós-francia szigor együtt átlagosan 12 euróval dobhatná meg egy ruhadarab árát. A franciák közben „tesztlaborrá” válnának, hogy az ottani tapasztalatokkal Brüsszelben is érveljenek, a jogszabályokat előzetesen egyeztetniük kell az EU-val.
Az uniós vonalon több ország bevonná a textilt az EPR-rendszerbe, kötelezővé tenné a textilhulladék szelektív gyűjtését, és csökkentené a javítás és az újraértékesítés áfáját. Ebben most Svédország jár elöl.
A szigorítások mögött környezetvédelmi érvek állnak, de a helyi gyártók és kereskedők szerint a távol-keleti dömping tisztességtelen előnyt jelent. Francia képviselők korábban a kormányt is sürgették, hogy lépjen gyorsabban.
A filléres divatnak forró ősz jön: a Shein 2025 novemberében klasszikus boltot nyit Párizsban, később még négy nagyvárosban is. A francia kereskedők kiakadtak a terveken, a vita új erőre kapott - írta a Telex/G7.
Brüsszel közben 2028-tól eltörölné a 150 euró alatti kiscsomagok díjmentességét, és 2 eurós díjat vezetne be; ehhez még az Európai Parlament és az Európai Tanács jóváhagyása kell