Milliárdokat kaszált külföldről a kormányközeli Mediaworks, mégis nagyon kicsi a nyereség
A Mediaworks Hungary Zrt. tavaly 57 milliárd forintos árbevételt ért el, ami alig maradt el a 2023-as 57,2 milliárdtól. A bevétel négy fő területről származott: az online tevékenység 12,6 milliárdot hozott, a nyomtatott lapok értékesítése 11,9 milliárdot tett ki, a hirdetésekből kicsivel több mint 11 milliárd forint folyt be, a nyomdai szolgáltatások pedig 10 milliárd forintot hoztak, összegezte a 444.
A hirdetési bevételek csökkenést mutattak: míg 2023-ban közel 15 milliárd forintot tettek ki, 2024-re ennél alacsonyabb összeget könyvelt el a cég ezen a soron.
A legtöbb pénz Szlovákiából érkezett (több mint 1 milliárd forint), ezt követte Írország 723 millióval és Románia 463 millióval. Emellett az Egyesült Államokból 62 millió, Szingapúrból 1,8 millió, a Virgin-szigetekről pedig kicsivel több mint 1 millió forint származott.
Az egyéb bevételek viszont jelentősen csökkentek: a 2023-as 3,2 milliárd forint után 2024-ben már csak 1,3 milliárdot könyveltek el. Ennek egyik oka az volt, hogy nem volt elengedett követelés, másrészt
A költségek emelkedtek: az anyagjellegű ráfordítások 35,8 milliárdról 36,8 milliárdra nőttek, a személyi jellegű kiadások pedig 16 milliárd után már 18 milliárd forintot tettek ki.
Ezt azonban kompenzálta a MédiaLog-DMHM Kft.-től érkező 886 millió forintos osztalék, így végül 321 millió forintos nyereséggel zárták az évet. Ez az eredmény jelentősen elmaradt a 2023-as 3,3 milliárd forintos profittól.