News here
hirdetés

HÍREK

Még idén forgalomba kerülhet a Pfizer koronavírus elleni tablettája

A készítmény, amely egyelőre még a tesztelés első fázisában van, a vírus különféle variánsai ellen is működhet majd.

Link másolása

hirdetés

Még idén forgalomba kerülhet Pfizer koronavírus-fertőzés kezelésére szolgáló tablettája - nyilatkozta az amerikai gyógyszercég vezérigazgatója a CNBC-nek. Albert Bourla a lapnak azt mondta, a klinikai tesztek első fázisa rendben halad, az eredmények pedig biztatóak.

A készítmény egy úgynevezett proteázgátló, amely a vírus sejten belüli szaporodását igyekszik meggátolni.

A Pfizer tablettáját szájon át kell bevenni, ugyanakkor a cég egy intravénásan adagolható készítményen is dolgozik. A kutatók azonban azért fókuszálnak inkább a tablettára, mert azt otthoni körülmények között is lehet majd használni.

Ahhoz viszont, hogy a tabletta forgalomba kerülhessen, több teszten is át kell mennie. A The Times of Israel a vizsgálatokról azt írja, a készítményt jelenleg 60 18 és 60 év közötti önkéntesen vizsgálják Belgiumban és az Egyesült Államokban.

Bourla szerint, ha a gyógyszer piacra kerül, az nagy áttörést jelent majd, és szerintük a készítmény a vírus különféle variánsai ellen is működhet.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
Két szomszédos ország autósai továbbra is hatósági áron tankolhatnak Magyarországon
És továbbra is megérheti nekik átjárni, mert otthon többet fizetnének az üzemanyagért.

Link másolása

hirdetés

Péntektől csak magyar rendszámmal lehet tankolni kedvezményes áron Magyarországon – jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón. A Hotankoljak.hu becslése szerint

a külföldi autósok így átlagban 661 forintot fizetnek a 95-ös benzin literéért, a gázolajért pedig 679 forintot.

Csütörtökön nem sokkal éjfél előtt megjelentek a részletszabályok is a Magyar Közlönyben, ezek alapján pedig van egy kivétel: azon országok autósai, ahol szintén hatósági ár van bevezetve és ott megengedik, hogy a magyarok is hatósági áron vegyenek üzemanyagot, ők nálunk is hatósági áron, vagyis 480 literenkénti áron tankolhatnak.

A HVG cikke szerint eddig

hirdetés
két szomszédos országban vezettek be hatósági árat az üzemanyagokra.

Szlovéniában az eurosuper 95 kiskereskedelmi árát 1,54 euróban, vagyis 605 forintban, az eurodízelét pedig 1,668 euróban, vagyis 655 forintban határozták meg. Szerbiában 95-ös benzin maximum 184 dinárba, átszámítva 615,5 forintba kerül, a dízelért pedig 202,2 dínárt, vagyis 646 forintot kell fizetni literenként.

Ezek alapján az ott élőknek továbbra is megérheti átjárni tankolni 480 forintos literenkénti áron, hiszen mindkét országban jóval többet kell fizetni a hatósági áras üzemanyagért.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
Tiltakozik a Magyar Sakkszövetség az ellen, hogy Rapport Richárd román színekben versenyezzen
A világranglistán ötödik nagymester egy szerb származású milliárdostól kapott szponzori ajánlatot, melynek az is része, hogy a jövőben román színekben ül asztalhoz.

Link másolása

hirdetés

A Magyar Sakkszövetség (MSSZ) tiltakozik Rapport Richárd "zászlóváltása" ellen és mindent megtesz, hogy a világranglistán ötödik nagymester a jövőben is magyar színekben versenyezzen – mondta az MTI-nek Szabó László, az MSSZ elnöke.

Hozzátette, a nemzetközi szövetségtől (FIDE) értesültek arról, hogy Rapport Richárd román színekben kívánja folytatni pályafutását.

„A FIDE jelezte számunkra, hogy Ricsi zászlóváltást kezdeményezett. Ilyen esetben az adott szövetségnek kilencven napja van, hogy tiltakozást nyújtson be. Mi feltettünk a FIDE-nek egy rakat kérdést, mivel a zászlóváltás szabályozása elég szabados, nagyvonalú, kértük, hogy értelmezzék a helyzetet”

– nyilatkozott az MTI-nek Szabó László.

Kiemelte, a kilencven nap alatt Rapport Richárd továbbra is magyarként versenyezhet, illetve lehetősége van, hogy semlegesként, FIDE-versenyzőként szerepeljen, de erről nincs hír. Azaz, a június 16-án kezdődő madridi világbajnok-jelölti tornán, ahová a 26 éves magyar sakkozó bejutott, még semmiképpen nem indulhat román színekben.

Szabó László hangsúlyozta, kapcsolatban vannak a román szövetséggel, amely „nagyon korrekt” az ügyben, és szeretnék „sérülésmentesen” rendezni az esetet. A román szövetség közölte, Rapport kereste meg őket a kéréssel. Az MSSZ elnöke ugyanakkor jelezte, aggályos, hogy nem kell állampolgárságot váltani, ha valaki más ország színeiben akar asztalhoz ülni, ehhez elég például, ha román lakcímmel rendelkezik.

hirdetés

Szabó László szerint a magyar szövetség az elmúlt években a lehetőségeihez mérten mindent megtett, hogy Rapport Richárdot támogassa, anyagilag, sportszakmai és sportdiplomáciai téren. A többi között kezdeményezte, hogy Rapport szerb felesége, aki szintén sakkozó, szerb-magyar állampolgár legyen, ami például könnyebbséget jelent az utazások során. A nagymester nem vállalta a szereplést az idei sakkolimpián.

„Kapcsolatban vagyunk Ricsivel, nyilván a személyes motivációját ő tudja elmondani. Vannak olyan, rajtunk kívül álló szempontok, amelyekre nincs ráhatásunk” – fogalmazott Szabó László, aki „abszolút bízik benne”, hogy sikerül rendezni a kérdést.

Az MSSZ később közleményben azt írta, 2021-ben hétszámjegyű összeggel támogatta Rapport felkészülését.

„Rapport Richárd a magyar sakkcsapat tagjaként 2014-ben ezüstérmet szerzett a tromsői sakkolimpián. 2031-től, amikor Richárd betölti majd a 35. életévét, Magyarország az állami költségvetés terhére élete végéig tartó járadék folyósításával is elismeri sakkolimpiai ezüstérmét, ahogyan edzőjéét és szövetségi kapitányáét is” – áll a közleményben, amelyben a szövetség jelezte, Rapport a magyar sakk – és a teljes magyar sport – „egyik legnagyobb kincse”.

„A Magyar Sakkszövetség határozott célja, hogy magyar zászló alatt versenyezzen tovább és a magyar sakknak és szülőhazájának hozzon dicsőséget. Ezért minden tőlünk telhetőt – ahogyan eddig is – meg fogunk tenni. Tavalyelőtti pályázatunkkal elnyertük a jogot, hogy a 44. sakkolimpiát 2024-ben Budapesten rendezzük, hazánk még soha nem láthatta vendégül a világ ötödik legnagyobb sporteseményét. Ez is kötelez bennünket arra, hogy mindent megtegyünk azért, hogy a legerősebb csapattal álljunk ki a világ legizgalmasabb és legnagyobb presztízsű sakkeseményére”

– írta az MSSZ.

A 24.hu híre szerint a nemrég befejeződött 2022 Superbet Chess Classic Romania sakkverseny főtámogatója, Sacha Dragic, a Superbet nevű cég szerb származású milliárdos tulajdonosa visszautasíthatatlan szponzori ajánlatot tett Rapportnak, amelynek segítségével lehetősége nyílna arra, hogy a következő években valós esélye legyen a világbajnoki cím elnyerésére.

Édesapja úgy tudja, a sakkozó már döntött, elfogadta az ajánlatot, amely azt is tartalmazza, hogy a jövőben román színekben ül asztalhoz.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Megalakult a Nemzeti Közlekedési Központ, aminek Vitézy Dávid lesz a vezetője államtitkárként
A központ feladata lesz a közösségi közlekedési menetrendek összehangolása, a tarifarendszerek egységesítése.

Link másolása

hirdetés

Múlt héten mutatta be a csapatát Palkovics László, aki az újabb Orbán-kormányban a technológiáért és iparért felelős miniszter lesz. Ekkor derült ki az is, hogy Vitézy Dávid, a BKK korábbi alapító-vezérigazgatója felelhet majd a közlekedéspolitikáért államtitkárként a tárcánál.

Vitézy pénteki Facebook-posztjából az is kiderült, hogy ezt milyen intézményi keretek között fogja ellátni a feladait. Ahogy írta,

országos hatáskörű közlekedésszervezőként megalakult a Nemzeti Közlekedési Központ (NNK), amely a Technológiai és Ipari Minisztériumhoz tartozik,

és államtitkárként az ő feladata lesz ennek irányítása.

„Az NKK feladata a közösségi közlekedési menetrendek összehangolása, a tarifarendszerek egységesítése és az utasok még színvonalasabb kiszolgálása, a MÁV–Volán-csoport, a GYSEV és más szolgáltatók közszolgáltatásainak megrendelése és összehangolása az állam nevében” – írta az államtitkár.

A poszt alapján ezeket lehet még tudni az NKK-ról:

hirdetés
  • A vasúti és hévfejlesztések stratégiai tervezése is a feladata lesz. Ezen beruházások teljes körű előkészítésében és megvalósításában a központ az Építési és Beruházási Minisztérium szakmai partnere lesz.
  • A Nemzeti Közlekedési Központ küldetése, hogy minőségi, vonzó közösségi közlekedési kínálat, egységes és országos ütemes menetrendek, csatlakozások és tarifarendszer kialakításával győzzön meg minél többeket a gyors, kényelmes és megbízható közösségi közlekedés használatának előnyeiről.
  • Az NKK országos közösségi közlekedési integrációs szervként foglalkozik feladataival, amelyeket részben a Budapest Fejlesztési Központtól, a KTI Közlekedéstudományi Intézettől és a közúti, vasúti szolgáltatóktól vesz át. A tulajdonosi joggyakorló TIM és az NKK együttesen a szakpolitikai tervezésért, irányításért, a szolgáltatások megrendeléséért is felel majd.
  • Vitézy Dávid a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnél (VEKE) tűnt fel, majd 2010 és 2014 között a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) alapító vezérigazgatója lett. 2015-ben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a közösségi közlekedés fejlesztését, különösen a regionális és távolsági viszonylatok összehangolását felügyelő miniszteri biztossá nevezték ki, fél évig töltötte be azt a posztot. 2016 januárja óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója, 2020 februárja óta pedig a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója volt.


    hirdetés
    Link másolása
    KÖVESS MINKET:


    hirdetés
    HÍREK
    A közgazdaságban nincs olyan, hogy extraprofit a GKI vezérigazgatója szerint
    Molnár László azt sem érti, miért nem olyan sikeres ágazatokra vetik ki a különadót, mint például az építőipar.

    Link másolása

    hirdetés

    Orbán Viktor szerdán jelentette be, hogy a kormány rezsivédelmi és honvédelmi alapot hoz létre a nagy cégek extraprofitjából.

    A kormányfő azt mondta,

    kötelezik a bankokat, a biztosítókat, a nagy kereskedelmi láncokat, az energiaipari és kereskedőcégeket, a telekommunikációs vállalatokat és a légitársaságokat, hogy "extraprofitjuk" nagy részét ebbe a két alapba fizessék be.

    A kormány döntésének részleteit Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter részletezte a csütörtöki Kormányinfón. Nagy arról is beszélt ekkor, hogy szerinte a bankok a növekvő infláció és a növekvő kamatok miatt tettek szert "extraprofitra", ennek az összege több mint 12 milliárd forint. A biztosítóknál azért van extraprofit, mert a Covid-időszakban növekedtek a biztosítói díjbevételek, az energiaszektorban pedig azért, mert a szénhidrogének kitermelése növeli a profitot.

    hirdetés

    Az RTL Klub most megkérdezte a GKI Gazdaságkutató vezérigazgatóját is a témában. Molnár László azt mondta,

    a közgazdaságban olyan, hogy extraprofit, nincs.

    Szerinte érthetetlen, hogy a kormány miért nem az olyan sikeres ágazatokra vet ki különadót, mint az építőipar. A biztosítók vagy a kiskereskedelmi láncok nyeresége például szerinte nem tér el az átlagos nemzetgazdasági átlagtól, ez önmagánban nem indokolta az adóztatást.

    A RTL megkeresett több, a különadókkal érintett céget is, de még senki nem reagált a csatornának. Azonban a Gránit Bank, amelybe Tiborcz István tavaly év végén vásárolta be magát, pont csütörtökön tartott sajtótájékoztatót a tavalyi eredményeikről, ahol nem kerülhették ki a kérdést. Hegedűs Éva elnök-vezérigazgató azt mondta, hogy ez nem öröm, főleg úgy, hogy senki nem számított erre a különadóra a meglévő terheik mellé.


    hirdetés
    Link másolása
    KÖVESS MINKET:

    hirdetés
    Ajánljuk