HÍREK
A Rovatból

Ezt is megfenyegeti Lázár? Új térképen látszik, hol késnek legtöbbet a magyar vonatok

A vonat-keses.hu június óta gyűjti a MÁV járatainak adatait, és látványosan mutatja be a késéseket. Kiderül, melyik járat késett a legtöbbet, melyik állomás a legproblémásabb, és mikor a legrosszabb a helyzet. Az oldal készítője Ferenci Tamás biostatisztikus.


Megjelent egy új magyar weboldal, amely részletesen bemutatja a hazai vonatkésések alakulását, vette észre a Telex. A vonat-keses.hu június 1. óta dolgozza fel a MÁV nyilvános adatbázisának adatait, amelyeket minden nap este 11 órakor frissít. Az oldal így nem terheli a vasúttársaság rendszerét, mivel nem csúcsidőben történik az adatletöltés.

A portál különlegessége, hogy térképeken, grafikonokon és táblázatokban is böngészhetjük az adatokat, és szinte mindenre rá lehet keresni: dátum, vonatszám, állomás, sőt még a késés hossza alapján is. A Heti mintázat nevű funkció például azt mutatja meg, hogy

a késések hogyan alakulnak a hét különböző napjain. Az eddigi adatok alapján úgy tűnik, szombaton a legrosszabb a helyzet.

Júniusban több mint egymillió esetben érkeztek meg a MÁV vonatai valamilyen állomásra. Ezek közül 29 százalék pontosan, míg 53 százalék maximum 5 perc késéssel érkezett. A 20 percnél nagyobb csúszások aránya 2,2 százalék volt.

Az oldal szerint a hónap legnagyobb késését a 64-es számú Railjet Xpress produkálta június 28-án: 272 perc késéssel érkezett Győrbe Budapestről. A weboldal térképén ez a járat piros színnel jelölve is látható.

A legproblémásabb állomásként Rákospalota-Újpest / Rákospalota-Újpest vá szerepel, de ez csak egy vonatpótló buszmegálló.

A tényleges állomások közül Somogyudvarhely volt a legrosszabb, ahol a vonatok átlagosan 13,9 percet késtek.

Nagykanizsán ugyan „csak” 12 perc volt az átlag, de ez egy sokkal forgalmasabb állomás, ahol közel 900 megállás történt.

A késések mérésében fontos szempont, hogy egy vonat több állomáson is megáll, így minden egyes késés külön rögzül. Az adatok szerint az átlagos késés júniusban 3,5 perc volt. A járatok 18,8 százaléka több mint 5 percet, 2,2 százaléka pedig több mint 20 percet késett.

A statisztikákból az is kiderül, melyik vonattípus késett a legtöbbet. A listát a EuroCity vezeti 15 perces átlagos késéssel, utána jön a EuroNight (13 perc) és a Railjet Xpress (12 perc). Ezek jellemzően nemzetközi járatok, amelyek már határon túli késéssel érkeznek. A belföldi járatok közül az InterCity (7,5 perc) és az expresszvonatok (7,4 perc) állnak az élen.

Az oldal készítője, Ferenci Tamás biostatisztikus így fogalmazott:

„Az oldalt azért hoztam létre, hogy a különféle szereplők által előrántott és egymás fejéhez vágott, egymással összehasonlíthatatlan adattartalmú, kinézetű és módszertanú statisztikák helyett legyen egy egységes, objektív, összehasonlítható, teljesen transzparens módszertannal készült, hosszú távon is fenntartható, az adatokat bárki számára elérhető és értelmezhető formában tartalmazó adatbázis.”

A honlapon található Időbeli trendek grafikonon megfigyelhető, hogy június 6. és 7. voltak a legproblémásabb napok, de június 26. sem maradt el sokkal. A percentiliseket külön lehet bekapcsolni:

– 4 perc az az idő, amit a vonatok 75%-a nem lép túl,

– 9 perc az, amit csak 10% lép túl,

– 29 perc pedig az, amit mindössze 1% halad meg.

A vonat-keses.hu olyan térképeket is rajzol, amelyek színekkel jelzik az ország különböző szakaszain tapasztalt késéseket. Ezeket a felhasználók saját időintervallumra is szűrhetik, és így napra lebontva is láthatják, mikor voltak a legnagyobb csúszások.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Gulyás Gergely: Orbán Viktor munkatársai kifizették a magángépet, hogy a nyaralásuk alatt a miniszterelnökkel dolgozhassanak
A miniszter szerint magánügy, mennyibe került a horvátországi út, és nem is tartozik a nyilvánosságra. Úgy véli, a miniszterelnök szabadsága alatt is dolgozhat.


A Kormányinfón Gulyás Gergely több kérdést is kapott azzal kapcsolatban, hogy Orbán Viktor miniszterelnök hogyan utazott Horvátországba a nyár elején. A miniszter nem árulta el, mennyibe került a repülőgép bérleti díja, amivel Orbán és kísérete érkezett, arra hivatkozva, hogy „nem a közvéleményre tartozik, hanem magánügy”.

Gulyás hangsúlyozta, hogy a magángépes utat minden résztvevő – köztük Orbán Viktor, valamint a politikai igazgatója, titkára és kommunikációs vezetője – a saját pénzéből fizette.

A miniszter szerint „fel sem merül”, hogy ne tudnák kifizetni a költségeket a saját jövedelmükből. Azt is hozzátette, hogy egy ilyen repülőgépet vagy vitorláshajót – „nem jacht, vitorlás!” – sokan ki tudnak bérelni, újságírók is.

A 444 kérdésére Gulyás úgy fogalmazott: ebben az esetben Orbán munkatársai azért állták az útiköltséget, hogy a főnökükkel dolgozhassanak.

A miniszter szerint azt sem tilthatja meg senki a kormányfőnek, hogy a szabadságán munkát végezzen. Vitályos Eszter államtitkár ehhez hozzátette: „Az államigazgatásban úgy szoktunk szabadságra menni, hogy közben dolgozunk is” – fogalmazott. Majd Magyar Péterre utalva megjegyezte, mások ezzel szemben „végignyaralták az elmúlt hónapokat”.

Gulyás a Kormányinfón kitért arra is, hogy Orbán Győző anyagi helyzetével kapcsolatban sincs kétsége: szerinte a miniszterelnök apjának „több tízmilliárdos” felújításokra is megvolt a fedezete a hatvanpusztai birtokon.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Máris lemondták egy fellépését az énekesnek, aki botrányt keltett Himnusz-éneklésével augusztus 20-án
Már nem csak üzengetnek neki Osváth Zsolttól Pataky Attiláig, de Dunakeszi város önkormányzata például nem is tartja méltónak a város fesztiváljához.


Dunakeszi Város Önkormányzata tájékoztatja a lakosságot, hogy a szervezők visszavonták Ajsa Luna fellépését a Dunakeszi Feszt 2025 programjából” – írja a Pest megyei település Facebook-oldala.

Bár a fellépésre még nem került sor, ennek ellenére azzal indokolnak, hogy az előadás

„sem művészi színvonalban, sem hozzáállásban nem méltó Dunakeszi legnagyobb rendezvényéhez”.

Hozzáteszik: „A kiesett fellépő helyett természetesen más előadóról gondoskodunk a pénteki napra, hogy a fesztivál teljes élményt nyújtson a közönségnek.”

Mint arról korábban mi is írtunk, a fiatal énekesnő a Műegyetem rakparton cigarettával a kezében, ülve, rossz hangfekvésben énekelte a magyar himnuszt, kommentelők ezreinek fatváját magára rántva. Emellett produckiójáról megszólalt – politikai oldaltól függetlenül – többek között Pataky Attila vagy Osváth Zsolt is, míg Ókovács Szilveszter szakmai kritikát és egy meghívást meghívást ajánlott fel neki az Erkel Színházba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Minden idők leghidegebb nyári hőmérsékletét mérték a Bükkben – mínusz 10 fok volt
A különleges mikroklímájú Mohos-töbörben estére már fagypont alá esett a hőmérséklet. Hajnalra pedig olyan hideg lett, amire senki sem számított nyár közepén.
Malinovszki András / Fotó: Gekonek/Pixabay (illusztráció) - szmo.hu
2025. augusztus 25.



A sajátos mikroklímájú Mohos-töbörben -10 fok alá süllyedt a hőmérséklet hétfő hajnalra – írta az Időkép.

A nyár eleji -8 fok volt az eddigi legalacsonyabb mérés a Miskolci Egyetem-Földrajz-Geoinformatika Intézet bükk-fennsíki mérőállomásán. Most viszont a sokéves átlag alatt alakultak a minimumok, anticiklon uralja az időjárásunkat, a hideg és száraz idő kedvezett a jelentős lehűlésnek.

A sajátos mikroklímával rendelkező helyen este fél 8-ra már fagypont alá ment a hőmérséklet, majd a késő hajnali órákra -10 fok alá hűlt le a levegő.

4 óra 50 perckor -10,14 fokot mutatott a hőmérő, ami a mindenkori legalacsonyabb nyári hőmérséklet Magyarországon, beleértve a nem hivatalos méréseket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Gulyás Gergely szerint Magyarországnak is vannak eszközei, ha Ukrajna nem ért a szép szóból
A miniszter szerint a vezetéktámadás nem Moszkvát, hanem Budapestet sújtja leginkább. Úgy véli, a szolidaritás nem indokolhatja a gesztusokat ebben a helyzetben.


Gulyás Gergely a kormányinfón elítélte a Barátság-kőolajvezetéket ért ukrán támadást. A Miniszterelnökséget vezető miniszter hangsúlyozta:

„A támadás első pillanatától kezdve szolidárisak voltunk Ukrajnával, Kijev köszönettel tartozik Magyarországnak.”

Hozzátette, Magyarország fontos szereplő Ukrajna energiaellátásában, ezért különösen visszásnak tartja azt a támadást, amely szerinte elsősorban nem Moszkvának, hanem Budapestnek árt.

Gulyás közölte: a kormány felszólítja Ukrajnát, hogy az ellátás biztonságát szolgáló vezetékhálózatot óvja meg, és ne próbálja felrobbantani.

Azt mondta, reméli, hogy a szomszédok a jó szóból is értenek, de hozzátette, Magyarországnak is vannak eszközei.

A HírTV riportere felidézte, hogy az ukrán függetlenség napján a főváros kék-sárga színben világíttatta ki a Lánchidat. Gulyás erre úgy reagált: a szolidaritást el tudja fogadni, de nem érti, miért kell ezt olyan időszakban tenni, amikor Ukrajna a Magyarországot ellátó Barátság kőolajvezetéket támadja.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk