News here
hirdetés

HÍREK
A Rovatból
hirdetés

Magánmentőktől szerzett kék villogót Schadl György, hogy a buszsávban járhasson

Miután egy rendőri ellenőrzés után már nem használhatta a kék villogót, a magán-mentőszolgálat vezetőjével úgy akarták megoldani a helyzetet, hogy vesznek egy céget, amibe átpakolják az autókat, és új engedélyt kérnek.

Link másolása

hirdetés

Egy magán-mentőszolgálat által üzemeltetett kékvillogós autót is rendszeresen használt Schadl György, a Magyar Bírósági Végrehajtó Kar letartóztatott vezetője - írja a 444.hu.

A nyomozati iratok szerint az autó egy Skoda Suberb volt, amit Schadl cége vett, de átadták üzemeltetésre az ismerőse által vezetett magán-mentőszolgálatnak. A mentőszolgálatnak volt saját járműve, a Skoda papíron annak volt a tartaléka. Így került rá kék villogó, praktikusan pedig Schadl használta - írja a lap.

Schadlt 2021 májusában megállította egy rendőr, hogy ellenőrizze, miért van az autóján egy kék villogó. A cikk szerint Schadl az ellenőrzés után villámgyorsan lebonyolított több telefont, és eleinte úgy tűnt, hogy minden rendben. Szerinte a rendőr csak a mentőszolgálat matricáját hiányolta a kocsiról, de Schadl szerint "rábaszott, mert a csomagtartóban ott van", fel is ragasztotta gyorsan, "majd a legközelebbi pirosnál leszedem a picsába", aztán elújságolta, hogy bár szabálysértési eljárást indított volna ellene a rendőr, azt a felragasztott matrica miatt vissza is vonta.

Ez azonban nem így történt, hat nappal később ugyanis a magán-mentőszolgálat kapott egy határozatot a rendőrségtől, ami arról szól, hogy nem használhatják a kék villogót.

A 444 szerint az is kiderült, hogy

hirdetés
azért kellett annyira a kék villogó, hogy Schadl tudja használni a buszsávot.

A nyomozati iratok szerint az eset után a mentőszolgálat vezetőjével megbeszélték, hogy a biztonság kedvéért Schadl nem használja a "kéket", és a tilosban parkolást is hanyagolja, de a buszsáv mehet.

Schadl közben kapott egy szabálysértési bírságot, erről a feleségének azt mondta a telefonban, hogy kiderült, "az engedély már le volt járva, és fent volt a kupak". És egy főrendőrtől megtudta azt is, hogy miért futott bele az ellenőrzésbe. Röviden egy barom miatt, aki pont akkor használta a Belügyminisztérium előtt a privát villogóját, amikor az épületben eligazítás volt - írja a 444.

A lap szerint

Schadl és a magán-mentőszolgálat vezetője úgy akarták megoldani a helyzetet, hogy vesznek egy céget, amibe átpakolják az autókat, és úgy kérnek majd új engedélyt a megkülönböztető jelzésekre.

Végül a közös cégvásárlás ötletétől elállnak, de a 444 cikke szerint az érintett orvos felesége – akivel a rögzített megbeszélések alapján számoltak a cégvásárlásnál – éppen ebben az időben vett egy nem különösebben vonzó, az előző három évben egyetlen fillér bevételt sem felmutató céget. Ennek ügyvezetője az orvos lett, és átnevezték a céget a magán-mentőszolgálat nevéhez hasonlóra.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
Alig kaptak levegőt és volt, aki elhányta magát a hőségtől – egy órán át vesztegeltek az utasok az átforrósodott vonatba zárva Balatonfőkajárnál
A Balatonfüredről Budapestre tartó járat a mozdony hibája miatt áll meg a nyílt pályán vasárnap délután. Az egyik utas szerint bezárták a mosdókat és vizet is alig akartak adni nekik.

Link másolása

hirdetés

Az átforrósodott vonatba zárva, a tűző napon vesztegeltek az utasok több mint egy órán át vasárnap délután Balatonfőkajárnál - számolt be róla az RTL Híradó.

A Balatonfüredről Budapestre tartó járat a mozdony hibája miatt állt meg a nyílt pályán. A MÁV szerint a lehető leggyorsabban elindították a segélymozdonyt, vizet pedig csak akkor osztottak volna az utasoknak, ha a vonat két óránál többet vesztegel a nyílt pályán.

Az egyik utas a Híradónak azt mondta, csak fél óra elteltével nyitották ki az átforrósodott vagonok ajtaját.

"Nagy nehezen kaptunk levegőt, de akkor is azt mondták, hogy nem tudunk kimenni a vonatból. Nekünk szerencsénk volt, mert pont egy átjárónál voltunk az ajtónál, de hátul a kisgyerekek nagyon rosszul voltak. Ott kiabáltak a kalauznak, hogy nagyon rosszul vannak és el fognak ájulni, az egyikük oda is hányt"

- mondta a lány, aki szerint a vonat személyzete csak annyit közölt velük, hogy a mozdony hibája miatt nem tudnak tovább menni. Bezárták a mosdókat, és inni se tudtak.

"Vizet is alig akartak adni. 0,3 literes vizet adtak, de azt is nagyon drágán"

- fogalmazott.

hirdetés

A vonat több mint egy órányi veszteglés után tudott csak tovább indulni, amikor rákapcsoltak egy másik mozdonyt. Bevontatták a Polgárdi vasútállomásra, ahol az emberek átszálltak egy másik, Budapestre induló vonatra.

Egy héten belül ez volt a második eset, hogy utasok rekedtek a hőségben egy vonaton. Június végén a MÁV Zürichbe tartó szerelvénye hibásodott meg indulás előtt, ezért utasokkal együtt tárolóvágányra tolták a Keleti pályaudvaron. A vagonban olyan meleg volt, hogy egy gyerek rosszul lett, egy másik utas pedig pánikba esett és betörte az ablakot.

A Híradónak nyilatkozó vasúti közlekedési szakértő szerint a hőhullámok nagy kihívások elé állítják a MÁV gyakran 50 évnél öregebb járműveit.

"Ezeket a járműveket nem ilyen klíma-viszonyokra tervezték ezért az üzemkészségük ilyen időben nagyon nagymértékben leromlik. Ezért is fordulhat elő az átlagosnál sokkal több műszaki meghibásodás. Ezek egy része induláskor kiderül, más része útközben alakul ki"

- fogalmazott Andó Gergely, aki szerint, ha hosszú ideig vesztegel a vonat a nyílt pályán, érdemes segítséget kérni a katasztrófavédelemtől, ők kimentik az utasokat az felhevült vagonokból.

A MÁV az RTL Híradó megkeresésére írásban azt közölte: azonnal elindították a meghibásodott vonathoz legközelebbi mozdonyt, ezért kellett csak egy órát várniuk az utasoknak. Vizet pedig csak akkor vittek volna a vonatra, ha 120 percnél tovább vesztegel a nyílt pályán.

Az RTL Híradó riportja:

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés
30 évig titkos, hogy mit tett a honvédség, amikor átrepült Magyarország fölött a Zágrábban lezuhant drón
A szovjet gyártmányú, Tu-141-es típusú drón 40 percet töltött a magyar légtérben még márciusban, mielőtt Horvátországba érkezett, majd Zágrábban lezuhant.

Link másolása

hirdetés

Harminc évig titokban tartaná a honvédség és a honvédelmi minisztérium, hogy mi történt márciusban abban a 40 percben, amikor a paksi atomerőmű fölött is átrepülve a magyar légtérben tartózkodott egy katonai felderítő drón - írja a hvg.hu.

A lap közérdekű adatigénylésében többek között arról érdeklődött, hogy felszálltak-e a Gripenek, hogy ellenőrizzék a légteret, indult-e hivatalos vizsgálat és megállapították-e a felelősséget.

A honvédség parancsnoksága, illetve a Honvédelmi Minisztérium által adott válaszokból viszont az derült ki, hogy

csak 2052-ben tudhatjuk meg: mi történt pontosan 2022. március 11-re virradóra, amikor a horvát fővárosban, Zágrábban lezuhant egy katonai felderítő drón, amely azelőtt 40 percet töltött Magyarország légterében.

Az Ukrajnában felszállt - az ukránok szerint nem általuk indított - drón a román és a magyar légtéren át érkezett Horvátországba, és Zágrábban zuhant le műszaki hiba miatt. A román légtérben mindössze 3 percet töltött. A román védelmi tárca később azt közölte: a gyorsasága és a zord időjárási és terepviszonyok miatt az észlelésen kívül nem tudtak mit kezdeni vele.

A magyar légtérben viszont 40 percet töltött el a szovjet gyártmányú, Tu-141-es típusú drón, mielőtt átrepült Horvátországba, majd Zágrábban lezuhant. Később kiderült, hogy a drón OFAB 100-120 típusú bombát szállított, de az nem tartalmazott katonai vagy polgári felhasználású robbanóanyagot.

hirdetés

A hvg.hu adatigénylésére küldött válaszban az állami szervek arra a jogszabályra hivatkoztak, miszerint "a honvédség szervezeti felépítésére, működésére, haditechnikai eszközeire és anyagaira, valamint hadfelszerelésére vonatkozó adatok a keletkezésüktől számított 30 évig honvédelmi és nemzetbiztonsági érdekből nem nyilvánosak. Ezen adatok megismerését a honvédelmi és a nemzetbiztonsági érdek mérlegelésével a Magyar Honvédség parancsnokának javaslata alapján a honvédelemért felelős miniszter engedélyezheti".

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
A Rovatból
hirdetés
Annyira kevés a dolgozó, hogy a boltok vasárnapi nyitvatartásának lerövidítését javasolja a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
A szakszervezet azt szeretné, hogy a hét utolsó napján az üzletek legfeljebb 12 óráig tarthassanak nyitva.

Link másolása

hirdetés

Ahogy nagyon sok hazai ágazatban, úgy a kereskedelemben is munkaerőhiány tapasztalható. Ez a kedvezőtlen tendencia annak ellenére is hosszú ideje sújtja az ágazatot, hogy a munkáltatók többféle módon is megpróbálták magukhoz csalogatni a szükséges munkaerőt - írja közleményében a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének (KASZ).

A szakszervezet szerint, mivel a létszámot tartósan nem lehet a szükséges szintre feltornázni, szükség van a helyzet más módon történő kezelésére is.

Úgy vélik, hogy nyitvatartási óraszámok csökkentésével a jelenlegi munkavállalói struktúra munkaóráit úgy lehetne beosztani, hogy magasabb létszám jusson a forgalmasabb időszakokba. Ezzel egyszerre javítható a kereskedelmi szolgáltatás minősége, és csökkenthető a dolgozók munkaterhelése is.

Fentiekre tekintettel

a szakszervezet lépéseket kíván tenni annak érdekében, hogy a heti 7 napos nyitvatartási időszak csökkenjen oly módon, hogy a hét utolsó napján az üzletek legfeljebb 12 óráig tarthassanak nyitva

- fogalmaznak a közleményben, amelyben azt is hozzáteszik, hogy az így nyert óraszámmal részben kiegyenlíthető a munkaerőhiány okozta túlterhelés.

hirdetés

A KASZ szerint egy ilyen szabályozás bevezetése nem csak a kereskedelemben dolgozók munka/magánélet egyensúlyára lenne kedvező hatással, hanem valamennyi munkavállalóéra.

Mint írják: első lépésként a munkáltatói oldal érdekképviseleti szerveivel szeretnének egyeztetni ebben a témában, de végső célként mindenképp egy teljes ágazatra kiterjedő szabályozást tartanák célravezetőnek.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Választási csalást emlegettek az amerikai elnökválasztás idején, most több médiumot is beperelnek
A Dominion Voting Systems nevű vállalat Fox News anyavállalatát, a Fox Corpot, az OAN-t és a Newsmaxot is beperelte.

Link másolása

hirdetés

Pert indít a Dominion Voting Systems nevű vállalat több szélsőjobboldali médium ellen, amelyek az amerikai elnökválasztás idején választási csalást emlegettek - írja a Guardian, szúrta ki az rtl.hu.

A Dominion Voting Systems 28 amerikai államot látott el szavazókészülékekkel a 2020-as választások előtt.

A vállalat azzal vádolja a Fox News anyavállalatát, a Fox Corpot, vagyis konkrétan Rupert Murdochot és Lachlan Murdochot, hogy lehetővé tették a Fox Newsnak, hogy hamis állításokat terjesszen, amelyek szerint a szavazókészülékeket gyártó cég meghekkelte a választást Joe Biden javára.

A Fox Corp megpróbálta elutasítani a keresetet, de egy delaware-i bíró úgy döntött, a Dominion elegendő bizonyítékot mutatott be a per folytatásához.

"Ezekből az állításokból az következik, hogy Rupert és Lachlan Murdoch tudatában volt annak, hogy a Dominion nem manipulálta a választást, vagy legalábbis figyelmen kívül hagyták az igazságot, amikor állítólagosan arra késztették a Fox News-t, hogy a Dominiont érintő állításokat propagálja"

– fogalmazott Eric Davis bíró.

A Dominion egyébként nemcsak a Fox News-t, hanem az OAN-t és a Newsmaxot is bepereli.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: