HÍREK
A Rovatból

Leállított vasútvonalak: nem hozza vissza a vonatokat a MÁV, még pótlóbuszból is kevesebb lesz

Az állami vasúttársaság szerint nem csökkent az utasszám, a Közlekedő Tömeg ezt máshogy látja. Nyilvánosságra hozták a részletes terveket.


Közzétette a MÁV, hogy mi lesz azokkal a vasúti mellékvonalakkal, amelyeken nyáron megszüntették a vonatközlekedést. Mint kiderült,

sehova nem térnek vissza a vonatok, sőt még pótlóbuszból is kevesebb lesz

– szúrta ki a hvg.hu.

A korábbi tervek alapján a forgalmi adatok alapján döntöttek volna a bezárásra ítélt vonalak végleges sorsáról. A Közlekedő Tömeg novemberben mutatta be a számokat arról, hogy a tíz vonal közül kilencen visszaesett az utasszám, amióta buszra váltottak, átlagosan 30 százalékkal kevesebb jegyet adtak el. A MÁV szerint azonban nem csökkent az utasszám, hanem sokan a menetrend szerinti buszjáratokra váltottak át.

A december 10-től életbe lépő változások a következők:

  • Nagyatád és Somogyszob között majdnem minden marad a régiben, egyedül a 22:26-kor induló vonatpótlót veszik ki a menetrendből, helyette négy perccel később indul egy menetrend szerinti autóbuszjárat.
  • A Dombóvár-Komló vonalon a helyettesítő buszok ez után Magyarhertelendre és Godisára nem mennek be. A Dombóvárról hajnalban induló első és a Komlóról este menő utolsó buszt kiveszik a menetrendből, a többi viszont gyakrabban jár majd, a mostani 3-6 helyett napközben 2 óránként.
  • A Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon nem lesz nagy változás, egyetlen plusz megállót kapnak ezek Balassagyarmaton, így két perccel lesz hosszabb az út.
  • Az eddig Miskolc és Tiszaújváros között közlekedő buszok Miskolctól Nyékládházáig nem fognak járni, Tiszaújvárosban pedig a vasútállomásnál eddig meghagyott pénztárat is bezárják, az autóbusz-állomásról fognak indulni a vonathelyettesítő buszok is. A megmaradó szakaszon napközben ugyanúgy két óránként fognak járni a buszok, mint most, csak Budapest-Miskolc vonal új, lassabb menetrendjéhez igazítják az indulásukat.
  • Az Abaújszántó-Hidasnémeti vonalon az öt pár vonathelyettesítőből négy megszűnik, egyedül az Abaújszántóról 9:02-kor, illetve a Hidasnémetiből 10:07-kor indulót hagyják meg.
  • Karcag és Tiszafüred között a mostani két vonathelyettesítő busz közül az egész évben csak az egyik, a délelőtti marad meg, a délutáni csak a turisztikai főszezonban fog járni: az elő- és utószezonban hétvégenként és ünnepnapokon, május 21-től szeptember 1-ig naponta. Helyette délután egy menetrend szerinti busz útvonalát helyette meghosszabbítják, Karcag vasútállomásától Tiszafüredig.
  • A Mátészalka és Csenger közötti helyettesítő buszok közül csak a délelőtti járat marad meg. A Csengerről Mátészalkára hajnal 5:23-kor induló busz és mindkét irányban a délutáni is kikerül a menetrendből.
  • A Battonya és Mezőhegyes közötti helyettesítő buszok sem mind maradnak meg. Délelőtt 9-kor lesz egy busz, amely Battonyáról Mezőhegyesen át egész Szegedig elmegy, illetve 11:35-kor indul egy Szeged-Mezőhegyes busz.
  • A Lakitelek-Kunszentmárton vonalon pedig az öt vonathelyettesítő járat közül négyet kivesznek a menetrendből, egyedül a Kunszentmártonból hajnal 5:20-kor indulót hagyják meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Orbán Viktor: Mindenképpen szeretnénk generációváltást a megyei jogú városokban
A miniszterelnök szerint a megyei jogú városokban, ahol nagyon sokat változott a lakosság összetétele, nekik is alkalmazkodniuk kell ehhez a folyamathoz.


Orbán Viktor kedden Zalaegerszegen járt, ahol interjút adott a megyei hírportálnak. A miniszterelnök a zaol.hu-nak többek között a választással kapcsolatos témákról is beszélt.

A miniszterelnök szerint a Fidesz elnöksége már megtárgyalta a 106 fős jelöltlistát, és ő mindegyikükkel személyesen is beszélt.

„A megyei jogú városokban, ott, ahol tudunk, mindenképpen szeretnénk generációváltást elérni”

- fogalmazott Orbán.

Az jelenleg is látszik, hogy a Fidesz a 2026-os országgyűlési választásokon új arcokat is indít majd a régóta beágyazott politikusok helyett. Zalaegerszegen például a 2006 óta képviselő Vigh Lászlót a 37 éves Szilasi Gábor válthatja, Debrecenben pedig Kósa Lajos helyett Barcsa Lajos alpolgármester lesz a jelölt.

„Általában úgy látom, hogy a megyei jogú városokban, ahol nagyon sokat változott a lakosság összetétele, nekünk is alkalmazkodnunk kell ehhez a folyamathoz, és az alkalmazkodás időnként új személyi megoldásokat követel. Ez a helyzet Zalaegerszegen és néhány más megyei jogú városban is”

– mondta Orbán, aki szerint a kormánypártok viszont még nem kezdték el a kampányt.

„Mi még nem tudjuk bedurrantani a kampánymotorokat, mert kormányoznunk kell”

– fogalmazott.

„Az ellenzéknek nincs ilyen felelőssége, nekünk viszont a hivatalos választási kampány megindulásáig alkotmányosan is az ország kormányzása a kötelességünk. Ezt semmilyen kampányszempont nem előzheti meg” – jelentette ki. Hozzátette, el tud számolni az elmúlt négy évvel, és úgy véli, a változtatás veszélyes lenne.

„A változtatás veszélyes, különösen, ha baloldali vagy brüsszeli irányba akarnánk változtatni”

– mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
A MÁV megkapta az 1 milliárd eurós fejlesztési hitelt, amiről Lázár korábban állította, hogy a Tisza miatt nem adják oda
„Eredményesebben védtük a nemzeti érdeket, mint ahogy az ellendrukkerek támadták” - fogalmazott bejelentésében a miniszter.


„Honvédők vs. árulók 1:0!” - ezzel a felütéssel jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter szerda este a Facebook-oldalán, hogy az Európai Beruházási Bank befogadta a magyar vasútfejlesztési hitelkérelmet.

Lázár János szerint

a döntés értelmében 1000 kilométernyi vasúti pálya felújítása kezdődhet meg, és a következő bő egy évben közel 800 milliárd forint értékű beruházás valósulhat meg.

A miniszter a közlésében politikai győzelemként értékelte az eseményeket.

„Eredményesebben védtük a nemzeti érdeket, mint ahogy az ellendrukkerek támadták”

– fogalmazott.

A tegnapi bejelentést egyelőre nem kísérte az Európai Beruházási Bank hivatalos sajtóközleménye, így a „befogadás” pontos jogi státusza a miniszteri közlésen alapul. A bank döntéshozatali eljárása többlépcsős: a projekteket először a Menedzsmenttanács javasolja támogatásra, a végső jóváhagyást azonban az Igazgatótanács adja meg.

A kormány 2024 szeptemberében nyújtotta be a hitelkérelmet, az eredeti konstrukció szerint a bank 1 milliárd eurós (mai árfolyamon körülbelül 382 milliárd forintos) hiteléhez a kabinet további 1 milliárd euró saját forrást tett volna hozzá. A cél akkor 500 kilométernyi pálya felújítása volt. Ez a szám a kommunikációban folyamatosan nőtt: júliusban a MÁV vezérigazgatója már 600 kilométerről és 800 milliárd forintos hitelkeretről beszélt, a tegnapi bejelentésben pedig már 1000 kilométer szerepelt.

Lázár János az elmúlt hónapokban ugyanakkor rendre azt állította, hogy a Tisza Párt brüsszeli lobbitevékenysége miatt késlekedik az uniós bank döntése.

A miniszter júliusban például azzal vádolta meg a Tisza Pártot, hogy „rátámadt a magyar vasútra”. Szeptember végén még tovább fokozta ezt. „A Tisza Párt megakadályozta, hogy az Európai Beruházási Bank odaadja azt az egymilliárd eurós hitelt a MÁV-nak” – fogalmazott akkor. Októberben pedig már azt állította, hogy Magyar Péter személyesen Ursula von der Leyennél, az Európai Bizottság elnökénél járt közben, hogy a választások előtt ne szülessen támogató döntés.

A Tisza Párt elnöke minden alkalommal visszautasította a vádakat.

Az Európai Beruházási Bank szeptemberben a sajtó megkeresésére annyit közölt, hogy az ügyben „még nincs döntés”, a sztenderd értékelési folyamat zajlik.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Gulyás Gergely: A kormány kész csődsegélyt adni Budapestnek, állapítsák meg a fizetésképtelenséget
A miniszter szerint a kormány azt várja, hogy a Fővárosi Közgyűlés hivatalosan is állapítsa meg a fizetésképtelenséget. Ezután készek biztosítani a város működőképességét, pénzügyi mentőcsomagot nyújtanának.


„A kormány továbbra is elkötelezett Budapest működésének biztosítása érdekében” - közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón.

„Sajnáljuk azt, hogy 6 év baloldali liberális városvezetés olyan helyzetet eredményezett, amelyben Budapest főpolgármestere a város csődjéről és fizetőképtelenségéről beszél” - fogalmazott Gulyás, aki kiemelte: segíteni szeretnének Budapestnek, ugyanakkor tisztán akarnak látni.

„Azt várjuk, hogy a Fővárosi Közgyűlés hivatalosan is állapítsa meg a fizetésképtelenséget. A kormány belép, és biztosítja a város működőképességét ebben az esetben. Nyitottak vagyunk arra, hogy csődsegélyt, pénzügyi mentőcsomagot nyújtsunk a fővárosnak”

- fogalmazott Gulyás, aki azt is hozzátette: nyitottak arra is, hogy minden más technikai részletet is tisztázzanak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Gulyás: A Tisza Párt elnöke is meg van győződve arról, hogy a saját jelöltjeik olyan hülyék, hogy egy mondatot sem mondhatnak a nyilvánosság előtt
A miniszter szerint azért nem lehet többet tudni a tiszás jelöltekről, mert Magyar Péter megtiltotta nekik, hogy egy szót is szóljanak. Úgy véli, „ez a választópolgári bizalom megszerzésének egészen új formája”.


Milyen kihívást jelent a kormánynak, hogy a politikai ellenfeleik ismét feltűntek, viszont most a Tisza Párt jelöltjeiként - erről kérdezte a Hír TV riportere Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető minisztert a kormányinfón.

„Ha valaki megnézi a jelöltek múltját és kötődéseit, akkor a négy évvel ezelőtti baloldali összefogáshoz számtalan közvetlen kapcsolódást talál, MSZP-hez, Momentumhoz, másokhoz is. Viszont az, hogy többet nem tudunk meg róluk, annak köszönhető, hogy ők egy szót se szólhatnak. A Tisza Párt elnöke is meg van győződve arról, hogy a saját jelöltjeik olyan hülyék, hogy egy mondatot sem mondhatnak a nyilvánosság előtt”

- válaszolta Gulyás.

A miniszter azt is hozzátette:

az EP-választáson könnyebb jelölteket állítani, mivel ott 5-6-7-8 embernél több nem juthat be, „ehhez képest őket is úgy sikerült kiválasztani, hogy a saját pártelnökük szerint Soros-ügynökök vagy agyhalottak. És egy-kettőnél úgy tűnik, hogy van nagy átfedés is. Akkor nem lehet csodálkozni, hogy 300 jelölt esetén az a legjobb, ha egy szót se szólnak”.

A TV2 is nehezményezte, hogy a Tisza Párt jelöltjelöltjei nem nyilatkoznak nekik, mert Magyar Péter megtiltotta, hogy nyilatkozzanak. Gulyás szerint

„Nem titok, hogy a pártelnöknek az a véleménye a saját jelöltjeiről, hogy két értelmes mondatot a magyar nyilvánosságban nem tudnak elmondani. Ez a választópolgári bizalom megszerzésének egészen új formája”

- fogalmazott Gulyás.

A minisztert egyébként a fideszes jelöltekről is kérdezték. A miniszter ugyanakkor nem árulta el, hogy a Fidesz jelöltjeinek hivatalos listáját mikor hozzák nyilvánosságra. A közmédia kérdésére azt mondta, hogy akár napokon belül kiderülhet, kik lesznek a Fidesz „jelöltjelöltjei” a 2026-os országgyűlési választásra.

A Tisza Párt ugyanakkor nemcsak a jelöltek kapcsán került szóba, hanem az állítólagos „megszorítócsomag” miatt is. A miniszter szerint az Index által közölt „megszorító csomagban” tényszerű újdonságok vannak.

„De a többkulcsos SZJA-ról eddig is nyíltan beszéltek, ahogy arról is, hogy ezt el akarják hallgatni a választók elől. A családi adókedvezmények visszavágása mindig megtörtént baloldali kormányok idején. Az, hogy nyugdíjadót vezetnek be, szintén korábbi baloldali kormány jogszabályt fogadott el erről. A kutya- és macskaadó szerintem pedig túlmegy minden határon, de úgy tűnik, hogy az adóztatás szempontjából a baloldal rendkívül leleményes”

- mondta a miniszter.

Az Index által közölt „megszorító csomagról” egyébként Magyar Péter korábban azt mondta, minden szava hazugság.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk