Lázár János: Mindegy, milyen adatbázis nyilvános, milyen nem, aki késett, az maga is tudja, hogy késett
Az elmúlt napok egyik leghangosabb közéleti történése a MÁV körül zajlik: hétvégente szinte menetrendszerűek a késések (többek között az ilyenkor zsúfolt balatoni fővonalon), amire a vasúttársaságnak többek között az volt a válasza, hogy megszűntették a Vonatinfót, ahol élőben lehetett követni a járatok mozgását, így a késéseket is. Később egy amatőr csapat megalkotta a Holavonat.hu oldalt, ám Lázár János fenyegetése után végül lekapcsolták azt – ugyanakkor szinte azonnak megszületett a Vonatterkep.hu, ami funkciójában „elődjei” munkáját látja el.
Lázár János kedd délután Facebook-oldalán egy érvet hozott fel amellett, miért nincs szükség a vonatok online követésére. A közlekedési miniszter úgy fogalmazott:
Hozzátette: „Június elsejét követően azt a MÁV-csoport minden utasa meg is kapta hiánytalanul. Ezt bizonyítja az is, hogy nincsenek tömeges panaszok a kártérítési biztosítás elmaradása miatt. A késési biztosítás június elsejei bevezetése óta – bő három hét alatt – a MÁV-csoport egyébként 127 ezer jegy után több, mint 82 millió forintot utalt vissza az utasoknak. Ugyanez idő alatt az utasoktól származó bevétel meghaladta a 7,2 milliárd forintot, vagyis a bevételek mintegy 1,15 százalékát használtuk fel arra, hogy jót álljunk a késési biztosítással megfogalmazott vállalásunkért.”
Szerinte minden más ügy a témában puszta politikai kampány. Arra azonban a kommentek között sokan felhívták a miniszter figyelmét, hogy az utasok nem a késés utáni kártérítésre, hanem pontos, kiszámítható vasúti közlekedésre vágynak. Ahogy egyikük írja: „Nem a jegy ára kell vissza. Oda akarunk jutni ahova indultunk. Ha a jegy árára lenne szükségünk akkor el sem indulnánk. Utazni akarunk biztonságosan, kiszámíthatóan!”