HÍREK
A Rovatból

Lázár posztja után eltűnt a Holavonat.hu, de máris itt az új vonatfigyelő oldal

A Vonatterkep.hu oldal elődjéhez hasonlóan szintén térképes formában mutatja a járatokat, különböző színekkel jelölve a késés mértékét.
F. O. - szmo.hu
2025. június 24.



Miután a MÁV leállította a Vonatinfó rendszert, néhány lelkes fejlesztő létrehozta a Holavonat.hu-t, amely lehetővé tette a vonatok mozgásának térképes követését. Az új oldal hasonló módon működött, mint a korábbi szolgáltatás.

A Holavonat.hu azonban csak rövid ideig volt elérhető. Ahogy már írtunk róla, Lázár János miniszter hétfő este egy posztban élesen bírálta a rendszert. Azt írta: „a politikai haszonért a magyar vasutat (és vasutasokat!) fikázó, fanatikus tisza-aktivisták és a fanatikus hobbivasutasok vonatfigyelő oldala” a legveszélyesebb az utastájékoztatásra. Bár a miniszter nem nevezte meg konkrétan az oldalt, kijelentése egyértelműen a Holavonat.hu-ra vonatkozott, amit emellett adathalász oldalnak is nevezett.

A bejegyzés után a fejlesztők úgy döntöttek, leállítják az oldalt. Közölték, hogy nem értenek egyet a miniszter kijelentéseivel, és hangsúlyozták, hogy nem követtek el semmilyen adatlopást vagy túlterheléses támadást. Politikai motivációjuk sem volt, saját magukat hobbivasutas informatikusokként jellemezték. A leállítást azzal indokolták, hogy így szeretnék elkerülni a politikai retorziókat.

Nem sokkal később újabb lehetőség jelent meg a vonatok követésére, írta a 444.

A Vonatterkep.hu oldal szintén térképes formában mutatja a járatokat, különböző színekkel jelölve a késés mértékét:

a zöld pöttyök az 5 percen belüli, a sárgák a 6–14 perces, a narancssárgák a 15–59 perces, míg a pirosak az 1 óránál hosszabb késéseket jelzik. Az oldalon nem szerepel hivatalos tájékoztatás a háttérről, de biztosan nem áll kapcsolatban a MÁV-val.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
„Majd otthon megkereslek, és sírni fogsz” – Civil ruhás férfiak akadályozták meg, hogy lefotózzák Mészáros Lőrinc jachtját Monacóban
Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea hetek óta a francia riviérán pihennek a Rose D’Or fedélzetén. A 62 méteres jacht ára 27 milliárd forint lehetett.


A monte-carlói Hercule kikötőben könnyen kiszúrható a 62 méteres Rose D’Or, amely Mészáros Lőrinchez köthető – számolt be róla a Telex. A lap szerint a hajó mérete és csillogása miatt különösen feltűnő, ezen a kikötőrészen ez az egyik legnagyobb. A Rose D’Or legalább július közepe óta járja a francia riviérát, a Vesselfinder adatai szerint pedig már július eleje óta mozog a Cannes–Saint-Tropez–Monte-Carlo útvonalon. Korábban az orosz bányászmogul, Konsztantyin Sztrukov tulajdonában állt, a SuperYachtFan szerint az ára 75 millió dollár lehetett, ami 27 milliárd forint.

Augusztus 4-én a Rose D’Or Antibes-ből tért vissza Monacóba. A fedélzeten ekkor látható volt a napozó Várkonyi Andrea, aki feltehetően Versace-bikinit viselt, valamint egy Mészáros Lőrincre hasonlító férfi.

A bikiniről egy divatszakértő állapította meg, hogy újonnan körülbelül 350 ezer forintba kerül, leértékelve pedig 150 ezer forintért is megvásárolható.

Amikor a Telex újságírója a kikötő oldaláról próbált fotót készíteni a Mészáros Lőrinchez és részben a magyar állam tulajdonában lévő MBH Bank lízingcégéhez tartozó luxusjachtról, két civil ruhás, magyarul beszélő férfi lépett oda, és eltakarta a kamerát. Hiába mondta, hogy újságíróként a munkáját végzi, és kérdéseket szeretne feltenni Mészáros Lőrincnek többek között a hatvanpusztai birtokon talált antilopokról és zebrákról, vagy arról, hogy fizet-e a V-Híd az alvállalkozóinak, csak annyit feleltek: nem. Később az egyik férfi azt mondta:

„majd otthon megkereslek, és sírni fogsz”.

Arra a kérdésre, hogy Mészáros Lőrincnek dolgoznak-e, a férfiak azt mondták, ők csak turisták. A hajó körül ekkor láthatóan megnőtt a „turisták” száma. Egy olvasó korábban szintén jelezte, hogy hasonló módon küldték el, amikor fotót szeretett volna készíteni Mészáros Lőrincről.

A Rose D’Or két medencével rendelkezik, 12 vendéget tud fogadni, a kapitánnyal együtt 13 fős személyzet szolgálja ki. Hatótávolsága 5000 tengeri mérföld, ehhez 130 ezer literes dízeltartályát kell feltölteni. A Mészáros család augusztus 5-én inkább Cannes-ba hajózott tovább.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Most már biztos: megépül Magyarország új autópályája
Az M8-as autópálya becsült költsége 23 milliárd forint, a kivitelezés még ebben a ciklusban elindulhat. Ugyanakkor Lázár János bejelentette azt is, hogy az új KRESZ jövő szeptemberétől léphet életbe.


Újabb kérdezz-felelek videóval jelentkezett Lázár János építési és közlekedési miniszter. A Lázár Live sorozat legfrissebb adásában a tárcavezető Krakkó Ákos, miniszteri sajtófőnök társaságában válaszolt a nézőktől érkezett kérdésekre, amelyek az ország különböző pontjain tervezett közlekedési fejlesztésekre vonatkoztak – írja a Magyar Nemzet.

A miniszter hangsúlyozta:

az M8-as gyorsforgalmi út kiemelt jelentőségű beruházásnak számít, hiszen a Dunaújváros és Kecskemét közötti szakasz megépítése a főváros déli térségének tehermentesítését szolgálja. Lázár szerint az új út gyakorlatilag az M0-s nyomvonalával párhuzamosan fut majd.

A nyomvonalvitákat már sikerült rendezni, és a szükséges környezetvédelmi engedélyek is rendelkezésre állnak. A beruházás kivitelezését a koncessziós társaság végzi, amely már minden engedélyt megkapott. A jelenlegi tervek alapján az M8-as 2031-re készülhet el teljes hosszában.

A videóban szó esett a bajai elkerülő útról is. Lázár elmondta, hogy jelenleg is készülnek a kiviteli tervek, és a projekt becsült költsége 23 milliárd forint lehet. A szükséges forrásokról ősszel dönthet a kormány. A miniszter hozzátette: még ebben a kormányzati ciklusban szeretnék megkezdeni az építkezést.

A KRESZ megújítása is napirenden van: a miniszter bejelentette, hogy az új szabályozás 2026. szeptember 1-jén léphet életbe.

A tárca eddig mintegy hetven szervezettel egyeztetett, és egy szélesebb társadalmi konzultációt is terveznek a témában. Lázár szerint a jelenleg érvényben lévő KRESZ 1975 óta van hatályban, ezért annak felülvizsgálata „elkerülhetetlenné vált”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos: Helikopteren utazva, 20 milliós outfitben, Gucci-ruhában és Dior-táskával ment a Hungaroringre a TV2 hírigazgatója
A független országgyűlési képviselő azt állítja, a Szalai Vivien több millió forint értékű kiegészítőket viselt a versenyen.


A hétvégén a Hungaroringen járt Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója, aki helikopterrel érkezett a versenypályára. Az utazásról több fotót is megosztott Instagram-oldalán.

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő keddi posztjában arról írt, hogy Szalai több értékes ruhával és kiegészítővel is készült a rendezvényre. A bejegyzés szerint

egy 1 millió forintos Gucci ruha, egy 1,2 millió forintos Dior táska és egy 11 millió forintos karkötő is szerepelt a szettjei között.

A képviselő később egy másik posztban azt írta: „a tízmilliós Cartier karperec mellett volt a kezén egy hétmilliós Van Cleef&Arpels kösöntyű is. Így a hölgyet a ruhákkal, táskával együtt mintegy húszmillió forint díszítette”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Megvan, hogy mikor vezetik be az új KRESZ-t – jöhet a szimulátoros oktatás, a gyalogos mobiltiltás és a 30-as zónák
Lázár János közlekedési miniszter szerint több mint 4,5 millió ember használja napi szinten azt a KRESZ-szabályrendszert, amit 1975-ben vezettek be. Állítása szerint időszerű a megújítása.


Lázár János építési és közlekedési miniszter a Lázár Live sorozat legfrissebb adásában Krakkó Ákos, miniszteri sajtófőnök társaságában beszélt az új KRESZ-ről. A miniszter úgy fogalmazott:

„Terveim szerint 2026. szeptember elsejével vezetnénk be az új KRESZ-t. 70 szervezettel egyeztettünk már és előkészítettünk egy nagy társadalmi konzultációt. 4,5 millió ember használja naponta ezt a kormányrendeletet, amelyet 1975-ben fogadtak el először, és felülvizsgálata és egy új megalkotása immáron elkerülhetetlen.”

Korábban lapunk is beszámolt róla, hogy teljesen új alapokra helyezhetik a közlekedési szabályokat: a gyalogosokra, kerékpárosokra, rolleresekre, autósokra egyaránt új szabályrendszert dolgoznának ki. Ennek értelmében:

  • Gyalogosként tilos lenne mobilozni az úttesten vagy a vasúti átjárónál, hogy a figyelem ne terelődjön el.
  • Az iskolák és óvodák környékén suli/ovi övezeteket hoznának létre, ahol tanítási időben csak 30 km/órával lehetne haladni.
  • Az autósokra vonatkozóan bizonyos autópálya-szakaszokon akár 140 km/órás sebesség is megengedett lenne.
  • A teherautók, buszok és utánfutós járművek sebességét lakott területen kívül egységesen 90 km/órára emelnék.
  • Bevezetnék a cipzárelvet, vagyis sávmegszűnésnél be kellene engedni az érkezőket – ha feltorlódik a forgalom.
  • A tompított fényszóró használata kötelező lenne lakott területen is, ha a jármű nem rendelkezik nappali menetfénnyel.
  • A biciklizésnél 14 éves kor alatt bukósisakot írnának elő, a zebrán áthaladás pedig legfeljebb 10 km/órával lenne engedélyezett – elsőbbség nélkül.
  • A járdán legfeljebb 10, a gyalogos-kerékpáros szakaszokon pedig maximum 25 km/órával tekerhetnének a bringások.
  • Kötelező lenne a megfelelő oldaltávolság az autósoknak biciklis előzésnél, sebességtől függően legalább 1 vagy 1,5 méter.
  • A rollereket 12 éves kortól lehetne használni, és az első két évben kötelezővé tennék a bukósisak viselését.
  • Az erősebb rollerekre a segédmotoros szabályok vonatkoznának, vagyis 14 éves kortól, maximum 45 km/órás sebességgel lehetne közlekedni.
  • Bevezetnék a szimulátoros oktatást is: ebből legfeljebb 6 óra válthatná ki a kötelező gyakorlatot, de azon felül bármennyit lehetne használni.
  • Tanulóvezetők a jövőben a család autójában is gyakorolhatnának, ha a kísérő legalább 10 éve jogosítvánnyal rendelkezik és büntetlen előéletű.
  • A B kategóriás jogosítvány mellé akár 125 köbcentis motor vezetésére is jogosultságot adhatnának.
  • A motorosokra új öltözködési szabály vonatkozna: lakott területen kívül kötelező lenne a zárt ruházat, zárt cipő és kesztyű.
  • Új táblák is megjelennének az utakon, például a „Puszi és haladj!”, amely rövid ki- és beszállásra figyelmeztetne az iskolák környékén.


Link másolása
KÖVESS MINKET: