Kunetz Zsombornak írt egy őszinte levelet egy mentő: Mindenkinek van kettő, három munkahelye, hogy meg tudjon élni becsületesen
Az egészségügyi szakértő egy levelet osztott meg a Facebook-oldalán, amelyben egy mentő írja le érzékletesen, milyen körülmények közt kénytelenek dolgozni olyan gyenge fizetésért, hogy még más munkákat is el kell vállalniuk, hogy megéljenek.
Mint írja: régóta tervezte, hogy megírja ezt, de most "Takács Péter nyilatkozata egy kicsit kiverte a bíztosítékot azzal, hogy összehasonította az osztrák mentőt a magyarral."
"Tisztelt Zsombor!
Már rég akartam írni, de a mai telexes cikk után ragadtam tollat. Több mint 20 éve dolgozom a mentőszolgálatnál egy vidéki mentőállomáson. Takács Péter nyilatkozata egy kicsit kvierte a bíztosítékot, hogy összehasonította az osztárk mentőt a magyarral. Rokonságom egyik fele Ausztriában lakik, másik fele Németországban. Én meg itthon robotolok.
A hordágy műbőre már több helyen kiszakadva, alatta a szivacs látszik. Ha ide vér vagy egyéb más szennyező anyag befolyik, azt nem lehet kitakarítani. Ezekkel az autókkal addig megyünk, amíg szét nem esnek.
Már több éve járunk fel Budapestre mentőzni. Az elején még túlórában önkéntes alapon. Most már mindenki megy és alapórában. Az osztrák és német rokonok a mai napig nem értik mit keresek én a több mint kétszáz kilóméterre eső fővárosban mentőzni. Nincs ott mentő, nincs ott ember?? Ezt kérdezik. A megyéből minden nap megy fel egy páros mentőzni a fővárosba. Ezt úgy kell érteni, hogy reggel fél 5-kor felkelek, felöltözöm a mentős ruhába és így ülök be a saját autómba. Viszek magammal még egy kis kaját, italt. Majd a saját autómmal elmegyek a 30 km-re lévő mentőállmásra, ahol beülök egy másik civil autóba ( ez valahol F-astra, H-astra, régi opel vectra, suzuki, kék villigó van rajtuk). Átpakolom a cuccomat és így 6 órás kezdéssel megyünk fel a fővárosba. A fővárosban több helyen van mentőautó, megyénként máshol. Van aki a Markó utcába megy, vagy Százhalombattára vagy a Budai mentőállomásra. Ez forgalomtól függően kb olyan 9 óra körül van. Átvesszük a mentőt és ahogy bejelentkeztünk már jön is rá a feladat.
Vissza az adott fővárosi mentőállomásra. Ott kipakolunk a mentőből a saját dolgainkat, át a civil autóba. Ezzel az autóval vissza a reggeli kiindulópontra. Ott megint kipakolunk a saját autónkba és így érünk haza másnap hajnali 1-2 körül. Hogy nappal te mit iszol, mit eszel, az már legyen a te gondod. És ezt mind alapórában, több mint kétszáz kilóméterre az eredeti munkahelyünkről. Ha szerencséd van, akkor van a pesti mentőben hűtő, de ez nagyon pici, max a féliteres üditő fél el benne. De többen inkább visznek komplett hűtőtáskát magukkal Budapestre. A másik probléma, hogy a rövid tengelytávú mentők betegtere nagyon kicsi és ezekből még nagyon sok fut.
Friss hír, hogy Budapest novembertől plusz autókat kér a régióktól. Van olyan mentőállomás, ahonnét 4 nap is mennek a fővárosba dolgozni. A ruhánkról egy pár sort. Egyfajta nadrágunk van. Mindenkinek van három. Ezzel csak az a baj, hogy nyáron meleg, télen meg hideg. Nem tudom mikor érjük meg azt, hogy lesz egy garnitúra vékonyabb nyári és egy garnitúra melegebb téli.
Nincs egységes. Ha szigorúan télen csak azt a ruhát vehetném fel, ami a céges, akkor nagy valószínűséggel megfagynánk. Ezért is látni, hogy az ingen kívűl egy csomó "maszek" pulcsi, kapucnis egyéb felső van a mentődolgozón. A fizetésről még nem is beszéltem. Idén nem volt és jövőre sincs betervezve bérfejlesztés. Mindenkinek van kettő, három munkahelye, hogy meg tudjon élni becsületesen. "