Kilométerenként több mint 62 milliárdból fejleszt vasutat Mészáros Lőrinc – a TGV is olcsóbb ennél
A Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését közel 338 milliárdért nyerte el a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt. Ez az összeg olyannyira magas, hogy még a közlekedési szakemberek is alig hiszik el – írja a G7 portál. Név nélkül nyilatkozó szakértők azt mondták a lapnak: „úgy gondolják, egy ilyen munka ára valahol 30-50 milliárd forint lehet legfeljebb”.
A beruházás során Kelenföld vasútállomás és Ferencváros pályaudvar között építenek a meglévő két vágány mellé egy harmadik és részben egy negyedik vágányt, emellett pedig Nádorkert és Közvágóhíd néven létrehoznak két új vasútállomást is.
A G7 a projektet összehasonlította más nagyvárosi vasúti fejlesztésekkel, és arra a következtetésre jutottak: a Déli Körvasút fejlesztésénél – amelyet Vitézy Dávid, a projektet vezető Budapesti Fejlesztési Központ Zrt. ügyvezetője korábban közösségi oldalán az évszázad beruházásaként írt le – „a TGV-k, a bécsi főpályaudvar, de a még csak kezdeti munkáknál járó müncheni második vasúti alagút is jóval olcsóbb”.
A G7 cikkében féltucatnyi más nagyvárosi vasúti fejlesztést említ. Ezzel érzékeltetik, hogy hasonló összegből mennyivel nagyobb fejlesztéseket lehet végrehajtani.