Két pizzát tudott venni öt tanár a pedagógusnapra kapott jutalomból
Két pizzát tudott venni a pedagógusnapra kapott jutalomból öt tanár - számolt be róla a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a Facebook-oldalán.
- idézik a posztban.
Két pizzát tudott venni a pedagógusnapra kapott jutalomból öt tanár - számolt be róla a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete a Facebook-oldalán.
- idézik a posztban.
Pilis polgármestere azt állítja, hogy húszmillió forintos vérdíjat tűztek ki a fejére. László Attila a Facebookon számolt be róla, hogy úgy értesült, az életére törhetnek, miután aktív küzdelmet hirdetett a helyi drogkereskedők ellen.
A városvezető azt írta, egy ismerőse hívta fel az információval, amit ő is valakitől hallott. A forrás szerint borsodi vagy más „külsős” bűnözőket bíztak vagy bíznának meg azzal, hogy egyik éjszaka a saját otthonában támadják meg, és tegyék el láb alól. A feltételezett felbujtók úgy gondolják, hogy este már nincsenek mellette testőrök, de László Attila hozzátette: nincs is testőrsége.
„A drogos bűnözők most engem okolnak azért, hogy parancsba adtam a rendőrségnek a rajtaütést. Ekkora hatalmam ugyan még nincs, viszont ezt megelőzően több alkalommal nyomatékosan kértem a rendőrséget, hogy mielőbb tisztítsák meg Pilis városát a dílerektől. Ugyanis ezeknek a gátlástalan, haszonszerzésre berendezkedett alakoknak a tevékenysége nagymértékben járult hozzá ahhoz, hogy Pilisen az elmúlt években elszabaduljon a pokol, amelyet az utóbbi hónapok kőkemény munkájával megkezdtünk felszámolni” – írja a polgármester.
A városvezető egy korábbi posztjában a most ismét felhozott rendőrségi akció részleteit is megosztotta. A police.hu beszámolója alapján akkor azt írta, egy olyan 48 éves pilisi férfira csaptak le a rendőrök, aki a gyanú szerint drogterjesztő hálózatot irányított. N. Sándor a feltételes szabadlábra bocsátását követően rövid időn belül újra illegális tevékenységbe kezdett. Főként kristályos anyagot árult Vecsés és Pilis térségében.
A gyanúsítottat egy vecsési áruház parkolójában fogták el, miközben három adag tiltott szert adott át F. Norbertnek, aki 10 000 forintot és 2,5 kg fűszerpaprikát adott cserébe. Az elfogásban a Terrorelhárítási Központ műveleti egysége is közreműködött. A rendőrök nemcsak a dílert és a fogyasztót állították elő, az N. Sándorral a helyszínre érkező ismerősének, Cs. Norbertnek a kezén is kattant a bilincs, mivel a drog terjesztésében ő is aktívan részt vett.
A Monori Rendőrkapitányság kábítószer-kereskedelem bűntette miatt nyomoz az előzetes letartóztatásban lévő N. Sándor és a szabadlábon védekező Cs. Norbert ellen, míg F. Norbert ellen kábítószer-fogyasztás miatt indult eljárás – áll a közleményben.
Korántsem biztos, hogy a Mészáros Lőrinc és Szijj László érdekeltségébe tartozó MKIF Zrt. egészen 2057‑ig fenntarthatja a 2022‑ben elnyert, 35 évre szóló autópálya-koncessziót. A HVG cikke szerint a cég meglepően könnyen elveszítheti a jövedelmező, minimális kockázattal járó megbízást.
A portál emlékeztet, hogy „az Európai Bizottságnak komoly aggályai vannak, ezért kötelezettségszegési eljárást indított.” A bizottság kifogásolja, hogy a koncesszió 35 éves időtartamának meghatározása és értékének becslése nem volt megalapozott, illetve problémásnak tartják a kialakított struktúrát is.
Az M1‑es autópályán most indul az újjáépítés és bővítés. Bicskéig 2028 őszére készülnek el, a Concó pihenőhelyig 2029 őszére, és Hegyeshalom felé még később haladnak majd.
Bár valószínűtlen, hogy a Fidesz‑kormány felmondja a koncessziós szerződést, Magyar Péter már jó előre jelezte: ha a TISZA kormányra kerül, a párt szakértői felülvizsgálják a NER‑korszakban kiosztott állami koncessziókat, és ha szükséges, felbontják a szerződéseket.
Orbán Viktor a Harcosok Klubja hétvégi edzőtáborában beszélt arról, hogy szerinte Svédország összeomlott. Mint mondta, a svédek „kijelentkeztek a civilizációból”, és helyette „barbarizmus” uralkodik.
A magyar miniszterelnök az előadása egy részletét az X-en is megosztotta – angol felirattal, hogy mindenki értse –, és ebben azt állította, hogy Svédországban már 284 fiatalkorú lányt vettek őrizetbe gyilkosságért. Kifejtette: a gyerekeket a maffia veszi rá, hogy lőjenek fejbe embereket, mert őket nem lehet elítélni.
Ulf Kristersson svéd miniszterelnök az X-en reagált a magyar miniszterelnök beszédére. Azt írta:
Hozzátette: nem meglepő, hogy ezek a kijelentések egy olyan embertől származnak, aki „saját országában szétrombolja a jogállamiságot”. A svéd kormányfő szerint Orbán kétségbe van esve a közelgő magyarországi választások előtt.
„A pár hete lezárult vizsgálat hivatalos zárójelentése szerint a sápi vonatszerencsétlenség megelőzhető lett volna, ha a frissen felújított vonalon nem spórolják ki a biztonsági berendezések egyik alapvető részét” - kezdi hétfő reggeli Facebook-posztját Hadházy Ákos, rögtön feltéve a kérdést, „Ha ettől nem kellene lemondania egy közlekedési miniszter, akkor mitől??”
A politikus a 2023-ban történt sápi vonatbaleset nemrég elkészült zárójelentését megosztva felidézi, hogy „egy magánvasút mozdonyvezetője elaludt és emiatt fékezés nélkül meghaladta a tilos jelzőt és hatvannal nekiütközött egy álló személyvonatnak.”
A honatya bejegyzése hangsúlyozza, hogy a vizsgálati jelentés két okot nevezett meg: „1) a mozdonyvezető kimerült volt és elaludt 2) bár a Püspökladány-Biharkeresztes vonal felújítását két hónappal a baleset előtt adták át ötven milliárdért (Lőrincék építették, kik mások), az egyik alapvető biztonsági berendezést nem szerelték fel a frissen felújított vonalon!”
A politikus magyarázata szerint „Ennek az ún 'vonatbefolyásoló rendszernek' az a lényege, hogy ha valami miatt a mozdonyvezető meghaladja a tilos jelzést (figyelmetlenség, elalvás, rosszullét), akkor a rendszer vészfékezéssel megállítja a vonatot.” Ehhez szükséges egy jelző melletti jeladó, amit „minden magyar mozdony érzékelni tud és így szükség esetén magától megáll.”
A poszt szerint azonban a biztonsági berendezés a baleset idején ez nem működött, és azóta sem működik, mivel „a minisztérium egyszerűen nem rendelte meg erre a vonalra ezt az egyszerű rendszert.”
Hadházy szerint először még a régi jelzőket sem akarták lecserélni, végül ezt megrendelték, „de az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszert (EVM-120) már nem, mert spóroltak. A biztonságon.”
A képviselő állítja: a vizsgálati jegyzőkönyv pontosan kiszámolta, hogy ha lett volna ilyen egyszerű biztonsági rendszer, az időben megállította volna a vonatot. A jelentés készítői pedig – Hadházy szerint – értetlenül álltak a döntés előtt.
A dokumentumokban egyetlen utalás szerepelt arra vonatkozóan, hogy a vonal a jövőben megkapja az egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS).
A képviselő rámutatott, hogy „a felújítás kezdetekor még nem Lázár volt a miniszter, de az átadáskor és a balesetkor már igen.” A jelentés alapján pedig „közvetlen okozati összefüggés van a minisztérium döntése és a baleset között.”
A politikus megjegyezte: „Az elalvó mozdonyvezetőre letöltendő börtönt kért az ügyészség. Lázár meg röhögve vadászgat továbbra is Batidán.”
A posztban Hadházy kitért arra is, hogy „az Origo tudósított a vizsgálat lezárásáról. Csak éppen egyszerűen elfelejtett írni arról, hogy működő (létező) biztonsági berendezés esetén nem lett volna baleset.”
A honatya szerint ugyanazt a fajta jelfeladót spórolták ki a biharkeresztesi vonalon is, mint amiről tegnap a miskolci vonal kapcsán is írt. „Ott a miskolci vonalon nem működik évek óta több jelző jelfeladója. Az egyiknél emiatt (is) nem tudott megállni egy KISS motorvonat, de ott szerencsére nem lett baleset.”
A MÁV erre azzal reagált Hadházynak, hogy „a berendezés működik, de zavarérzékeny. A probléma pontszerű, nem a vonal egészét érinti. A jelfeladás az adott szakasz egy-egy pontján valóban nem azzal a megbízhatósággal működik, ahogy azt a MÁV-csoport megrendelte és elvárja.”