Határozatlan idejű sztrájk kezdődött a Continental makói üzemében
A vállalkozás szerint a hazai termelő cégek jövője azon múlik, hogy képesek-e megújulni, az új, digitális jövőhöz igazítani a munkafolyamataikat és struktúráikat, beleértve a juttatási rendszert is. Mivel a magyarországi bérszínvonal jóval magasabb, mint a régióban a versenytársainké, meg kell találni azokat a hatékonysági tényezőket, amelyek biztosítják, hogy az itt előállított termékek versenyképesek maradjanak. Ennek egyik feltétele az, hogy a juttatási rendszer biztosítsa a cég munkaerőpiaci versenyképességét.
A munkáltató megérti, hogy a szakszervezetek, és az általuk képviseltek ragaszkodnak a múltból örökölt jogaikhoz, de úgy véli, ha ezt elfogadnák, akkor a cég versenyképességét is befagyasztanák a múltbeli szinteken. Ahhoz, hogy egy megegyezés létrejöhessen, minden félre szükség van. A cégvezetés várja a tárgyalóasztalhoz az MGSZ képviselőit a másik két reprezentatív szakszervezet képviselőivel együtt, annak érdekében, hogy érdemi és megoldásorientált megbeszéléseket folytassanak. Bíznak abban, hogy az MGSZ helyi képviselői is belátják, hogy a makói gyár versenyképessége, a technológiai átállás sikere, a dolgozók jövőjének megalapozása most zajlik, ebben a változásban mindenkinek részt kell vállalnia, ez a közös érdekük - áll a cég közleményében.
A Magyarországon nyolcezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói telephelye a csoport egyik legnagyobb és legmeghatározóbb tagja, ahol hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végzik.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. - a megelőző évhez képest csaknem 10 százalékkal csökkenő - nettó árbevétele 2019-ben meghaladta a 73 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. A cég adózott eredménye 2018-ban 2,644 milliárd forint volt, a 2019-es évet pedig 3,294 milliárd forint veszteséggel zárta a vállalkozás.