Nem működnek a Vodafone ügyfélszolgálatai az értékesítési és ügyfélszolgálati rendszerek informatikai átállása miatt július 11-16. között , az otthoni és mobil alapszolgáltatások azonban akkor is zavartalanul elérhetők lesznek - közölte a vállalat az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a szolgáltató a hatékonyabb, egységesebb ügyfélkiszolgálás érdekében végez informatikai átállást, ami a Vodafone-UPC integráció utolsó lépése.
Az átállás alatt az online és személyes ügyintézés, értékesítés, valamint egyes speciális szolgáltatások (például mobilvásárlás - autópályamatrica, parkolás) nem lesznek elérhetők sem az üzletekben, sem az online, sem telefonos ügyfélszolgálatokon. Ugyanakkor általános információkkal és hibabejelentéssel kapcsolatban tudnak segíteni, az alapszolgáltatások pedig -az otthoni szolgáltatások, így a vezetékes TV, internet és telefon, a mobil hívások indítása és fogadása, az SMS küldés és fogadás, az adathasználat, valamint a telefonos ügyfélszolgálaton keresztüli hibabejelentés - végig elérhető lesz. Arra kérik az előfizetőket, hogy szükséges ügyeiket intézzék el még az átállás előtt.
A változásokról több csatornán keresztül közvetlenül értesítik az ügyfeleket, az átállással kapcsolatos naprakész tájékoztatás (így az átállás előtti javasolt teendőket, illetve az említett időszakban el nem érhető funkciók listáját, valamint az átállást támogató segédleteket) az erre a célra létrehozott aloldalon érhető el.
Az átállásra való felkészüléssel összefüggésben egyes, vezetékes szolgáltatásokhoz kapcsolódó ügyintézésekre már június 24-től csak korlátozottan lesz lehetőség, ezért amennyiben új vezetékes szolgáltatást vagy médiaeszközt szeretnének megrendelni, azt június 23-ig vagy személyesen az üzletekben július 7-ig tehetik meg. Hasonlóan a meglévő vezetékes szolgáltatás másik címre való áthelyezését is június 23-ig kérhetik az ügyfelek.
A Vodafone továbbá arra is kéri ügyfeleit, hogy július 6-ig fizessék be számláikat, az érintett időszakban pedig ne indítsanak számlabefizetést. Amennyiben korábbi otthoni számlákra van szükség, azokat érdemes már július 8. előtt letölteni a My Vodafone Otthoni fiókból, ugyanis ezek július 9. után ezen a felületen már nem lesznek elérhetők.
Az informatikai átállás eredményeképpen az ügyfelek új számlafizető azonosítót kapnak, amelyről e-mailben és SMS-ben is értesítést kapnak. A szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy az informatikai átállást követően az ügyfelek a megszokottnál később kaphatják meg a számlákat, de ebből eredően az ügyfeleket hátrány nem éri, a befizetési határidőt meghosszabbítják, a szolgáltató nem számít fel késedelmi kamatot és elektronikus számla esetén az ügyfelek nem veszítik el az e-pack kedvezményt sem.
Mobilszolgáltatások esetén a Vodafone azt javasolja ügyfeleinek, hogy gondoskodjanak időben az elegendő adatmennyiségről és a roaming szolgáltatások aktiválásáról, és július 11-ig fizessék be számláikat. A feltöltőkártyás ügyfelek ATM-en keresztül változatlanul feltölthetik egyenlegüket. Kérik, hogy az időszakban esedékessé váló éves feltöltőkártyás adategyeztetéssel kapcsolatos teendőket még az átállás előtt végezzék el.
A Vodafone Magyarországnak több mint 3,8 millió ügyfele van.
Nem működnek a Vodafone ügyfélszolgálatai az értékesítési és ügyfélszolgálati rendszerek informatikai átállása miatt július 11-16. között , az otthoni és mobil alapszolgáltatások azonban akkor is zavartalanul elérhetők lesznek - közölte a vállalat az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a szolgáltató a hatékonyabb, egységesebb ügyfélkiszolgálás érdekében végez informatikai átállást, ami a Vodafone-UPC integráció utolsó lépése.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Orbán Ráhel kiakadt: Tisztelem a sajtószabadságot, csak annyit kérek, a gyerekeinket hagyják ki ebből
A miniszterelnök lánya úgy gondolja, a sajtó átlépett egy bizonyos határt, mert most nem ő vagy a férje, hanem a gyermekei kerültek a támadás középpontjába.
Közlemény jelent meg Orbán Ráhel Instagram-oldalán pénteken. A miniszterelnök lánya kifejtette, hogy nem ez az első alkalom, hogy a sajtóban és más politikusok részéről is támadás éri őt és a férjét, most azonban ez szintet lépett. Az üzletasszony szerint a média a gyermekeiket vette célba.
„Az elmúlt években megszoktuk, hogy egyes sajtóorgánumok és politikusok nem bánnak kesztyűs kézzel velünk. Én is, István is megtanultunk együtt élni ezzel. Valamint azzal is, hogy gyakran valótlanságokat állítanak rólunk – elfogadtuk, hogy a helyzetünk ezzel jár. Most azonban egy határt átléptek
- fogalmazott a miniszterelnök lánya.
„Amikor a gyerekeink személyes életét állítják célkeresztbe, amikor valótlan információkat közölnek az állítólagos iskolájukról, amikor a magánéletükbe próbálnak beférkőzni – az már nem rólunk szól. Ez már arról szól, hogy védtelen kiskorúakat próbálnak bevonni egy politikai játszmába”
- írta Orbán Ráhel, aki hozzátette: „Anyaként és emberként ezt nem tudom és nem is akarom szó nélkül hagyni”.
„Arra törekszem – ahogyan a BDPST is –, hogy korrekt viszonyt ápoljak a sajtóval. Tisztelem a sajtószabadságot, és hiszem, hogy lehet kritikusnak lenni etikusan, a morális határok betartásával. Ezért most is csak annyit kérek: a gyerekeinket hagyják ki ebből.
Tartsák tiszteletben a személyiségüket, a jogaikat, és azt a minimális emberi határt, amit a jóérzés diktál.
A jövőben pedig – minden rendelkezésünkre álló eszközzel – fel fogunk lépni azokkal szemben, akik ezt figyelmen kívül hagyják. Köszönöm mindenkinek, aki érti, miért fontos ez” – írta.
A miniszterelnök lánya közleményében arra reagálhatott, hogy az amerikai költözésük kapcsán a Válasz Online arról írt, hogy Orbán Ráhel és Tiborcz István már eldöntötte, hogy valóban New York-ba költöznek, és a gyerekek hivatalos iskolaügyeit hetekkel korábban véglegesítették.
Közlemény jelent meg Orbán Ráhel Instagram-oldalán pénteken. A miniszterelnök lánya kifejtette, hogy nem ez az első alkalom, hogy a sajtóban és más politikusok részéről is támadás éri őt és a férjét, most azonban ez szintet lépett. Az üzletasszony szerint a média a gyermekeiket vette célba.
„Az elmúlt években megszoktuk, hogy egyes sajtóorgánumok és politikusok nem bánnak kesztyűs kézzel velünk. Én is, István is megtanultunk együtt élni ezzel. Valamint azzal is, hogy gyakran valótlanságokat állítanak rólunk – elfogadtuk, hogy a helyzetünk ezzel jár. Most azonban egy határt átléptek
- fogalmazott a miniszterelnök lánya.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Péntek hajnalban kis híján súlyos incidens történt Moszkva közelében: egy orosz utasszállító gépre tévedésből tüzet nyithatott egy légvédelmi rendszer – erről Alekszandr Nyevzorov orosz újságíró számolt be a Telegramon.
A beszámoló szerint a Moszkva felé tartó AFL1845-ös számú járatot, amelyet az Aeroflot üzemeltet, egy Pancir-SZ1 típusú légvédelmi rendszer vehette célba, miközben a gép megközelítette a leszállópályát. A Boeing 737-800-as repülőgép Minszkből indult, és a moszkvai Seremetyjevói nemzetközi repülőtérre tartott.
Nyevzorov állítása szerint
a rendszer összetéveszthette a polgári gépet egy érkező drónnal.
A történtek pénteken, helyi idő szerint 0 óra 20 perckor játszódtak le.
A gép kisebb károkat szenvedett, de sikeresen landolt, az utasok és a személyzet nem sérült meg. Az újságíró egy hangfelvételt is megosztott, amelyen egy férfi többször figyelmeztet: a közeledő repülőgép utasszállító járat.
A FlightAware járatkövető oldal adatai szerint az AFL1845-ös járat július 10-én 23:27-kor szállt fel Minszkből, majd 00:36-kor ért földet Moszkvában. Az útvonalban nem látszik rendellenesség.
Péntek hajnalban kis híján súlyos incidens történt Moszkva közelében: egy orosz utasszállító gépre tévedésből tüzet nyithatott egy légvédelmi rendszer – erről Alekszandr Nyevzorov orosz újságíró számolt be a Telegramon.
A beszámoló szerint a Moszkva felé tartó AFL1845-ös számú járatot, amelyet az Aeroflot üzemeltet, egy Pancir-SZ1 típusú légvédelmi rendszer vehette célba, miközben a gép megközelítette a leszállópályát. A Boeing 737-800-as repülőgép Minszkből indult, és a moszkvai Seremetyjevói nemzetközi repülőtérre tartott.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) jelentése szerint több mint egymilliárd forintba került annak a dunakeszi szolgálati ingatlannak az építése és berendezése, amelyet Ruszin-Szendi Romulusz korábbi vezérkari főnök használt. A dokumentum részletesen felsorolja azokat a prémium kategóriás eszközöket és bútorokat, amelyek a házba kerültek: szerepel köztük például egy 18 millió forintos kerti magaságyás, egy 7,6 millió forintos jakuzzi, egy 6,7 milliós beltéri szauna, egy 6,5 milliós kemence és grillsütő, valamint egy-egy 4 millió forintos ülőgarnitúra és biliárdasztal is.
A Kehi szerint „a volt vezérkari főnök, illetve felesége a berendezési tárgyak tekintetében olyan igényeket támasztott a házat előkészítő HM EI Zrt. felé, amelyek az ingatlan rendeltetésszerű használatához szükséges eszközök körén messze túlmutatnak”.
A jelentés ugyanakkor nem nevezi meg, hogy ki engedélyezte ezeket a beszerzéseket, és jogi felelősséget sem állapít meg Ruszin-Szendi esetében,
Ahogy már korábban megírtuk: a Tisza Párt közlése szerint Ruszin-Szendi nem ismerte az árakat, nem közölték vele a beszerzések részleteit, és tagadják, hogy ő választotta volna ki az ingatlan helyszínét. A párt szerint az említett prémium tételeket nem ő kérte, és nem is hagyta jóvá.
Magyar Péter korábban azt mondta, érdemes fenntartással kezelni, amit a Kehi állít, mert Ruszin-Szendi tagadta, hogy ilyen igényeket fogalmazott volna meg. Úgy fogalmazott: Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter „csak magát jelentette fel a Kehinél”.
A jelentés szerint az ingatlan elhelyezkedéséről is Ruszin-Szendi döntött, kényelmi szempontok alapján. A dokumentumban bemutatott levelek alapján a volt vezérkari főnök és felesége a HM EI Zrt. munkatársával leveleztek, ezekben fogalmazták meg kéréseiket, de a beszerzéseket és az építést maga a cég bonyolította le. Az Átlátszó korábbi cikke szerint
a jogszabályok alapján a végső jóváhagyás nem történhetett meg úgy, hogy abban ne vett volna részt valamelyik állami szereplő: a Miniszterelnöki Kormányiroda közigazgatási államtitkára, a Honvédelmi Minisztérium közigazgatási államtitkára vagy a HM EI Zrt. igazgatósága.
Az ügy februárban került először nyilvánosságra az Index cikkében, amely névtelen forrásokra hivatkozva azt írta: Ruszin-Szendi leváltásának egyik oka a dunakeszi villa volt. A cikk egy héttel azután jelent meg, hogy a volt vezérkari főnök felszólalt a Tisza Párt kongresszusán, majd később a párt egyik ismert arca lett.
A Telex kérdésekkel fordult a HM EI Zrt.-hez, többek között arra voltak kíváncsiak, jelezte-e valaki a vezetésnek, hogy Ruszin-Szendi igényei túllépik a költségkeretet, és ki engedélyezte az egyedi, prémium tárgyak beszerzését. Ugyanezeket a kérdéseket elküldték két államtitkárnak, Vidoven Árpádnak és Bordás Gábornak is, válasz azonban egyik irányból sem érkezett.
A jelentés egyik legtöbbször idézett tétele, a 4 millió forintos biliárdasztal kapcsán is kérdések merültek fel.
A Kehi egy Rasson Victory II Plus típust azonosított be, azonban több szakértő szerint a valóságban inkább egy Buffalo Eliminator II vagy egy Dynamic Triumph típusú asztal szerepel a házban. A két modell közötti árkülönbség jelentős lehet: a valós asztal ára akár 830 ezer forint körül is alakulhatott, a jelentésben szereplő összeg pedig 3,99 millió forint.
Ruszin-Szendi ezzel kapcsolatban a Telexnek úgy nyilatkozott:
„Én nem kívánok foglalkozni a témával, mert ez semmi más, csak figyelemelterelés. Az én lelkiismeretem teljesen tiszta, nem én rendeltem, nem én fizettem, nem én hagytam jóvá, és minden ott van a raktárakban, nálam semmi sincs.”
A Kehi szerint a villa Ruszin-Szendi kiköltözése után is a HM EI Zrt. birtokában maradt. A vezérkari főnöki posztra érkező Böröndi Gábor már nem költözött be. Az ingatlan fenntartása 2023 januárja és 2025 áprilisa között 10,3 millió forintba került. A Telex arról is érdeklődött, miért ilyen magas az üresen álló ház fenntartási költsége, és hogy továbbra is szolgálati lakásként számolnak-e vele, de válaszokat ezekre sem kaptak.
A Kehi egy másik jelentésében a Ruszin-Szendin 2022-ben elvégzett zsírleszívás költségeiről is beszámolt. Eszerint a Honvédkórház saját költségen végezte el a beavatkozást, és azt a VIPGUARD rendszerben rögzítették. A Kehi szerint az, hogy nem kérték el a térítési díjat, „hűtlen kezelés gyanúját veti fel”. Ruszin-Szendi ezzel szemben azt közölte: nem kérte a beavatkozást társadalombiztosítási alapon, és „csak rá és az orvosára tartozik”, milyen kezelés történt.
A Telex következtetése szerint Ruszin-Szendi csupán kéréseket fogalmazott meg az építkezést és vásárlást végző honvédelmi vállalat, a HM EI Zrt. felé, a jogszabályok és a ház munkálatait intéző állami vállalat szervezeti működése alapján pedig biztos, hogy több ember keze alatt is át kellett menniük a terveknek, mire tényleg kiadták rájuk a pénzt.
Mind a vásárlást, mind az ingatlan előkészítését a vállalat végezte. Tehát ha visszaélések történtek, akkor abban az államapparátus más részei (is) érintettek – írja a lap.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) jelentése szerint több mint egymilliárd forintba került annak a dunakeszi szolgálati ingatlannak az építése és berendezése, amelyet Ruszin-Szendi Romulusz korábbi vezérkari főnök használt. A dokumentum részletesen felsorolja azokat a prémium kategóriás eszközöket és bútorokat, amelyek a házba kerültek: szerepel köztük például egy 18 millió forintos kerti magaságyás, egy 7,6 millió forintos jakuzzi, egy 6,7 milliós beltéri szauna, egy 6,5 milliós kemence és grillsütő, valamint egy-egy 4 millió forintos ülőgarnitúra és biliárdasztal is.
A Kehi szerint „a volt vezérkari főnök, illetve felesége a berendezési tárgyak tekintetében olyan igényeket támasztott a házat előkészítő HM EI Zrt. felé, amelyek az ingatlan rendeltetésszerű használatához szükséges eszközök körén messze túlmutatnak”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Lapinformációk szerint országos szintű problémáról van szó, ugyanis egy rendszerre van kötve minden kormányablak. Még nem derült ki, mikorra várható a rendszer helyreállása.
Pénteken országszerte fennakadások lehetnek az ügyintézésben. A kormányablakokban megnövekedett várakozási időre kell számítani. A szolgáltató a dolgozik a hiba elhárításán, tájékoztatott a Kormányhivatal.
Az üzemzavarról olvasói jelzések alapján az Index számolt be először. Azt írták, hogy
a kormányablakokban csak elkészült okmányokat tudnak kiadni, mert leállt a központi rendszer.
Lapinformációk szerint országos szintű problémáról van szó, ugyanis egy rendszerre van kötve minden kormányablak. Még nem derült ki, mikorra várható a rendszer helyreállása.
Pénteken országszerte fennakadások lehetnek az ügyintézésben. A kormányablakokban megnövekedett várakozási időre kell számítani. A szolgáltató a dolgozik a hiba elhárításán, tájékoztatott a Kormányhivatal.
Az üzemzavarról olvasói jelzések alapján az Index számolt be először. Azt írták, hogy
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!