News here

HÍREK

Ha szerda estig nem lesz megegyezés az FKF-fel, akkor a katasztrófavédelem segítségét kéri a főváros

A tárgyalásokról azonban hiányzik az állami NHKV Zrt., amely évente ötmilliárd forinttal kevesebbet hagy a fővárosban a budapestiek által befizetett szemétdíjból, mint amennyit begyűjt - mondta el a főpolgármester-helyettes.

Link másolása

Mint arról mi is beszámoltunk, kedden a FKF Ecseri úti központjánál fizetésemelést követeltek a kommunális és szelektíves szemétszállítók és sztrájkba lépéssel fenyegetőztek. Az alkalmazottaknál az verte ki a biztosítékot, hogy korábban valaki azt nyilatkozta, a hulladékszállítóknál 400 ezer forintot is elérheti a fizetés bizonyos idő után, ami nem igaz. A másik, amin kiakadtak az volt, hogy a cég felvett ellenőröket, akik kocsival mennek a kukás autó után, hogy kapnak-e pénzt a kukások és be van-e jelentve a kuka, amit kiürítenek. Egy kukás szerint az ellenőrök sokkal többet keresnek, mint ők.

Koradélután a Fővárosi Közterület Felügyelet egy közleményt adott ki, amiben úgy fogalmaznak: „A Budapesti Közművek ismeri és megérti a munkavállalók súlyos gondjait, mindennapi nehézségeit a jelenlegi magyarországi magas inflációs és megélhetési válságban. Ezzel együtt a jogellenes vadsztrájkot a munkáltató nem tartja megfelelő és célravezető eszköznek - írták.

„A fővárosiak által befizetett hulladékgazdálkodási díjak nem jutnak el maradéktalanul a Társasághoz. A Budapesti Közművek többször jelezte a munkavállalók felé, hogy az állami NHKV Zrt. (kukaholding) az elmúlt három évben a korábbi évekhez képest mintegy 3-5 Mrd Forinttal kevesebb forrást juttatott az FKF tevékenység finanszírozására” – zárja közleményét az FKF Zrt.

A sztrájk nyomán kedden elkezdődtek a tárgyalások az sztrájkoló FKF-es dolgozók által kijelölt tíz tagú küldöttséggel - írja az MTI.

Amennyiben szerda estig nem lesz eredménye az egyeztetésnek, a főváros a katasztrófavédelemhez fordul a hulladékszállítás biztosítása érdekében

- közölte Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes.

A munkabeszüntetést sztrájknak tartják. "Nem akarunk olyan hibába esni, mint a kormány esett a tanárokkal" - mondta. Megértik azt a társadalmi csalódást, ami kialakult a budapesti munkavállalók körében, hiszen az "elszálló" megélhetési költségek, rezsiszámlák "negligálták, lenullázták" a januártól érvényes 15 százalékos béremelést.

Kiss Ambrus közölte, hogy a tárgyalásokról hiányzik az állami NHKV Zrt., amely évente ötmilliárd forinttal kevesebbet hagy a fővárosban a budapestiek által befizetett szemétdíjból, mint amennyit begyűjt. A főpolgármester-helyettes egyúttal meginvitálta a tárgyalásokra az NHKV képviselőit is, mondván, amennyiben az állami társaság "ezt a pénzt biztosítja, már másképpen állnak a tárgyalások". Tájékoztatása szerint a pontos sztrájkolói létszám nem ismert, de az ecseri úti telephelyet 150 hulladékgyűjtő autó nem hagyta el. Azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a következdő napokban más telephelyek is csatlakozhatnak a munkabeszüntetéshez - mondta a sajtótájékoztatón.

Karácsony Gergely a közösségi oldalán az eset kapcsán azt írta:

"Elkezdődött… A megélhetési válság, a szociális krízis megérkezett Budapestre".

"Bekövetkezett az, amiről hónapok óta beszélünk: Európa legmagasabb inflációja, az „olcsó orosz gáz” kormányzati hazugsága, a rezsiköltségek elszabadulása, az éveken át elherdált és ellopott adóforintok hiánya most megélhetési válságba sodorja az embereket, és súlyos működési gondot okoz Budapestnek" - írta a főpolgármester.

Az idei 15 százalékos béremelés és a mintegy 280 ezer forint, amit az hulladékkezelésben dolgozók átlagosan keresnek, nem fedezi a megnövekedett költségeiket. Az övékét sem, másokét sem - tete hozzá. Szerinte: "A főváros a hulladékszállításban a Kukaholdingnak nevezett állami cégszörny alvállalkozója, amely egyszerűen nem fizeti meg a budapestiek által befizetett szemétdíjat: az elmúlt 3 évben az állami Kukaholding 15 milliárd forintot nem adott vissza Budapestnek... Adós, fizess – ezt kell elvárnunk a kormánytól, közösen a dolgozók képviselőivel".

"Ezzel együtt a következő napokban lehetnek fennakadások a szemétszállításban. A megértésen kívül egyet kérek a budapestiektől: álljunk ki közösen a városunkért" - kérte Karácsony.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


HÍREK
33-Ft-tal olcsóbban adja az Auchan a benzint – állítják, minden kútjukon van elég belőle
Nagyot kaszálhat a hipermarket, ismét hatalmas sorok várhatók.

Link másolása

Valamennyi Auchan benzinkút átállt már a piaci árra, és mindegyiken elegendő üzemanyag áll a rendelkezésre, hogy kiszolgálják a vevőket – írta az Auchan PR-ügynöksége a Portfoliónak.

Azt is elárulták, hogy milyen áron kínálják az üzemanyagot,

  • a 95-ös benzin literjét 599 forintért,
  • a gázolajat 699 forintos literenkénti áron értékesítik.

Ezek az árak péntek éjféltől lépnek érvénybe valamennyi Auchan töltőállomáson - olvasható a tájékoztatásban.

Korábban mi is írtunk róla, hogy a MOL csökkenti az üzemanyagok árát. A holtankoljak.hu oldal szerint amennyiben a kutakon érvényesítik az árváltozást, akkor az átlagárak így alakulnak majd:

  • a 95-ös benzin litere 632 forint,
  • a gázolajé pedig 695 forint lesz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
Lázár János továbbra is tájsebnek tartja a MOL ma átadott új, 143 méter magas toronyházát
Hernádi Zsolt szerint viszont nem is látható olyan sok helyről, a történelmi belvárosból például egyáltalán nem.

Link másolása

Átadták Budapest és Magyarország legmagasabb irodaházát, az új MOL-székházat. A Kopaszi-gátnál épült 143 méteres toronyházról az átadón azt mondták: az ország egyik legkorszerűbb irodaháza, amelynél odafigyeltek a takarékosságra is.

Az építkezést évekig viták övezték, sokak szerint a torony belerondít a főváros dunai látképébe.

Lázár János még kancelláriaminiszterként bírálta a projektet, ma az RTL Híradó megkeresésére is azt írta: „megvalósulása után is tájsebnek tartja azt”.

„Pont egy gázolaj- és üzemanyag-kereskedőnek kellene arra törekednie a 21. században, hogy ökológiailag viselhető és sebet nem ejtő épületeket hozzanak létre. Egy 120 méteres épület Budapesten tájseb lesz”

– véli az Építési és Közlekedési Minisztériumot vezető miniszter.

Vele ellentétben Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója úgy véli: „nagyon kevés helyről lehet majd látni az úgynevezett történelmi belvárosból, történelmi városközpontból”, így szerinte nem mondható ki, hogy az épület rontana Budapest látképén.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
„Nincs értelme annak”, amit a magyar kormány mond az üzemanyaghiány ügyében az Európai Bizottság szerint
Magyarország mentesítést kapott a jelenlegi olajembargó alól, mégis erre fogja az üzemanyaghiányt a kormány.

Link másolása

A HVG szerint az Európai Bizottság vezető szóvivője, Eric Mamer a testület csütörtöki sajtótájékoztatóján felhívta a figyelmet arra, hogy az Oroszországgal szembeni olajembargó csak a tengeri szállítmányokra vonatkozik, Magyarország pedig felmentést kapott a vezetékes szállításra, így ez nem lehet magyarázat a magyarországi üzemanyaghiányra.

„Nincs értelme annak, amit a magyar kormány mond az üzemanyaghiány ügyében. Magyarország bűnbakként használ bennünket”

– közölte.

Csak a következő szankció fogja érinteni Magyarországot, február 5-től ugyanis az üzemanyag szállítását is megtiltják a tagállamok között. Addig viszont korlátlanul érkezhet a pozsonyi olajfinomítóban előállított, orosz eredetű üzemanyag.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Bulgáriát és Romániát sem veszik fel a schengeni övezetbe
Horvátország felvételét viszont megszavazták.
Címlapkép: Pixabay - szmo.hu
2022. december 08.


Link másolása

Az Európai Unió Bel- és Igazságügyi Tanácsa csütörtökön szavazott Bulgária, Románia és Horvátország schengeni csatlakozásáról – írja a Transtelex.

Míg Horvátország felvételét egyhangúlag megszavazták, addig Románia és Bulgária kérelmét elutasították.

Románia és Bulgária schengeni csatlakozása ellen Ausztria és Hollandia szavazott. A hollandok ellenszavazata annak köszönhető, hogy Romániáról és Bulgáriáról összevonva szavaztak, Hollandia Románia csatlakozása mellett, viszont Bulgária csatlakozása ellen szavazott.

Horvátország csatlakozása viszont azt jelenti, hogy 2023. január 1-től megszűnik a határellenőrzés Horvátország és a többi schengeni tagállam szárazföldi határain. A horvát repülőtereken pedig 2023. március 26-tól nem lesz több ellenőrzés.


Link másolása
KÖVESS MINKET: