Ezer autós károsultja lehet annak, hogy a Shell-kút összekeverte a benzint és a dízelt
Mint azt megírtuk, gázolaj helyett benzint, benzin helyett gázolajat tankolhattak a sofőrök a Füredi úti Shell-kúton.
Eddig mintegy ezer károsultja lehet a félretankolásnak. A zuglói kútnál múlt pénteken kerültek fordítva az üzemanyagok a tartályokba. Az RTL Híradónak nyilatkozó egyik károsult arról számolt be, hogy bejelentette a hibát a cégnek, de még nem tudni, hogy mikor használhatja újra az autóját. Az autószerviz addig nem tudja megkezdeni a munkát, amíg a kártérítés menetéről nem kapnak információt.
A Shell a Facebook-oldalán közölte, hogy a benzinkút földalatti tartályait fordítva töltötték fel. A károsultak a cég ügyfélszolgálatán jelezhetik panaszukat, aki a kútnál tankolt, annak a blokkot, vagy a vásárlást igazoló sms-t kell bemutatnia, ha ez nincs, akkor az autó rendszámát kérik el.
Eddig kb. ezren jelentkeztek.
Egy szerelő szerint a dízelesek javítása akár 800 ezer vagy egy millió forint is lehet. A benzinmotoroknál az üzemanyag átfejtés és a szűrőcsere 50-60 ezer forint lehet. A tankolást követően nem azonnal jelentkeznek a gondok, csak amikor már az elcserélt üzemanyag bekerül a rendszerbe, akkor kezd az autó rángatni, füstölni és használhatatlanná válik. A legjobb, ha autómentővel vitetik be a szervizbe az érintett autókat.
VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója
A Shell közösségi oldalán több százan is hozzászóltak a hírhez. Volt, aki szerint segítőkészek voltak, és volt aki úgy ítélte meg, hogy a hiba ellenére is megbízható a cég. Olyan is volt, aki ötleteket adott, hogyan kerülhetnék el, hogy a hiba újra előfordulhasson.
"Egyébként a kúton is nagyon kedvesek és segítőkészek voltak remélem az ügyfélszolgálatnál is ezt fogom tapasztalni!"
"Ettől függetlenül a Shell számomra marad egy megbízható, jó minőségű üzemanyagforrás! Ezt az ügyet meg úgyis megoldják. Akik a hibát elkövették, azok céges temetésben részesültek, szóval nincs itt semmi látnivaló!"
"Ez drága lesz... De korrekt cég a Shell! Tévedni emberi dolog, nyilván kifizetik mindenki kárát"
"És mi arra a garancia, hogy ez nem fordul elő ismét? Nem lenne célszerű különböző csatlakozóval ellátni mind a tartályokat és mind a tartálykocsikat? Manapság mindent bolond biztosra csinálnak meg és ezt pont nem?!"
"Időközben tudtam beszélni a Shell ügyfélszolgálatával. Elmondhatatlanul korrektek voltak, és nagyon fáradtak. Most elmondhatom, sok segítséget és jó tájékoztatást kaptam. Sajnos, nem tudtam megjegyezni a hölgy nevét, akivel beszéltem, de köszönet Neki és a többieknek is. Sok lehet a károsult. Ezért nem lehet elérni őket könnyen. De a kitartó hívogatás eredménnyel jár."
"Egy ilyen forgalmas kúton ilyen sok idő telik el, mire valaki észleli a hibát, döbbenet..."
"És engem néznek hülyének a kúton, hogy tankolás előtt megszagolom a töltőpisztolyt?"
"Történt már ilyen máshol is. Sajnos előfordulhat, emberek vagyunk"
"A probléma kedves Shell, hogy nem megerősíteni kellett volna a hibát hanem jelezni rögtön amikor rájöttek. Meg egy bocsánatkérés is nyilván jól esett volna az érintetteknek, habár az időben tájékoztatás talán még jobban. Nade sem előbbi sem utóbbi nincs benne a kultúránkban..."