KULT
A Rovatból

Ez az a Joker, amire szükségünk van, de nem érdemeljük meg

A szuperhős-hadseregeket felvonultató megalomán CGI-orgiák után úgy kell a mozinézőknek a Joker, mint egy falat kenyér.
Polák Zsóka - szmo.hu
2019. október 04.


Link másolása

Kár elvitatni, hogy a nagy stúdiók számára jelenleg a szuperhősbizniszben van a pénz, a DC és Marvel-gépezet pedig az igények jó kiszolgálójaként évről évre nyomja ki magából az újabb és újabb darabokat a legkülönfélébb felállásban: hol előzményfilmet kapunk, hol összeeresztik az összes szuperembert egy még nagyobb, még drágább balhéra.

A nézők pedig közben lassan immunissá válnak az ingercunamira, már senkit nem zökkent ki, hogy ismét fél New Yorkot letarolta az éppen ügyeletes CGI-rosszfiú, és bár mindez amolyan igazi, agyat popcornba fojtós kikapcsolódás, gépiesen várjuk ki a feliratok utáni jelenetet, hogy lássuk, mi lesz a következő epizódban. Évi kötelező szuperhősadag pipa, jöhet is a következő.

Ebbe a csúcsra járatott, és lassan túl jól ismert világba toppant most be bohóccipőjével Joker és az ő előzményfilmje, amely pont azért hat frissítően, mert szinte semmi szuperhősfilmes nincsen benne. Persze, benne van a szokásos motívum, hogy a rendszer rontja meg az embert, ám mindezt nem 5-6 szájbarágós dialóguson és halott szeretteken át látjuk, hanem Arthur Fleck vizuális kórlapján keresztül. A mentális zavarokkal küzdő férfi a társadalom alsóbb bugyraiban tengődik, ám az minden erejével próbálja kivetni magából őt. A sérült férfi ugyan jár heti tanácsadásra, inkább azzal oldják meg kezelését, hogy kap egy kártyát, amit roham esetén magyarázatként odanyújthat az őt őrültnek gondoló embereknek: beteg vagyok, ezért vannak nevetőgörcseim. Mindezt egy olyan világban gondolják megoldásnak,

ahol az elmebetegektől elvárják, hogy normálisan viselkedjenek, és ez a kettősség kezdi felőrülni Arthur amúgy sem túl stabil idegrendszerét.

Sokatmondó, hogy a közhangulat is olyan mélységekben van, hogy egy gyilkos bohócban látják meg a változás fényét, Arthur akaratlanul is szimbólum lesz.

Az őrület olyan, mint a gravitáció, csak egy kis lökés kell hozzá – hangzott el Heath Ledger Jokerének híres utolsó mondata A sötét lovagban. Todd Phillips filmjében ezeket a kis lökéseket ismerjük meg igen széles skálán: lökés az is, hogy fiatalok összeverik a sikátorban, de ugyanilyen ereje van egy lesajnáló pillantásnak is a buszon – mindegyik lassan, de biztosan lökdösi Arthurt az őrület legmélyebb bugyrai felé.

Jokert még sosem láthattuk ennyire lecsupaszítva: ahogy a gyakran félmeztelenül táncoló férfi minden bordája kilátszik, addig a kínjait sem takarja el semmi,

pedig próbálja vastag bohócsmink alá rejteni. Míg Jack Nicholson 1989-es alakítása ugyan izgalmas és szórakoztató volt, az ő Jokere egy piperkőc elmebeteg volt mindenféle mély karakterrajz nélkül. Phillips nem is ehhez nyúlt vissza, hanem A sötét lovaghoz, és Heath Ledger hátborzongatóan jó bohócához hasonló Joker-ábrázolást választott, aki a már a teljes pompájába fejlődött őrület volt, a Jokerrel pedig aprólékosan be is mutatja a bukás stációit.

A sötét lovagban Nolan a Batman: A gyilkos tréfából merített, amely nagyjából annyira kirívó volt a megjelenésekor 1988-ban a képregények közül mély karakterrajzával, ahogy a Joker 2019-ben a Marvel által uralt színes-szagos szuperhősvilágban.

Phillips szintén ebből merített, ezért is állhat közel egymáshoz a két Joker, bár egészen felesleges összehasonlítani a Batmannel szemben álló, immáron az őrület maximumán pörgő szadistát és az elutasító társadalommal szélmalomharcot vívó sérült férfit.

Joaquin Phoenix ismét bebizonyította, hogy korunk egyik legizgalmasabb színésze, aki jól tette, hogy visszatért a filmezéshez: zaklatott arcát, kilógó csontjait, és a bohócsminket összemosó könnyeit igazi kínlódás nézni, mégsem tudjuk róla levenni a szemünket.

Az, hogy Todd Phillipst ültették a rendezői székbe adhatott némi okot az aggodalomra, hisz ha végigtekintünk eddigi filmográfiáján – Cool túra, Másnaposok-trilógia, Terhes társaság -, akaratlanul is beúszott egy olyan Joker képe, aki a mészárlásait két fingós poén közé rejti.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
36 évesen meghalt Ferich Balázs, Azahriah és a Wellhello menedzsere
A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után. Barátja és üzlettársa megható sorokkal búcsúzott tőle.

Link másolása

Hosszú betegség után csütörtök hajnalban meghalt Ferich Balázs, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetője, a Blind Myself nevű magyar metálzenekar korábbi basszusgitárosa - írja a Forbes. A zenei szakember 36 éves volt.

A 2016-ban alapított Supermanagement a hazai piac egyik legsikeresebb szereplője, akik olyan magyar előadókat menedzselnek, mint a Wellhello, a Follow the Flow, az Anna and the Barbies, Dzsúdló, Desh és Azahriah.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez”.

Tóth felidézte, hogy a Cloud 9+ az első banda, amit együtt menedzseltek, és nagy kockázatot vállaltak, amikor megalapították a saját cégüket.

„Balázst imádták az előadóink, kollégái. Über-maximalista volt a melóban, nem elégedett meg sosem a második hellyel. Folyamatosan azon agyalt, hogyan lehetnénk még jobbak és jobbak. Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Az egész hazai sztárvilág gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst: „Mérhetetlen fájdalom”
Tóth Gabi, Czutor Zoltán és a Carson Coma is kifejezte együttérzését. A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után.

Link másolása

Az egész hazai zenei világ gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetőjét.

A zenei szakember számos hazai sztárnak, köztük Azahriah-nak, a Wellhellonak és Dzsúdlónak volt a menezdzsere.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő megható sorokkal búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez.”

A Supermanagement Facebook-oldalán csütörtök délután közzétett bejegyzésére azóta több mint ezer hozzászólás érkezett, köztük számos hazai sztár is kifejezte a részvétét. A Carson Coma zenekar egy fekete szívvel fejezte ki együttérzését, az AWS gitárosa, Brucker Bence pedig egy érzelmes üzenettel köszönt el Ferich Balázstól.

„A folyamatos profi és maximalista hozzáállásod mindig irigyeltem és nagyon nagy hatással volt rám! Ha nem ismerlek, bizony nem lennék ott ahol. Mindig emlékezni fogok rád!”

- írta többek között a zenész.

„Őszinte részvétem” - írta a hozzászólások között Azahriah gitárosa, Szabolcsi Fészek.

„Őszinte részvétem Gergő, sok erőt a családnak mérhetetlen fájdalom…” - írta Tóth Gabi.

„Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok Gergő!” - üzente megrendülve Czutor Zoltán.

Antal Timi énekesnő egy korlátozott ideig elérhető Instagram-sztoriban, egy fekete-fehér fotóval emlékezett meg, a képhez pedig azt írta:

„Ég Veled, Balázs!”

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Eltemették Tordy Gézát
Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta. A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott.

Link másolása

Családja, barátai, pályatársai, tisztelői kísérték utolsó útjára Tordy Géza Kossuth-díjas, kétszeres Jászai Mari-díjas színművészt, rendezőt, érdemes és kiváló művészt, a nemzet színészét, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját csütörtökön Budapesten, a Farkasréti temetőben.

A 85 éves korában, március 30-án elhunyt színművész búcsúztatásán elsőként a jövő színésznemzedéke nevében Szőcs Artur mondott beszédet. A színész-rendező felidézte, hogy Tordy Gézát még színművészetisként ismerte meg, majd 15 évadot dolgoztak együtt. Kiemelte: Tordy Gézát ízig-vérig érdekelte a színházcsinálás, fontos volt számára a csapatmunka.

Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta a művészről, akivel 1963-ban találkozott először, és akihez élete leghosszabb barátsága fűzte.

A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott, színészkollégája játékát és közös munkáikat idézte fel. Mint mondta, Tordy Gézában nagy erők lakoztak, nagy dühök és nagy szenvedélyek.

A színészet illanó pálya - fogalmazott. A kincs az az üzenet, amelyet át tudunk adni úgy, hogy a lelkekben minél tovább megmaradjon. "És te, Gézus, ezeknek az üzeneteknek katartikus átadója voltál" - mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET: