Ellehetetlenítik a Waldorf- és más alternatív iskolákat – állítja a Szülői Hang Közösség
A törvénymódosítást a szervezet úgy értelmezi, mint "a Waldorf- és más alternatív intézmények ellehetetlenítésére tett kísérletet. A módosítás benyújtójának tisztában kell lennie azzal, hogy ezek az alternatív intézmények nem tudják betartani a szóban forgó törvényt anélkül, hogy feladnák létezésük alapját, alternatív pedagógiai módszereiket. Felbecsülhetetlen oktatási tapasztalat és pedagógiai tudás halmozódott fel ezekben az intézményekben, melyeket a törvénymódosítás veszélybe sodor".
A XXI. században égető szükség van oktatási módszereink megújítására, melyben az alternatív intézmények élen járnak, tapasztalataikat az állami közoktatás is kamatoztathatná. Megdöbbenéssel látjuk, hogy a kormányzat ehelyett az alternatív intézmények ellehetetlenítésén, kiüresítésén munkálkodik.
– írják.
A törvénytervezet ellen több mint harminc civil szervezet és a teljes ellenzék tiltakozott korábban már. A magántanulói státusz eltörléséről korábban mi is írtunk, a szervezet szerint ez "meggátolja a szülőket abban, hogy kimenekíthessék gyermeküket a rossz oktatási rendszerből, zöld utat ad arra, hogy a szakmailag nem megfelelő intézményvezetők tovább rombolják az iskolák színvonalát, és egy alkalmatlan hivatalos szervre bízza az iskolaérettség pedagógiai megítélését".
A Szülői Hang Közösség felszólítja a kormányzatot a módosítás azonnali visszavonására, azt írják, hogy "a minőségi oktatás, a valódi pedagógiai alternatívák megteremtése és megőrzése közös nemzeti érdek. Az alternatív oktatási intézmények olyan pedagógiai kincs birtokosai, melynek eldobása bűn a felnövekvő generációk, nemzetünk jövője ellen".