Elismerte a MÁV: 40-50 év egy vonat átlagéletkora, a járműállomány elöregedett
A 24.hu írt egy hosszú, átfogó cikket a hazai vonatok állapotáról.
A lap megkeresésére a MÁV elismerte, hogy a vasúttársaságnak mind a járműállománya, mind a vasúti pályája elöregedett, miközben a távolsági járművek mindössze negyedében működik klíma.
"A beszállítói láncok összeomlása, az anyagellátás nehézségei a pályaállapotok romlását is felgyorsította: a járműveink kerékpár- és forgóvázhibáit jelentős részben a pálya állapota okozza, miközben épp ezeknek az alkatrészeknek a beszerzési ideje és költsége nőtt meg a háború miatt a sokszorosára” – írta a MÁV a lapnak.
A MÁV szerint
A személyzethiánnyal kapcsolatban a cégcsoport közlése szerint „a MÁV és a MÁV-START üres pozíciónak száma a munkavállalók számához képest 3 százalék”.
A lap megkereste Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkárt, aki arról beszélt: az uniós források hiánya most különös problémát okoz, de a közlekedéspolitika általánosságban a XX. században ragadt, máig sokkal többet költ az ország közútfejlesztésre.
"Most jelentettek be egy sok tízmilliárdos közútfejlesztést Debrecen körül, miközben egyébként a debreceni főpályaudvar máig nem akadálymentes, és az óriási potenciállal bíró debreceni elővárosi vonalak fejlesztésre szorulnak.
– mondta Vitézy Dávid a lapnak.