Éjszakai vonatkálvária: 40 perc helyett 3 és fél óra alatt ért haza az egyik utas
Egy utas január 19-én este 22:40-kor kezdte meg a 40 kilométeres hazaútját az esti műszakból a Keleti pályaudvarról, de csak másnap hajnali 02:10-re ért a célállomásra. A MÁV-nak több hiba is összejött aznap éjjel - írja a 24.hu.
A Facebookon terjedő történet szerint
• Pécel elé 23 óra körül értek el. Onnan azonban nem ment tovább a vonat.
• Fél 12 körül aztán közölte a mozdonyvezető, hogy bizonytalan ideig várakoznak.
• Éjfélkor pedig azt, hogy visszamennek Rákosra.
• Öt perc múlva a kalauz viszont azt közölte, hogy mégsem Rákosra, hanem Pécelre mennek vissza.
• Odaértek nagyjából éjjel fél 1-re. Figyelmezették őket, maradjanak a vonaton, hogy meg ne fagyjanak.
• Háromnegyed 1 körül ismét szóltak, hogy jött egy busz, ami elviszi őket. Keresztülbukdácsoltak az építési törmelékeken a januári éjszakában és felszálltak rá.
• Mikor mindenki fent volt a buszon (nagyjából épp egy busznyi utasa volt a vonatnak), közölte a sofőr, hogy ez mégsem az a busz, szálljanak le.
• Visszamentek a vonatra, ott pár perc múlva szintén azt mondták nekik, szálljanak le, mert a vonat megy vissza a Keletibe. Hozzátették, kinyitnak egy várótermet.
• Mire kinyitották volna a várótermet, szóltak, hogy jön „a busz”. Visszabukdácsoltak.
• Éjjel 1 óra 26 perckor elindultak a pótlóbusszal, de csak Isaszegig jutottak.
• Onnan indult aztán egy vonat 1 óra 50 perckor, végül azzal ért 02.10-re Máriabesnyőre az esti műszakjából hazafelé tartó utas.
A Keleti és Máriabesnyő között a menetrend szerint 39 km a távolság, a 22.40-es vonatnak 40 perc alatt, 23.20-ra kellett volna Máriabesnyőre érnie. Ehelyett azonban három és fél óráig tartott az út.
A 24.hu megkereste az ügyben a MÁV-ot, ahonnan az a válasz érkezett, hogy a péceli állomás biztosítóberendezése nem működött aznap 22 órától, egy öreg energiaellátási kábel meghibásodása miatt.
A MÁV válasza szerint több intézkedéssel is próbálta orvosolni a helyzetet. A problémáról tájékoztatták az utasokat, egyes vonatokat összekapcsoltak, az egri távolsági vonatokat megállították az S80-as elővárosi vonatok pótlására, valamint pótlóbuszokat rendeltek.
A MÁV elnézést kért a kialakult helyzet miatt. Hozzátették: 100 vonatból 92 pontos volt januárban ezen a vonalon, ami 7 százalékos javulás a tavalyi év azonos időszakához képest, valamint nemzetközi összevetésben is jó eredmény.