Egy nap alatt 62 millió forintot költött a Fidesz háborúellenes hirdetésre a Facebookon
A szokásos összeg tízszeresét költötték csak szombaton a Fidesz választási üzeneteinek népszerűsítésére a Facebookon, vette észre a Telex. A Meta Hirdetéstár (Ad Library) nyilvános adatai szerint a Békemenet napján 62 245 857 forintot költöttek a kormány narratíváját támogató oldalak az általában szokásos 6 millió forinttal szemben.
Június 1-én a legtöbb pénz a Fidesz Facebook-oldalán megjelent posztok hirdetéseire ment el. A 184 bejegyzésre 19,8 millió forintot égettek el, de a többi oldallal együtt, ahol a Fidesz van feltüntetve a szponzorált posztok finanszírozójaként, az összeg 23 millió.
A Megafon ehhez még 13 millió forintnyi hirdetést dobott hozzá, a Mediaworks kormánybarát médiabirodalom tagjai pedig további 20 milliót. A maradék néhány milliót nagyrészt a közszolgálati hirado.hu, az Alapjogokért központ és névtelen lejárató oldalak adták össze.
A Mediaworks nagyobb lapjai közül az Origo (3 millió), a Magyar Nemzet (4,3 millió), a Mandiner (2,3 millió), a Metropol (2 millió), a Bors (1,6 millió) és a Ripost (3 millió) is hirdetett aznap.
A Telex megjegyzi, hogy ugyan a Mediaworks nem részletezi a pénzügyi beszámolóiban az egyes lapok bevételeit és kiadásait, de azt becsülik, hogy ezek az újságok ezekben a napokban nagyságrendileg annyit költenek facebookos hirdetésre, mint amennyibe a szerkesztőségeik fenntartása kerül.