David Attenborough-nak hála 47 százalékkal kevesebb műanyagot vásárolnak az emberek
Korunk egyik legégetőbb problémája a környezetszennyezés, és bár egyre drasztikusabb sebeket ejt az ember a környezetén, szerencsére egyre több törekvés hívja fel a figyelmet a tudatosabb, fenntarthatóbb életformára.
David Attenborough alkotásai, a Kék Bolygó II. és az Our Planet egyértelműen idesorolandók, ugyanis mint kiderült, az április 5-én debütált sorozatok pozitív hatást gyakoroltak a rajongók fogyasztói szokásaira.
Egy nemrégiben készült brit kutatáson 3800 embert kérdeztek meg vásárlási szokásaikról, és mint kiderült, a vásárlók 42%-a szem előtt tartja a fenntarthatóság és a környezetvédelem szempontjait, amikor kosarába helyezi az élelmiszereket az üzletekben. A megkérdezettek hozzátették: fontos számukra a környezet megóvása, és szeretnék, ha ők is hozzájárulhatnának a szemét csökkentéséhez, legalább a saját háztartásukon belül.
A témában elsősorban a fiatalabb generáció, a 16 és 24 év közöttiek érdekeltek - számukra a termék csomagolásának minősége fontosabb szempont az árnál, míg az 50 év felettiek az anyagi megfontolás alapján választanak. Emellett az is kiderült, hogy 10-ből legalább 3 vásárló úgy érzi, nincs elég információja még arról, mely csomagolásokat lehet újrahasznosítani.