Csak lassú araszolást engedélyeznek a spanyol városi utak mintegy 70 százalékán
A spanyol közlekedési hatóság (DGT) tájékoztatása szerint az új egységes központi szabályozás szerint
A DGT emlékeztetett: a spanyol központi kormány novemberben döntött a változtatásokról a önkormányzatok kérésére, amelyek a különböző városi rendelkezések helyett országos szabályozást szorgalmaztak.
A városi sebességhatárok mérséklésétől a halálos, illetve súlyos sérülésekkel járó közúti balesetek csökkenését remélik. A hatóság adatai szerint 30-as sebességnél egy gázolásos balesetben 10 százalék a halálozás esélye, míg 50-es sebességnél már 90 százalék. Emellett a környezetszennyezés és a zajártalom mérséklődésére is számítanak.
Pere Navarro, a DGT főigazgatója felhívta a figyelmet a városi közlekedés összetételének változására is, az autók és motorok mellett egyre nagyobb számban vannak jelen a kerékpárosok és a rollerrel közlekedők. A különböző közlekedési formák összeegyeztetése szintén indokolja az óránkénti 30 kilométeres sebességhatárt az utak többségén.
Az elmúlt években egyre több spanyol városban növekedett meg a 30-as korlátozással ellátott útszakaszok száma. Például Barcelonában 2019 augusztusában az utak 52 százalékát érintette ilyen rendelkezés. A most bevezetett változással arányuk 75 százalékra emelkedik a katalán fővárosban.