Csak akkor lehet vasutas vagy Volán-sztrájk a jövőben, ha Lázár János hirdeti meg
Az Építési és Közlekedési Minisztérium új törvénytervezetet készített, amely a személyszállítást szabályozza. A minisztérium szerint a javaslat „ad és nem elvesz, minimumot garantál, nem pedig szolgáltatást csökkent." A törvény célja, hogy az utasok napi három járattal biztosan eljuthassanak lakóhelyük és a járásközpont között, derül ki az RTL Híradójából.
A Közlekedő Tömeg civil egyesület felhívta a figyelmet arra, hogy a tervezet bevezeti a „sztrájkmenetrend” fogalmát, ami szigorúbb feltételeket szabna a sztrájkra a közlekedési dolgozók számára.
A MÁV Volán dolgozók sztrájkjogát csorbítaná olyan módon, hogy a vállalatokat előre egy sztrájkmenetrend megírására kötelezné, amelyet aztán a minisztérium fogad el. Ez azt jelenti, hogy a MÁV-nak és a Volánnak előre meg kell határoznia, mely járatok indulnak el sztrájk esetén, és csak a minisztérium jóváhagyásával léphet életbe ez a terv.
A Vasutasok Szakszervezetének elnöke úgy véli, hogy ez a szabályozás gyakorlatilag ellehetetleníti a sztrájkjogot a közösségi közlekedésben.
– mondta.
A minisztérium az RTL Híradójának megkeresésére azt válaszolta, hogy a jogszerű sztrájk lehetősége a jövőben is megmarad. Hangsúlyozták, hogy a törvény által biztosított minimális közlekedési szolgáltatás csak kis része a teljes kínálatnak. A szabályozás célja, hogy sztrájk idején is biztosítani tudják az eljutást a fontosabb helyekre, például a nagyobb városokba, oktatási, szociális, egészségügyi intézményekbe és munkahelyekre.
A teljes riportot itt lehet megnézni: