Cannes-ban versenyez a magyar Operaház filmje
A vállalati filmek díjazására specializálódott Cannes Corporate Media & TV Awards őszi megmérettetésére kapott meghívást a Magyar Állami Operaház 2014/15-ös évadát beharangozó imázs film - adta hírül a Fidelio. Az alig kétperces film lenyűgöző: mintha egy hollywoodi szuperprodukció előzetesét látnánk, telis-tele van látványos trükkökkel, magával ragadó, váratlan fordulatokkal. Egy elvarázsolt világba csöppenünk, ahol a valóságosnak hitt dolgok egy pillanat alatt átváltoznak valami mássá.
Nem csoda, hogy közel 76 ezer kattintást ért el YouTube-on, amivel olyan nagy nemzetközi operák hasonló filmjeit körözte le, mint a milánói Scala vagy a Bécsi Állami Operaház. A Berlini Komische Oper Twitteren, "70 000 klikk egy operaház imázskampányára YouTube-on? Nagyszerű, @OperaBudapest!" bejegyzéssel gratulált az alkotók nem mindennapi teljesítményéhez. A Gács Tamás rendezte filmet három kategóriában jelölték a cannes-i megmérettetésen: legjobb imázs film, legjobb grafika és különleges effektusok, legjobb zene. Ez utóbbi kapcsán a zeneszerző, Gulya Róbert elárulta a Fideliónak: szándékosan igyekezett megidézni szerzeményével a mozifilmek világát.
Ha tetszett a videó, nyomj egy lájkot!