HÍREK
A Rovatból

Beszólt Magyar Péter Lázárnak: Soha nem látott válságba sodorták a MÁV-ot – A vonat nem vár. És a magyar emberek sem

16 pontban sorolta, hogy milyen tragikus állapotban van a magyar vasút. Egy képet is mellékelt, amin egy épület előtt álla a Nyugatinál, ahonnan 1929 óta kézzel máig kézzel állítják a váltókat.


Magyar Péter az egészségügyi intézmények után augusztus végén a MÁV helyzetére fókuszált, a mini országjárás során egyebek közt ősrégi mozdonnyal fotózkodott, és felkeresett tragikus állapotban lévő vasútállomásokat is.

Ma a Nyugatiból posztolt egy fotót, ahol egy olyan épület előtt áll, amelyből 1929 óta kézzel (!) állítják a váltókat máig a vasutasok.

Majd 16 pontban, Lázár János miniszternek címezve sorolta fel a vasút legégetőbb problémáit. Vitézy Dávid után tehát a Tisza Párt elnöke is célba vette a közlekedésért felelős minisztert, akinek egyébként sem volt jó nyara a sorozatos leállások, balesetek és főként amiatt a hétvége miatt, amikor mindhárom budapesti fejpályaudvar elesett.

"Lázár Miniszter úr!

Önöknek 14 éve volt, korlátlan hatalommal, ezer milliárdos uniós forrásokkal. A MÁV nemhogy nem fejlődött, hanem soha nem látott válságba sodorták. Ide már az ötpontos akciótervek nem lesznek elegendőek. A vonat nem vár. És a magyar emberek sem. Elég volt!

Miniszter úr,

1. Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a számítási módszertan szerinti 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény, úgy, hogy a hat perc alatti késések nem is számítanak bele a statisztikába.

2. A héten volt olyan nap, amikor a főváros mindhárom fejpályaudvara képtelen volt utasokat fogadni.

3. Rengeteg honfitársunknak okoz kellemetlenséget és munkaügyi problémákat a vasút működésének kiszámíthatatlansága. A késések miatt egyre többen veszítik el a munkájukat.

4. A vasúti dolgozók jelentős része vállalhatatlan körülmények között kénytelen dolgozni (néha 50 fok feletti hőmérséklet van a mozdonyokon, vasúti kocsikban és a személyzeti helyiségekben, az alapvető higéniai körülmények hiányában, ágyipoloskás rozoga kanapékon, illemhely nélküli helyiségekben kénytelenek “pihenni” a vasutasok).

5. 2024-ben a nagy múltú Magyar Államvasutak állomás- és kiszolgáló épületeinek jelentős része romos, életveszélyes állapotban van, húsz évvel az uniós csatlakozásunk után.

6. A kormány óriási összegeket szór el vasúti presztízs beruházásokra, miközben az ország jelentős részén 50-60 éves mozdonyok és vasúti kocsik várják az utasokat. A HÉV szerelvényekről nem is beszélve.

7. A MÁV illemhelyeinek jelentős része a legalapvetőbb higéniai követelményeknek sem felel meg, miközben önök sok tízmilliárd forintot szórnak ki azok “takarítására” és őrzésre a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének oligarcháknak erre.

8. A MÁV vonalain szerte az országban szeméthalom és méteres parlagfű mezők/erdők láthatók, megszegve több vonatkozó jogszabályt, veszélyeztetve több millió honfitársunk egészségét.

9. Önök vidékbarátnak hazudják magukat és sorra zárják be a vasúti szárnyvonalakat.

10. Önök az egészségügyi kormányzáshoz hasonlóan inkább arra fordítanak energiát, hogy tiltsák a MÁV területén a fotózást és a videózást, valamint, hogy mindenhol elérhető legyenek a NER propagandakiadványai, mintsem arra, hogy a vasút alkalmas legyen az alapvető közfeladatai ellátására.

11. 2024-ben a MÁV vonalainak, szerelvényeinek, alul- és felüljáróinak, épületeinek döntő többsége nem akadálymentesített, így milliónyi kerekesszékes, idős, vagy babakocsit toló honfitársunk eleve elesik a vasúti közlekedés használatának lehetőségétől.

12. Miközben szerte Európában épülnek a gyorsvasutak, nálunk tavaly a legfontosabb vasútvonalon is 30 km/óra volt a sebességkorlátozás. Van olyan vonal, ahol az átlagsebességgel alacsonyabb a 170 évvel ezelőttihez képest. Van, ahol egy sportos honfitársunk 20 kilométeren lefutotta a vasutat.

13. A szükséges karbantartás hiánya miatt egyre növekszik a balesetveszély a MÁV vonalain.

14. A vasúti infrastruktúra fejlesztése és karbantartása sokszor a piaci ár és a szomszédos országok árszínvonalának többszöröséért történt. A százmilliárdos különbözet a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének oligarcháihoz került, ezen források hiánya pedig ellehetetleníti a vasút legszükségesebb fejlesztéseit is.

15. Az Európai Unió óriási forrásokat bocsát a tagállamok rendelkezésére a vasúti fejlesztésekre. Önök ahelyett, hogy már két éve megkezdték volna a létfontosságú fejlesztéseket az uniós forrásokból, inkább százmilliárd forint közpénzt égettek el az Unió elleni propaganda oltárán és nem vállalják a szükséges korrupció ellenes intézkedéseket és ezért hazánk elesik a fejlesztési forrásoktól.

16. Önök szinte minden, korábban tervezett, megígért, létfontosságú fejlesztést leállítottak, miközben számolatlanul szórják a haveroknak a százmilliárdokat.

Elég volt!

ui.: Az ország egyik legnagyobb pályaudvarán nem hogy digitalizálva nincs a váltóállítás, de még automatizálva sincs. Miniszter úr, 1929 óta kézzel történik a váltók állítása a képen látható épületből."


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Süddeutsche Zeitung: Pintér Sándor beszélte le Orbán Viktort a Pride szétveréséről
A német lap pénteken megjelent cikkében egy újságíró számolt be arról, hogy mit tapasztalt egy hete Budapesten.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. július 05.



A múlt szombaton szivárványszínekbe öltözött Budapest. A főváros utcáin tartották meg a Pride felvonulást, amelyen a „Európa figyel” nevű civil szervezet három alapító tagja is részt vett. Őket elkísérte Andrian Kreye, egy német szabadúszó újságíró, aki az élményeiről később részletesen beszámolt a Süddeutsche Zeitung hasábjain.

Kreye szerint a menetet eleinte aggodalom övezte, sokan attól tartottak, hogy balhéba torkollik az esemény. Végül azonban nem ez történt: a nap az összetartozás és a békés együttállás ünnepe lett.

A felvonulást megelőző este Karácsony Gergely is megszólalt a Városháza udvarán rendezett fogadáson. Úgy fogalmazott: „sokat jelent, hogy ekkora a nemzetközi szolidaritás, mert ezzel is megmutathatjuk, hogy közösen állunk ki az európai értékekért.” A német újságíró szerint ez az üzenet célba talált, és igazi profi megnyilvánulás volt a főpolgármestertől.

A menet napján a városban szinte csak annyi rendőr volt, mint egy átlagos népünnepély alkalmával. A német újságíró szerint feltűnő volt viszont, hogy hiányoztak azok a szereplők, akik korábban gyakran a fotósok kedvencei voltak: a különleges, olykor alulöltözött pride-ozók. Kreye úgy véli, ők idén feltehetően jobbnak látták, ha kimaradnak a felvonulásból – a hírhedt „gyerekvédelmi törvény” miatt ugyanis tartani lehetett attól, hogy bajba kerülnek.

A „Európa figyel” küldöttségének vezetője, a tévésként is ismert Thomas Hermann azt mondta: Orbán mindig elmegy a falig, ezért az ember idegeire megy. Hozzátette, hogy a szombati esemény tétje jóval túlmutatott a melegjogokon – azt mutatta meg, vajon Európa továbbra is értékközösség-e, vagy már csupán gazdasági unió.

Bár a rendőrség nem lépett közbe, a háttérben komoly döntés születhetett.

A Süddeutsche Zeitung értesülése szerint Pintér Sándor belügyminiszter személyesen győzte meg a miniszterelnököt arról, hogy a demonstrációt nem szabad szétverni. „Mert ki tud 200 ezer embert őrizetbe venni egyetlen délután?” - írja a lap. Az nem derül ki a cikkből, hogy az újságíró mindezt mire alapozza.

Az esemény békésen zajlott le, de a német újságíró úgy tudja, hogy Orbán Viktor magán kívül volt.

(via hvg.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
„Akkor is ezt mondanád, ha Berettyóújfaluban meghalt volna egy beteg a leomló mennyezet miatt?” – Magyar Péter máris visszaszólt az államtitkárnak
Igazi vitasorozat indult meg Takács Péter egészségügyi államtitkár posztjának kommentszekciójában. Egymást érik Magyar Péter, az államtitkár és Kulja András válaszai.


Szombaton vitavonat indult meg azzal kapcsolatban, amikor Kulja András fotókat tett közzé a berettyóújfali kórház beomlott mennyezetéről. Az orvos posztját követően Takács Péter államtitkár is megszólalt az ügyben. Facebook-posztjában úgy fogalmazott Kulja András posztjával kapcsolatban, hogy

„Minden áldott nap megjelenik egy hírrel, amelyben beszámol olyan átmeneti üzemzavarról, kisebb üzemeltetési nehézségről, amik óhatatlanul velejárói 3 millió négyzetméternyi kórház működtetésének. Ezeket persze felnagyítja, dramatizálja és próbálja általános jelenségként beállítani.”

Erre reagált nem sokkal később Magyar Péter, a Tisza Párt vezetője, aki azt írta kommentjében:

„Akkor is ezt mondanád, ha Berettyóújfaluban meghalt volna egy beteg a leomló mennyezet miatt?”

Azonban Takács nem hagyta magát, és rögtön riposztolt Magyarnak:

„Egy 1 nm-es felületen rejtett beázás miatt levált a vakolat (NEM mennyezet szakadt le, ahogy ti állítjátok!), ami egy olyan ágyra esett, amiben nem feküdt senki. Ebből a "legfelkészültebb embered" segítségével igyekeztek »vakolattal akart gyilkolni a Zorbán!!!« típusú hírt generálni. Alinsky mester büszke lehet kései utódaira!”

– írta az államtitkár, amire nem maradt el Kulja András válasza sem:

„Takács »nem tudom mi van Szentesen« Péter, szánalmas ez a vergődés... kifogások-kifogások, 0 felelősségtudat, 0 empátia... mintha nem önök lettel volna hatalmon 15 évig. Dolgozni kellett volna és most nem lenne mit mutogatni. Jelzem, a képeket elkeseredett egészségügyi dolgozók küldik, mert Ön meg sem hallgatja őket.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Ordas Eszter: Lemondásomnak semmi köze nincs a rogáni bábszínház figyelemelterelő felvonásához
A TISZA Párt politikusa családi okokkal indokolta döntését. Facebook-posztjában azt is kiemelte, hogy kitart Magyar Péter és a párt mellett.


Ordas Eszter szombat délután a Facebookon reagált a lemondása körül kialakult találgatásokra. Bejegyzésében azt írta:

„A tegnap bejelentett lemondásomnak semmi köze nincs a rogáni bábszínház újabb figyelemelterelő felvonásához. Ahogy jeleztem, családi oka van, és már hetekkel ezelőtt döntöttem róla.”

A Tisza Párt fővárosi frakciójának vezetője pénteken jelentette be, hogy családi okok miatt lemond országgyűlési mandátumáról.

A döntés után kormánypárti politikusok is megszólaltak. Orbán Viktor úgy fogalmazott: Magyar Péter pártja már nemcsak apad, de bomlik is.

Szentkirályi Alexandra azt mondta, hogy Magyar Péter szájkosáron tartja a képviselőit, és Whatsappon keresztül ad nekik utasításokat. Ordas Eszter a közösségi oldalán azt is jelezte, hogy továbbra is támogatja a TISZA Pártot és Magyar Pétert a rendszerváltásban. Bejegyzését a „281 nap” üzenettel zárta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Kiderült, miért lett egy hatalmas lyuk a Gubacsi hídon, az RTL stopperórával mérte le, mennyit kell kerülni a gyalogosoknak
A gyalogosokat szalag és kerítés állítja meg, a Dunára tátongó lyuk sokkoló látványt nyújt. A járda helyett a bicikliúton kell kerülni, zebra viszont még mindig nincs.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. július 05.



Szalagok és kerítés zárják el a gyalogosokat a budapesti Gubacsi hídon, miután a hét elején beszakadt a járda. A Budapest Közút tájékoztatása szerint a vasbeton panel átázása okozta a problémát. A gyalogosok számára szerdán zárták le a szakaszt, most az északi oldalon futó bicikliutat használhatják.

Aki a csepeli oldalról szeretne visszatérni a híd déli oldalára, annak kerülővel kell számolnia. Egyesek a szalagkorláton átlépve, az úttesten próbálnak átjutni, pedig ott nincs zebra, csak egy tábla figyelmezteti az autósokat a gyalogosforgalomra.

A vízpart felé vezető lépcső most szintén nem használható. Az RTL Híradó stábja stopperórával mérte le, mennyi idő alatt érhető el a legközelebbi szabályos gyalogátkelő.

A bicikliúton, majd a járdán, a benzinkút mellett haladva lehet eljutni a zebráig. Az út oda-vissza összesen több mint 8 percet vesz igénybe.

A Gubacsi hídon jelenleg a vonatok legfeljebb 5, az autók pedig 30 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek. A híd vegyes tulajdonú: az államé és a fővárosé is. A járda Budapesthez tartozik. Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke szerint a főpolgármester feladata lenne a karbantartás.

Vitézy Dávid fővárosi képviselő ezzel szemben úgy látja, hogy az államnak már korábban új hidat kellett volna építenie. Az Építési és Közlekedési Minisztérium az RTL Híradó megkeresésére közölte: a beruházást az Európai Beruházási Banktól igényelt hitelből fedeznék. Kiemelték: amennyiben az eljárás sikeres és a hazai és uniós politikai szereplők a saját politikai érdekeik miatt nem akadályozzák tovább a vasúti infrastruktúra fejlesztését, a kivitelezés még idén megindulhat.

A Budapest Közút azt is jelezte, hogy a csepeli oldalon pár héten belül zebrát létesítenek. A BKK addig is átmenetileg ingyenessé tette a buszos utazást a hídon mindkét irányban.

Az RTL Híradó riportját itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET: