HÍREK
A Rovatból

Bejelentette az első 25 Digitális Polgári Kört Orbán Viktor – lesz fradis, háborúellenes, zebrás és jóarcos is, utóbbi vezetője Dopeman

De lesz még nagyon sok tematika, és megannyi ismert arc. A miniszterelnök szerint már van is 55 ezer tag, és több ezer köralakítási kérelem.


Orbán Viktor Facebook-videóban jelentette be, hogy elindul az első 25 Digitális Polgári Kör, amit már be is jegyeztek. Elmondása szerint már 55 ezer tag van, és több mint ezer kör alakítása iránti kérelem érkezett.

Az első 25 és azok vezetői:

  • Szuverenitásvédelmi – Szánthó Miklós
  • Gazdálkodj okosan – Palóc André
  • Üzleti – Nagy Elek
  • Sportolók – Baji Balázs
  • Háborúellenes – Kiss Rajmund
  • Drogellenes – Horváth László
  • Migrációellenes – Dezső Tamás
  • Gyermekvédelmi – Király Nóra
  • Külhoni magyarok – Zsigmond Barna Pál
  • Roma – Sztojka Attila
  • Vidéki – Gyopáros Alpár
  • Egészséges nemzetért – Takács Péter
  • Nevelési-oktatási – Balatoni Katalin
  • Női – Marsi Anikó
  • Zebra – Kocsis Máté
  • Bántalmazott nők – Vitályos Eszter
  • Fradi – Kubatov Gábor
  • Tudomány és AI – Jakab Roland
  • Budapesti – Szentkirályi Alexandra
  • Büszkeség – Schmidt Mária
  • Jó arcok – Dopeman
  • Beszélgető – Skrabski Fruzsina
  • Nemzetek Európája – Bóka János
  • Családokért – Gyurkó Kata
  • Keresztény – Máthé Zsuzsa.

Az egyes számút  polgári kört egyébként nem sokkal a tusványosi beszéde után létrehozta már a miniszterelnök, többek között Dopemannel, Rákay Philippel és Miklósa Erikával a soraiban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
„Majd otthon megkereslek, és sírni fogsz” – Civil ruhás férfiak akadályozták meg, hogy lefotózzák Mészáros Lőrinc jachtját Monacóban
Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea hetek óta a francia riviérán pihennek a Rose D’Or fedélzetén. A 62 méteres jacht ára 27 milliárd forint lehetett.


A monte-carlói Hercule kikötőben könnyen kiszúrható a 62 méteres Rose D’Or, amely Mészáros Lőrinchez köthető – számolt be róla a Telex. A lap szerint a hajó mérete és csillogása miatt különösen feltűnő, ezen a kikötőrészen ez az egyik legnagyobb. A Rose D’Or legalább július közepe óta járja a francia riviérát, a Vesselfinder adatai szerint pedig már július eleje óta mozog a Cannes–Saint-Tropez–Monte-Carlo útvonalon. Korábban az orosz bányászmogul, Konsztantyin Sztrukov tulajdonában állt, a SuperYachtFan szerint az ára 75 millió dollár lehetett, ami 27 milliárd forint.

Augusztus 4-én a Rose D’Or Antibes-ből tért vissza Monacóba. A fedélzeten ekkor látható volt a napozó Várkonyi Andrea, aki feltehetően Versace-bikinit viselt, valamint egy Mészáros Lőrincre hasonlító férfi.

A bikiniről egy divatszakértő állapította meg, hogy újonnan körülbelül 350 ezer forintba kerül, leértékelve pedig 150 ezer forintért is megvásárolható.

Amikor a Telex újságírója a kikötő oldaláról próbált fotót készíteni a Mészáros Lőrinchez és részben a magyar állam tulajdonában lévő MBH Bank lízingcégéhez tartozó luxusjachtról, két civil ruhás, magyarul beszélő férfi lépett oda, és eltakarta a kamerát. Hiába mondta, hogy újságíróként a munkáját végzi, és kérdéseket szeretne feltenni Mészáros Lőrincnek többek között a hatvanpusztai birtokon talált antilopokról és zebrákról, vagy arról, hogy fizet-e a V-Híd az alvállalkozóinak, csak annyit feleltek: nem. Később az egyik férfi azt mondta:

„majd otthon megkereslek, és sírni fogsz”.

Arra a kérdésre, hogy Mészáros Lőrincnek dolgoznak-e, a férfiak azt mondták, ők csak turisták. A hajó körül ekkor láthatóan megnőtt a „turisták” száma. Egy olvasó korábban szintén jelezte, hogy hasonló módon küldték el, amikor fotót szeretett volna készíteni Mészáros Lőrincről.

A Rose D’Or két medencével rendelkezik, 12 vendéget tud fogadni, a kapitánnyal együtt 13 fős személyzet szolgálja ki. Hatótávolsága 5000 tengeri mérföld, ehhez 130 ezer literes dízeltartályát kell feltölteni. A Mészáros család augusztus 5-én inkább Cannes-ba hajózott tovább.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
HÍREK
A Rovatból
Most már biztos: megépül Magyarország új autópályája
Az M8-as autópálya becsült költsége 23 milliárd forint, a kivitelezés még ebben a ciklusban elindulhat. Ugyanakkor Lázár János bejelentette azt is, hogy az új KRESZ jövő szeptemberétől léphet életbe.


Újabb kérdezz-felelek videóval jelentkezett Lázár János építési és közlekedési miniszter. A Lázár Live sorozat legfrissebb adásában a tárcavezető Krakkó Ákos, miniszteri sajtófőnök társaságában válaszolt a nézőktől érkezett kérdésekre, amelyek az ország különböző pontjain tervezett közlekedési fejlesztésekre vonatkoztak – írja a Magyar Nemzet.

A miniszter hangsúlyozta:

az M8-as gyorsforgalmi út kiemelt jelentőségű beruházásnak számít, hiszen a Dunaújváros és Kecskemét közötti szakasz megépítése a főváros déli térségének tehermentesítését szolgálja. Lázár szerint az új út gyakorlatilag az M0-s nyomvonalával párhuzamosan fut majd.

A nyomvonalvitákat már sikerült rendezni, és a szükséges környezetvédelmi engedélyek is rendelkezésre állnak. A beruházás kivitelezését a koncessziós társaság végzi, amely már minden engedélyt megkapott. A jelenlegi tervek alapján az M8-as 2031-re készülhet el teljes hosszában.

A videóban szó esett a bajai elkerülő útról is. Lázár elmondta, hogy jelenleg is készülnek a kiviteli tervek, és a projekt becsült költsége 23 milliárd forint lehet. A szükséges forrásokról ősszel dönthet a kormány. A miniszter hozzátette: még ebben a kormányzati ciklusban szeretnék megkezdeni az építkezést.

A KRESZ megújítása is napirenden van: a miniszter bejelentette, hogy az új szabályozás 2026. szeptember 1-jén léphet életbe.

A tárca eddig mintegy hetven szervezettel egyeztetett, és egy szélesebb társadalmi konzultációt is terveznek a témában. Lázár szerint a jelenleg érvényben lévő KRESZ 1975 óta van hatályban, ezért annak felülvizsgálata „elkerülhetetlenné vált”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos: Helikopteren utazva, 20 milliós outfitben, Gucci-ruhában és Dior-táskával ment a Hungaroringre a TV2 hírigazgatója
A független országgyűlési képviselő azt állítja, a Szalai Vivien több millió forint értékű kiegészítőket viselt a versenyen.


A hétvégén a Hungaroringen járt Szalai Vivien, a TV2 hírigazgatója, aki helikopterrel érkezett a versenypályára. Az utazásról több fotót is megosztott Instagram-oldalán.

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő keddi posztjában arról írt, hogy Szalai több értékes ruhával és kiegészítővel is készült a rendezvényre. A bejegyzés szerint

egy 1 millió forintos Gucci ruha, egy 1,2 millió forintos Dior táska és egy 11 millió forintos karkötő is szerepelt a szettjei között.

A képviselő később egy másik posztban azt írta: „a tízmilliós Cartier karperec mellett volt a kezén egy hétmilliós Van Cleef&Arpels kösöntyű is. Így a hölgyet a ruhákkal, táskával együtt mintegy húszmillió forint díszítette”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Megvan, hogy mikor vezetik be az új KRESZ-t – jöhet a szimulátoros oktatás, a gyalogos mobiltiltás és a 30-as zónák
Lázár János közlekedési miniszter szerint több mint 4,5 millió ember használja napi szinten azt a KRESZ-szabályrendszert, amit 1975-ben vezettek be. Állítása szerint időszerű a megújítása.


Lázár János építési és közlekedési miniszter a Lázár Live sorozat legfrissebb adásában Krakkó Ákos, miniszteri sajtófőnök társaságában beszélt az új KRESZ-ről. A miniszter úgy fogalmazott:

„Terveim szerint 2026. szeptember elsejével vezetnénk be az új KRESZ-t. 70 szervezettel egyeztettünk már és előkészítettünk egy nagy társadalmi konzultációt. 4,5 millió ember használja naponta ezt a kormányrendeletet, amelyet 1975-ben fogadtak el először, és felülvizsgálata és egy új megalkotása immáron elkerülhetetlen.”

Korábban lapunk is beszámolt róla, hogy teljesen új alapokra helyezhetik a közlekedési szabályokat: a gyalogosokra, kerékpárosokra, rolleresekre, autósokra egyaránt új szabályrendszert dolgoznának ki. Ennek értelmében:

  • Gyalogosként tilos lenne mobilozni az úttesten vagy a vasúti átjárónál, hogy a figyelem ne terelődjön el.
  • Az iskolák és óvodák környékén suli/ovi övezeteket hoznának létre, ahol tanítási időben csak 30 km/órával lehetne haladni.
  • Az autósokra vonatkozóan bizonyos autópálya-szakaszokon akár 140 km/órás sebesség is megengedett lenne.
  • A teherautók, buszok és utánfutós járművek sebességét lakott területen kívül egységesen 90 km/órára emelnék.
  • Bevezetnék a cipzárelvet, vagyis sávmegszűnésnél be kellene engedni az érkezőket – ha feltorlódik a forgalom.
  • A tompított fényszóró használata kötelező lenne lakott területen is, ha a jármű nem rendelkezik nappali menetfénnyel.
  • A biciklizésnél 14 éves kor alatt bukósisakot írnának elő, a zebrán áthaladás pedig legfeljebb 10 km/órával lenne engedélyezett – elsőbbség nélkül.
  • A járdán legfeljebb 10, a gyalogos-kerékpáros szakaszokon pedig maximum 25 km/órával tekerhetnének a bringások.
  • Kötelező lenne a megfelelő oldaltávolság az autósoknak biciklis előzésnél, sebességtől függően legalább 1 vagy 1,5 méter.
  • A rollereket 12 éves kortól lehetne használni, és az első két évben kötelezővé tennék a bukósisak viselését.
  • Az erősebb rollerekre a segédmotoros szabályok vonatkoznának, vagyis 14 éves kortól, maximum 45 km/órás sebességgel lehetne közlekedni.
  • Bevezetnék a szimulátoros oktatást is: ebből legfeljebb 6 óra válthatná ki a kötelező gyakorlatot, de azon felül bármennyit lehetne használni.
  • Tanulóvezetők a jövőben a család autójában is gyakorolhatnának, ha a kísérő legalább 10 éve jogosítvánnyal rendelkezik és büntetlen előéletű.
  • A B kategóriás jogosítvány mellé akár 125 köbcentis motor vezetésére is jogosultságot adhatnának.
  • A motorosokra új öltözködési szabály vonatkozna: lakott területen kívül kötelező lenne a zárt ruházat, zárt cipő és kesztyű.
  • Új táblák is megjelennének az utakon, például a „Puszi és haladj!”, amely rövid ki- és beszállásra figyelmeztetne az iskolák környékén.


Link másolása
KÖVESS MINKET: