A vakcina iránti bizalmatlanságot több okkal is magyarázzák.
Legtöbbjük szerint nem érhető el megbízható információ róla, és túl gyorsan engedélyezték a szert, mielőtt a tömeges tesztelést befejezték volna.
Egy másik gond pedig az, hogy a kormány elhanyagolta az egészségügyet, ezért a két fél között nem jó a viszony. Az orvosok például nem hisznek a koronavírus-statisztikáknak, ezért maguk külön listát vezetnek azokról az egészségügyisekről, akik a járványban haltak meg.
Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy ha az orvosok nem oltatják be magukat, akkor nehéz lesz a közvéleményt meggyőzni az oltás hasznosságáról.
Mint arról mi is beszámoltunk, a magyar kormány tárgyal az orosz koronavírus-elleni oltás magyarországi bevizsgálásáról és esetleges alkalmazásáról. Az orosz állami befektetési alap nemrégiben azt közölte, hogy több mint 90 százalékban hatékony a Szputnyik V nevű, Oroszországban fejlesztett koronavírus-vakcina.
Az oltás fogdatatása saját országában is igen vegyes. A Moscow Times beszámolója szerint
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A magyarok fele egyetért az idei Pride-dal, a legtöbben kormányellenes megmozdulásnak gondolják
Az IDEA Intézet felmérése szerint a magyarok kétharmada hallott az idei Pride-ról, sokan látták is a felvételeket. A résztvevőkről sokan úgy vélik, a kormány ellen és a gyülekezési jog korlátozása miatt vonultak fel.
Az IDEA Intézet nemrég készített kutatása szerint a magyarok megosztottan vélekednek a Budapest Pride-ról – de sokan kiállnak mellette. A felmérés azt is megmutatta, hogy a lakosság kétharmada hallott a felvonulásról, sőt sokan láttak is róla képeket, videókat a médiában.
A válaszadók 50%-a valamilyen formában egyetértett azzal, hogy megtartották a rendezvényt, míg 33% ellenezte azt – akár határozottan, akár kevésbé határozott módon.
Érdekesség, hogy a megkérdezettek 74%-a szerint a résztvevők többsége nemcsak a Pride szellemisége miatt vonult az utcára, hanem azért is, hogy kifejezzék tiltakozásukat az Orbán-kormánnyal szemben. Ráadásul sokan úgy gondolják, hogy a felvonulók a gyülekezési jog szigorítása ellen is hangot adtak nemtetszésüknek.
A felvonulás után néhány nappal Orbán Viktor is megszólalt az ügyben. A miniszterelnök úgy fogalmazott:
„Mindenkinek magára érdemes figyelni, én ebben magamra figyelek, és én azt hittem, hogy a Pride-ügy le van zárva.”
A kormánypárti média és háttérintézményei a felvonulás utáni napokban igyekeztek az elvileg betiltott Pride megtartását Orbán Viktor „mestertervének” beállítani, de Lázár János szerint csak az lehetett volna mesterterv, ha végül nem sikerül megtartani.
A rendőrség néhány héttel az esemény után bejelentette: nem indul eljárás a Pride-on felvonulók ellen, mert szerintük az ellentétes kommunikáció miatt kialakulhatott egy olyan helyzet, hogy a résztvevők nem tudták, hogy betiltott rendezvényen vannak.
Az IDEA Intézet nemrég készített kutatása szerint a magyarok megosztottan vélekednek a Budapest Pride-ról – de sokan kiállnak mellette. A felmérés azt is megmutatta, hogy a lakosság kétharmada hallott a felvonulásról, sőt sokan láttak is róla képeket, videókat a médiában.
A válaszadók 50%-a valamilyen formában egyetértett azzal, hogy megtartották a rendezvényt, míg 33% ellenezte azt – akár határozottan, akár kevésbé határozott módon.
Érdekesség, hogy a megkérdezettek 74%-a szerint a résztvevők többsége nemcsak a Pride szellemisége miatt vonult az utcára, hanem azért is, hogy kifejezzék tiltakozásukat az Orbán-kormánnyal szemben. Ráadásul sokan úgy gondolják, hogy a felvonulók a gyülekezési jog szigorítása ellen is hangot adtak nemtetszésüknek.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Káosz a MÁV vonalain: felsővezetékhiba bénította meg a vasúti közlekedést Kelenföldnél, IC és elővárosi járatok maradtak ki hétfőn
Komoly fennakadások történtek a vonatközlekedésben a győri és a székesfehérvári vonalon, több IC és elővárosi járatra sem számíthattak az utasok hétfőn délelőtt. A MÁV pótlóbuszokkal igyekszik orvosolni a hibákat.
A MÁV közlése szerint Kelenföld állomáson felsővezetékhiba okozott fennakadásokat a vonatközlekedésben hétfő délelőtt, míg a győri és a székesfehérvári vonalon meghosszabbodhatott a járatok menetideje, és több vonat, köztük InterCity-k, zónázó- és személyvonatok sem közlekedtek.
A székesfehérvári vonalon nem indult el a Déli pályaudvarról 8:40-kor Martonvásárra tartó Z30-as vonat (4632), valamint a Martonvásárról 9:48-kor a Déli pályaudvarra tartó Z30-as vonat (4647).
A pusztaszabolcsi vonalon a Déli pályaudvarról 9:20-kor Százhalombattára induló S40-es vonat (4342), valamint a Százhalombattáról 10:02-kor a Déli pályaudvarra induló S40-es vonat (4315), míg Szigetszentmiklóson a Városházától 11:30-kor és 12:10-kor induló 682-es körjárat maradt ki.
Két Tópart IC ugyancsak nem közlekedett.
A Déli pályaudvarról 7:35-kor Nagykanizsára indult Tópart InterCity (IC 842) műszaki hiba miatt csak Kelenföldig jutott. Az utasok a Déli pályaudvarról folytathatták az útjukat, Balatonszentgyörgytől pedig pótlóbuszok vitték tovább őket Nagykanizsa felé.
A Nagykanizsáról 11:14-kor a Déli pályaudvarra induló Tópart InterCity (IC 845) szintén nem indult el. Az utasok a Nagykanizsa és Balatonszentgyörgy közötti távot pótlóbusszal tehették meg, viszont az egyik pótlóbusz csak Balatonszentgyörgyön állt meg, innen a 12:15-kor induló Déli<-Parti InterRégióra (18505) lehetett átszállni. A másik pótlóbusz Zalaszentjakabon, Zalakomáron és Vörsön is megállt, erről a Balatonszentgyörgyről induló Balaton InterCityre (IC 875) lehetett átszállni.
A MÁV honlapja szerint Kelenföld állomáson még délelőtt helyreállították a reggel megsérült felsővezetéket, így 11 órától már ismét korlátozás nélkül közlekedhettek tovább a vonatok.
Késésekre, kimaradó és rövidebb útvonalon közlekedő járatokra azonban továbbra is számítani kell. A győri, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalon fokozatosan, délutánra állhat helyre a menetrendszerű közlekedés - közölte a vasúttársaság.
A MÁV közlése szerint Kelenföld állomáson felsővezetékhiba okozott fennakadásokat a vonatközlekedésben hétfő délelőtt, míg a győri és a székesfehérvári vonalon meghosszabbodhatott a járatok menetideje, és több vonat, köztük InterCity-k, zónázó- és személyvonatok sem közlekedtek.
A székesfehérvári vonalon nem indult el a Déli pályaudvarról 8:40-kor Martonvásárra tartó Z30-as vonat (4632), valamint a Martonvásárról 9:48-kor a Déli pályaudvarra tartó Z30-as vonat (4647).
A pusztaszabolcsi vonalon a Déli pályaudvarról 9:20-kor Százhalombattára induló S40-es vonat (4342), valamint a Százhalombattáról 10:02-kor a Déli pályaudvarra induló S40-es vonat (4315), míg Szigetszentmiklóson a Városházától 11:30-kor és 12:10-kor induló 682-es körjárat maradt ki.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Átlátszó: nem lesz semmi a HÉV fejlesztéséből, Vitézy szerint lett volna rá pénz
Az oknyomozó portál riportja arra jut, hogy nem tudni, mikor újulhatnak meg a HÉV-vonalak, és azt sem, lesznek-e valaha új kocsik. A MÁV új irodaházának árából futotta volna több vonal szerelvényeire is.
Két-három évtized alatt eljutott a „majdtól” a „soháig” a Budapest elővárosi közlekedésében kulcsfontosságú HÉV-vonalak több olyan fejlesztése, amelyeknek hasznosságát és szükségességét eddig sem a főváros, sem a kormány nem vitatta - írja részletes riportjában az Átlátszó. A lap megjegyzi: ezek között van olyan vonal is, ahol már húsz éve úgy gondolták, hogy a szerelvények cseréje halaszthatatlan, mégsem történt semmilyen előrelépés, azóta sem.
Az ügy kapcsán nemrég az a fejlemény született, hogy a Lázár János minisztériuma és a főváros közötti egyeztetés során több, régóta tolódó HÉV-fejlesztést hátrébb soroltak vagy egyenesen levettek a napirendről, holott eddig a kormány, a főváros vezetése és a kormánypárti vezetésű kerületek is egyetértettek abban, hogy meg kellene lépni őket.
Amire viszonylag kevesen számíthattak, az az, hogy az állami fenntartásúvá vált HÉV-eken pár év múlva a fejlesztések is leállnak.
Június 7-én egy olyan emlékeztető került a főváros szakbizottsága elé, amely lényegében törölte ezt az elemet a tervezett beruházások közül. Azt írták, az „M2 metró – H8-H9 vonalak összekötése: IKOP listán szerepel, a fejlesztés indokolt. Cél: az utazási idő csökkentése és az átszállások kényelmesebbé tétele, azonban a projekt megvalósításának anyagi kerete véges. A hibrid jellegű működtetés – a bekerülési és üzemeltetési költségek miatt – elvetésre került, a mainál kedvezőbb átszállási kapcsolat kerül kialakításra.”
Vitézy Dávid, a szakbizottság elnöke úgy értesült, a HÉV-metró integráció törlésének „hivatalos városházi magyarázata az, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium ezt kérte tőlük.”
„Azt volt szörnyű látni, hallani, olvasni az emlékeztetőben, hogy a HÉV-ek kapcsán nincs már ambíciója a fejlesztésre a magyar kormánynak. Ezt feketén-fehéren elmondták, leírták, gyakorlatilag csak felújítani gondolják, előbb, vagy utóbb, de azt se lehet tudni, hogy mikor, hiszen nem indult el semmilyen beruházás ebben a ciklusban” - nyilatkozta a politikus.
Vitézy hangsúlyozta: jelenleg sem a csepeli, sem a ráckevei HÉV nem éri el a metróhálózatot, sőt, a ráckevei a 4-6-os villamos vonalát sem.
Az összekötések elmaradása mellett az elmúlt hét évben nem történt érdemi előrelépés a szerelvények cseréjében sem - hangsúlyozza az Átlátszó, megjegyezve: mindez annak ellenére történik, hogy a „kohószökevények” műszaki állapota naponta veszélyezteti a működést. Pedig, ha ma születne megállapodás a szerelvények cseréjéről, akkor sem lenne egy gyors folyamat a megvalósítás, hiszen a szerződéskötéstől számítva jelenleg 3-4 év lenne, mire leszállítják őket. Pénz, Vitézy Dávid szerint lett volna rá: a csepeli és ráckevei, valamint a szentendrei HÉV összes szerelvényének cseréje nem kerülne annyiba, mint a MÁV új irodaháza.
Két-három évtized alatt eljutott a „majdtól” a „soháig” a Budapest elővárosi közlekedésében kulcsfontosságú HÉV-vonalak több olyan fejlesztése, amelyeknek hasznosságát és szükségességét eddig sem a főváros, sem a kormány nem vitatta - írja részletes riportjában az Átlátszó. A lap megjegyzi: ezek között van olyan vonal is, ahol már húsz éve úgy gondolták, hogy a szerelvények cseréje halaszthatatlan, mégsem történt semmilyen előrelépés, azóta sem.
Az ügy kapcsán nemrég az a fejlemény született, hogy a Lázár János minisztériuma és a főváros közötti egyeztetés során több, régóta tolódó HÉV-fejlesztést hátrébb soroltak vagy egyenesen levettek a napirendről, holott eddig a kormány, a főváros vezetése és a kormánypárti vezetésű kerületek is egyetértettek abban, hogy meg kellene lépni őket.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Az elmúlt évtized legjelentősebb műszaki felújítása miatt 4 hétre bezár a Keleti pályaudvar – írja a MÁV-csoport.
A nyári szabadságolások legsűrűbb időszaka után folytatódik a Keleti pályaudvar pályahálózatának felújítása, ezért
augusztus 25-én 4 hétre bezár a központi állomás.
A megszokott járatok átmenetileg nem ide érkeznek és nem innen indulnak. Ezek a forgalmi változások jelentős érintik a győri, pécsi, hatvani-miskolci és az újszászi-békéscsabai vasútvonalokon közlekedőket, ugyanakkor az érintett vonalak mentén a MÁV-csoport több ún. átadópontot alakít ki Budapest-szerte, ezek a HÉV-, VOLÁN-járataival és a BKK-járataival is könnyen elérhetők a főváros minden részéről.
Azt javasolják az utasoknak, hogy a korlátozásban érintett időszakban ezeken az állomásokon és megállóhelyeken szálljanak fel vagy le.
Azt írják: a szeptember 20-ig tartó teljes forgalomszünetelés során éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek: síneket, váltókat és több mint 2 ezer talpfát is cserélnek; ágyazatot pótolnak és három kilométernyi szakaszon ágyazatrostálást végeznek; 14 kilométeren szabályozzák a vágányokat; mintegy 16 kilométeren pedig a felsővezetéki hálózatot javítják.
Emellett a pályaudvar üzemi és utasforgalmi területeit ellátó elektromos elosztóberendezések karbantartását és cseréjét, valamint ezek távfelügyeleti rendszerbe kötését is tervezik. Átépítik az 1. és 2. vágányok közötti peront, az összes perontetőn is elvégzik a karbantartást, valamint javításokat végeznek a peronok járdáin.
A MÁV elmagyarázza azt is, miért ebben az időszakban végzik a szükséges felújításokat. Mint írják: a szeptember elejétől erősödő munkahelyi és iskolai ingázás ideiglenes forgalmi rendjének megszervezésére több megoldás is rendelkezésre áll, mint a nyáron hagyományosan erős távolsági forgalom átirányítására, így a beruházásokat tudatosan időzítették az iskolai szünet végéhez.
Részletes tájékoztatást is adnak a karbantartásról:
A győri fővonal járatai a Keleti pályaudvar helyett Budapest-Kelenföldről indulnak, és oda is érkeznek. Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között az M4-es metróval utazhatnak.
A Budapest–Miskolc közötti InterCityk valamint a Tisza-tó sebesvonat a Keleti pályaudvar helyett a Nyugati pályaudvarról indul, és oda is érkezik. Az InterRégiók és az S80-as vonatok a Keleti helyett Kőbánya felsőről indulnak, és oda is érkeznek. A belváros felé rugalmasabb eljutási lehetőségek biztosítása érdekében pótlóbuszok közlekednek Kőbánya felső és a Puskás Ferenc Stadion metróállomás között.
A pécsi és a kaposvári InterCityk fővárosi végállomása Budapest-Kelenföldre kerül át.
A korlátozás ideje alatt az S76-os vonatok egy része meghosszabbított útvonalon, Pilisvörösvár–Pécel között közlekedik, átszállási lehetőséget biztosítva az M3-as metróra.
A Nyugati pályaudvar leterheltségének, forgalmának enyhítése érdekében az S21-es vonatok jellemzően Kőbánya-Kispest állomáson fordulnak.
A teljes lezárást követően a vágányzárat, jelentős forgalomkorlátozást nem igénylő munkák, karbantartások folytatódni fognak a Keletiben az utasforgalom fenntartása, annak lehető legcsekélyebb zavarása mellett.
A Keleti pályaudvar teljes lezárására során olyan munkákra kerül sor, amelyeket csak a vonatforgalom teljes szüneteltetésekor lehet elvégezni, amikor a pályaudvar infrastruktúrája szabadon hozzáférhető, valamint a rendelkezésre álló, a MÁV saját forrásából finanszírozott mintegy 4,4 milliárd forintos költségkeretet is hatékonyan lehet felhasználni.
A Keleti pályaudvar kieső vonatforgalmának pótlása érdekében az érintett térségek helyközi VOLÁN-járatait javasolják használni, illetve a BKK-val egyeztetve készülnek a fővárosi járatok sűrűbb közlekedésére, jegyelfogadásra is.
A Keleti pályaudvar földszintjén csak a Kormányablak és a Rendőrség üzemel a csarnokban végzett munkálatok miatt. A belföldi és a nemzetközi jegyértékesítés és az ügyfélszolgálat az Utascentrumban lesz elérhető, amely a munkálatok ideje alatt, augusztus 25-től szeptember 20-ig az aluljáró szint felől lesz megközelíthető, kiépített biztonságos, fedett folyosón keresztül.
A jegykiadó automaták, valamint a 9. vágány melletti Prémium váró (Premium Lounge), és a csomagmegőrző automaták nem lesznek elérhetők ebben az időszakban.
A több hónapos egyeztetések során kialakuló módosított menetrendek, hirdetmények az online felületeinken (MÁV és MÁV+ app, EMMA, jegy.mav.hu) legkésőbb augusztus 10-től lesznek elérhetők, és akkortól lehet a vonatokra keresni az új menetrendek alapján.