Aggasztó: egy hét alatt ötször kellett visszafordulnia a United Airlines járatainak komoly technikai hibák miatt
A United Airlines Boeing 777-300-as repülőgépe üzemanyag-szivárgás miatt hétfőn kényszerleszállásra kényszerült, ami az ötödik incidens volt, amelyet a légitársaság valamivel több mint egy héten belül jelentett.
A United Airlines 830-as járata 14 órás útra indult Sydney-ből San Franciscóba, de mindössze két órával a repülés után a gépet át kellett irányítani „karbantartási probléma” miatt, jelentette az ABC 7.
A fedélzeten tartózkodó mind a 183 utas és személyzet „biztonságosan leszállt, és az utasok normálisan, a kapunál szálltak ki” – olvasható a légitársaság közleményében. Sérülésről nem érkezett jelentés.
A hétfői incidens a legutóbbi a Boeing repülőgép fedélzetén elszenvedett balesetek sorában.
Március 4-én egy Boeing 737-es kénytelen volt kényszerleszállást végrehajtani Texasban,
A gép mindössze körülbelül 15 percet tett meg volt a floridai Fort Myersbe vezető kétórás útból, amikor az eset történt. A rettenetes megpróbáltatásban senki sem sérült meg.
Március 7-én a United Airlines San Franciscóból Japánba tartó járatát kénytelen volt átirányítani a Los Angeles-i nemzetközi repülőtérre, miután a Boeing 777-20 egyik futóműve felszállás után levált.
A fedélzeten tartózkodó mind a 235 utas, 10 légiutas-kísérő és négy pilóta biztonságosan landolt Los Angelesben.
Másnap a United 821-es járata felszállt a San Franciscó-i nemzetközi repülőtérről Mexikóváros felé, de gyorsan
Az Airbus 320 hidraulikus rendszerei közül az egyik sérült meg. A repülőgép három párhuzamos rendszerrel rendelkezik.
A 105 utast és az öt fős személyzetet evakuálták, az utasoknak pedig új repülőgéppel kellett eljutniuk célállomásukra.
Ugyanezen a napon a United Airlines egyik járata
A Memphisből érkező Boeing 737 MAX 8 „reggel 8 óra körül a gurulóútra való kilépéskor a fűre gurult” – áll a Szövetségi Légügyi Hivatal közleményében.
A 160 utas és a személyzet hat tagja közül nem jelentettek sérüléseket.
Az alkalmazottaknak kedden küldött feljegyzésében a Boeing azt mondta, hogy heti megfelelőségi ellenőrzéseket vezet be minden 737 munkaterületre, és további berendezés-ellenőrzéseket végez a minőségi problémák csökkentése érdekében.
„Csapataink azon dolgoznak, hogy egyszerűsítsék és racionalizálják folyamatainkat, és megfeleljenek a testület ajánlásainak” – áll a közleményben.
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) több tucat problémát talált a Boeing 737 MAX sugárhajtású repülőgép gyártási folyamatában, beleértve az egyik kulcsfontosságú beszállító szerelőit, akik
Az FAA „elfogadhatatlan” minőségellenőrzési problémákat fedezett fel a Boeing és beszállítója, a Spirit AeroSystems auditja során, amelyet azután indítottak el, hogy január 5-én egy ajtó lerepült egy 737 MAX 9-ről 16 000 láb magasságban.
A nyomás továbbra is növekszik a vállalatra, különösen azután, hogy egy korábbi, három évtizeden keresztül a cégnek dolgozó minőségellenőrt,
A mérnöknek, aki 2017-ben vonult nyugdíjba, a bíróságon kellett volna további tanúvallomást tennie a cég elleni perben, de soha nem jelent meg.