KULT
A Rovatból

A G20 című akciófilmben az amerikai elnöknő kapja szét John McClane-ként a terroristákat, és fárasztja le a nézői agyakat

Viola Davis veszélyes amazont játszik ebben az Amazon-filmben, a The Boys Homelandere pedig mindent megtesz azért, hogy elkenje a száját. A Die Hard meg időnként felnyög álmában.


Budapesten indul a történetünk, ahol Edward Rutledge (Antony Starr), az ausztrál különleges erők egykori tisztje és hű zsoldosai megszereznek egy 70 millió dolláros kriptovaluta-tárcát. Eközben az Amerikai Egyesült Államok elnöke, egyúttal a veterán katona, Danielle Sutton (Viola Davis) a lázadó tinilánya, Serena (Marsai Martin) stiklije miatt úgy dönt, hogy az egész családját, vagyis a férjét, Dereket (Anthony Anderson), Serenát és annak öccsét, Demetriust (Christopher Farrar) is magával viszi a világ vezetőinek G20-as csúcstalálkozójára, a dél-afrikai Fokvárosba.

A csúcsra, pontosabban az annak helyszínéül szolgáló hotelbe azonban beszivárog Rutledge és a pribkéjei is, akik rajtaütnek a biztonsági embereken, köztük Sutton saját titkosszolgálati elhárító csapatán, majd átveszik az irányítást a szálloda felett, túszul ejtve a világ 20 leggazdagabb országának államfőjét.

Suttonnak és Manny Ruiz titkosszolgálati ügynöknek (Ramón Rodriguez) azonban a brit miniszterelnökkel (Douglas Hodge), a Nemzetközi Valutaalap vezetőjével (Sabrina Impacciatore) és a dél-koreai first ladyvel (MeeWha Alana Lee) együtt sikerül megszökniük, míg Derek próbálja a gyerekeiket kimenekíteni az életveszélyes helyzetből. Rutledge-ék, úgy tűnik, alaposan eltervezték a túszejtésüket, hogy elérjék céljukat, nem számoltak azonban a fegyverekhez és a közelharchoz is jól értő és rettenthetetlen amerikai elnöknővel…

A fenti tartalmat olvasva bizonyára sokaknak az juthat eszébe, hogy mégis mit művel egy efféle filmben egy Oscar-díjas (és további háromszoros Oscar-jelölt) színésznő, aki többek között olyan projektekkel írta be magát eddig a filmtörténelembe, mint a Kétely (2008), A dolgok állása (2009), A segítség (2011), a Rém hangosan és irtó közel (2011), a Fogságban (2013), a Kerítések (2016), a Nyughatatlan özvegyek (2018), a Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot?-sorozat, a Ma Rainey: A blues nagyasszonya (2020), a The Suicide Squad: Az öngyilkos osztag (2021), a Megbocsáthatatlan (2021) vagy az Air: Harc a legendáért (2023)?

Nos, Viola Davisnek saját elmondása szerint jólesett részt venni a sok dráma mellett egy ilyen felhőtlen akciómókában, egyfajta pihenésként, noha természetesen fizikailag sokkal többet követelt tőle a G20, mint a korábbi szerepei.

Hiszen itt sokszor puszta kézzel kellett ártalmatlanítania a kigyúrt rosszfiúkat.

Kétségtelen, hogy Davis, mint mindig, most is belead apait-anyait, és 59 évesen is simán elhisszük neki, hogy lekapja a tíz körméről a családját veszélyeztető gazokat. Igaz, a The Woman King: A harcos című 2022-es filmje kellemes előtanulmány volt a G20-ban zajló akciókhoz és verekedésekhez. Amíg azonban Gina Prince-Bythewood filmje ennél azért jóval többel is szolgált a nézők számára, addig Patricia Riggen rendező (A harminchármak, Mennyei csodák, Jack Ryan, Dopesick) megelégedett annyival, hogy a G20-ból egy szimpla Die Hard-klónt faragjon, amiben erősen visszaköszön még Az elnök különgépe, a Támadás a Fehér Ház ellen vagy Az elnök végveszélyben is. Ez utóbbiak sem éppen a műfaj csúcsai, a G20 azonban sajnos még ezeket is alulmúlja, újdonsággal legalábbis nem tud szolgálni.

Talán a tét az, ami nagyobb, vagyis hogy a The Boys című szintén Amazon-sorozat Hazafiját alakító Antony Starr, aki úgy tűnik, megnyerte magának az ügyeletes főgenya skatulyáját, nem egy, hanem mindjárt 20 államfő életét fenyegeti egyszerre.

S bár a céljai neki sem olyan fennköltek, mint mondjuk Hans Gruberének a Drágán add az életedből, azt azért megnéznénk, hogyan próbál a terve megvalósulása után eltűnni a földgolyón a világ 20 legbefolyásosabb országának haragja elől.

Mindegy is, eddig persze felesleges elmenni, hiszen itt az akciókon és az izgalmakon van a hangsúly, amihez ez a fokvárosi hotel szolgáltat helyszínt, bizonyítva, hogy a Die Hardnak mekkora hatása van még ma is a filmkészítésre: 37 évvel a bemutatása után is sorra érkeznek az epigonok. Persze azt a minőséget/menőséget nem könnyű elérni, nem is sikerült sokaknak, és sajnos a G20 alkotói is csődöt mondtak. Ez köszönhető többek között annak is, hogy a négy darab (!) forgatókönyvíró olyan banális és ciki dolgokat is belecsempészett a szkriptbe, mint például, hogy az amerikai elnök tinilánya olyan vérprofi hacker és műszaki zseni, hogy simán kiismeri magát a terroristák számítógépes rendszerében, és bármit kikapcsol/bekapcsol, vagy hogy a first gentleman is elagyabugyál bárkit.

Vagyis itt nemcsak az elnökből lesz vérbeli amerikai hős, hanem a teljes családjából is.

Nyilván van valami komolyan vehetetlen, vagy szándékos önirónia az olyan filmekben, amelyek egy államfőből csinálnak egyszemélyes hadsereget és kikezdhetetlen hőst (legalábbis reméljük), a G20-ban azonban ebből nem sok érződik. Úgy tűnik, komolyan gondolták. Épp ezért kell minden, realitáshoz kötődő igényünket félresöpörni a megnézés előtt, s akkor talán egy az akciójeleneteiben egyébként szórakoztató, ha nem is emlékezetes 108 perc erejéig mókázhatunk kellemes agykikapcs-üzemmódban. De kábé ennyi.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A romantikus komédia, ami se nem vicces, se nem romantikus, de épp ettől lesz jobb és több – Kritika a Többesélyes szerelemről
Mondd, te kit választanál? A dúsgazdag, magas, jóképű és sármos üzletembert, vagy a csóró, magas, jóképű, sikertelen színész exedet? Itt a szerelem ötven árnyalata!


Celine Song nevét 2023 januárjában kezdte hajtogatni szinte mindenki az amerikai filmes körökben, amikor első filmjét, az Előző életeket bemutatták a Sundance Filmfesztiválon. Nem véletlenül, hiszen egy csodás alkotásról volt/van szó, amelyben két dél-koreai gyerekkori jó barát (talán több is annál), a Föld két legtávolabbi pontjára kerül, majd felnőttként újra felveszik a kapcsolatot, és maguk sem gondolják, hogy ez milyen érzelmeket ébreszt bennük.

A film átfesztiválozta a világot, majd 2024 januárjában végül a magyar mozikba is befutott (igaz, 2023 szeptemberében már el lehetett csípni a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon), nem sokkal később pedig két Oscar-díjra is jelölték, a legjobb film és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriáiban.

S hogy mi volt az Előző életek titka? Minden bizonnyal a benne rejlő őszinteség, hitelesség és emberiesség. Egy apró és érzékeny, sokszor szavak nélkül is sokatmondó alkotásról van szó, amellyel a dél-koreai Celine Song számára megnyíltak Hollywood kapui. Ő pedig rendesen betrappolt rajtuk. A következő filmjéhez ugyanis már olyan álomgyári nagyágyúkat sikerült megnyerni, mint Anastasia Steele, A mandalóri és Amerika Kapitány, vagyis Dakota Johnson, Pedro Pascal és Chris Evans.

Ha pedig az Előző életek egyik fő erénye az őszinteség volt, akkor ezt Song a Többesélyes szerelemmel rendesen kimaxolta. Talán túl is tolta… De hogyan lehet túltolni az őszinteséget? Nos, a sztori szerint a sikertelen színésznőből sikeres házasságközvetítővé vált Lucy Mason (Dakota Johnson) „örök szingliként” azt állítja, hogy vagy egyedül fog meghalni, vagy egy gazdag férfihoz megy feleségül. A szakmai sikerei ellenére Lucyt azonban egyre inkább frusztrálják ügyfelei irreális elvárásai. Részt vesz egy korábbi kliense esküvőjén, ahol megismerkedik a tehetős befektetővel, Harryvel (Pedro Pascal), aki élénk érdeklődést mutat iránta, de Lucy elutasítja, s azt javasolja, inkább legyen a cége ügyfele, hiszen ő lenne a legkapósabb férfi.

Lucy az esküvőn ráadásul váratlanul találkozik az exével, Johnnal (Chris Evans) is, aki éppen felszolgál a násznépnek, és továbbra is várja, hogy befusson színészként. Felelevenítik a közös múltjukat, amely az anyagi nehézségeik miatt ért véget.

Hősnőnk tehát nehéz helyzetbe kerül: választania kell a jóképű, sármos és mocskosul gazdag Harry, vagy a szintén jóképű, de csóró John között.

A Többesélyes szerelem magyar címe nyilvánvalóan a sztori romkomos oldalára utal, s ezzel próbálja becsábítani a nézőket a mozikba. Az eredeti cím, a Materialists (Materialisták) azonban már jóval őszintébb, hiszen Celine Song filmje egyrészt nem vígjáték, másrészt, ha lehet ilyen jelzővel illetni, akkor inkább antiromantikus film. A főhősnő ugyanis meg van győződve róla, hogy a házasság egy kölcsönösen gyümölcsöző üzlet két fél között, és a boldogságot az anyagi biztonság hozza el (persze az sem baj, ha a férfi jól néz ki, magas, és korban is stimmel).

Mert passzolhat egymáshoz bármennyire két ember, ha nincs elég pénz a közös életükre, az csak vitákat, veszekedéseket generál, szóval a szerelem nem elég a teljes boldogsághoz.

Song filmje tehát minden, csak nem a klasszikus hollywoodi értelemben vett romantikus film. Inkább megöli a romantikát.

Aztán persze a két férfi közt tipródó Lucy is kezdi felfogni, hogy nem lehet mindent matekkal megoldani, de addira a Többesélyes szerelem már elvesztette a szimpla romkomra izguló közönsége érdeklődését. Épp ezért is számít bátor vállalkozásnak: nem azt kapjuk, amit várunk tőle, és nem biztos, hogy örülünk annak, amit kapunk, de az biztos, hogy el fogunk gondolkodni rajta.

A film első fele épp ezért erősebb is, mivel abban kapjuk az arcunkba ezt a hollywoodi csöpögős romantikát kíméletlenül ledózeroló őszinteséget, a második felére már inkább kezd a cselekmény olyan irányt venni, mint ami ellen korábban oly ékesen felszólalt.

Azért így is távol áll a giccstől, csupán Song megijedt kissé a saját felvetésétől és a nézők teljes elidegenítésétől. Persze ezzel sincs semmi baj, hiszen a Többesélyes szerelem így is emlékezetesebb, mint a műfajbeli átlagos limonádék, és savanyúbb azoknál, mivel jóval több citromot facsartak bele.

E film kapcsán azonban már nem lehet elmondani, hogy szavak nélkül is sokatmondó lenne, annyi benne a szövegelés, és bizony épp ennyivel marad el az Előző életektől. Song első rendezésében a karakterek minden gondolatával és érzelmi vívódásával tisztában voltunk az apró rezdüléseikből, az egymásra nézéseikből, a ki nem mondott szavaikból. A Többesélyes szerelem azonban mindent kimond, sokszor. A kevesebb több lett volna.


Link másolása
KÖVESS MINKET: