9 pontban érvel Karácsony Gergely a sebességcsökkentés mellett
"Örülök a vitáknak a forgalomcsillapító javaslataink kapcsán, annak kevésbé, hogy csillapítatlan sebességgel terjednek a félreértések és a félremagyarázások" - írja Karácsony Gergely főpolgármester a Facebook-oldalán, ahol 9 pontban részletes magyarázatot adott arra, miért szükséges a sebességcsökkentés Budapesten.
Mint megírtuk, a gyorsutakon a jelenlegi 70-es sebességhatárokat 50 km/órára csökkenthetik, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/órára.
Karácsony Gergely bejegyzését szó szerint közöljük.
1. Nem, nem hozok statáriális döntéseket, nem élek vissza a veszélyhelyzet miatti felhatalmazással, az nem az én műfajom. A sok héten át egyeztetett, az érintett kerületi polgármesterekkel átbeszélt, és a közgyűlési többség által támogatott előterjesztés nem a folyamat végéről, hanem éppen annak kezdetéről szól. Arról, hogy a következő fél évben a kerületekkel, a szakmai szervezetekkel és a budapestiekkel is megvitatjuk az elképzeléseinket.
Ennek érdekében tíz kerületben és például a fővárosi fenntartású rakparton mintaprojekteket indítunk, láthatóvá, „kézzelfoghatóvá” tesszük, mire is gondolunk, amikor élhető Budapestről beszélünk.
Ezeket a mintaprojekteket aztán megvitatjuk a budapestiekkel, az ő véleményük alapján hozunk döntéseket. Az előterjesztés itt mindenki számára elérhető.
2. Fontos tudni, hogy céljaink, elképzeléseink illeszkednek a még Tarlós István által elindított budapesti mobilitási programhoz. Azt akkor ellenzéki képviselőként én is megszavaztam. Sajnos eddig nem történt a megvalósítás érdekében semmi. De majd most…
3. Nem, nincs arról szó, hogy a városban mindenhol, minden egyes útszakaszon csökkentenénk a megengedett sebességet.
A mellékelt térkép mutatja, hogy Budapest jelentős része már most is forgalomcsillapított zóna. A mi célunk ezen területek növelése ott, ahol az elmúlt években úgy alakultak át a közterek, utcák, autóutak, hogy jelenleg már csak balesetveszélyesen lehet nagyobb sebességgel autózni.
Mi ezt a balesetveszélyt fogjuk csökkenteni, és elérjük, hogy ne a cammogástól ideges autósokat kelljen kerülgetniük a folyamatos balesetveszélyben lévő gyalogosoknak a szűk utcákon, ehelyett élhető közterek alakuljanak ki a város gyakorta túlzsúfolt belső részein.
4. Hogy miért csináljuk? Leginkább azért, mert ezt ígértük, erre a programra kértünk felhatalmazást a budapestiektől. Arra, hogy élhetővé, zölddé, tisztábbá tegyük a várost. Ehhez bővíteni kell a közösségi közlekedés lehetőségeit éppúgy, mint a biciklis, vagy a gyalogos közlekedést.