Korábban beszámoltunk róla, hogy a sokáig brutálisan ostromolt Mariupol elesett az orosz-ukrán háborúban. Az ukránok egyik utolsó menedéke az Azovsztal acélgyár volt, amit végül elfoglaltak az oroszok.
Az acélgyárat a Metinvest nevű cég üzemeltette, ennek a vállalatnak az igazgatója, Jurij Rizsenkov mondta most el, hogy az oroszok 600 millió dollárnyi acélt vittek el a gyárból - írja a BBC.
Ezt az acélt az európai piacra szánták, egy részét már előre kifizették, most már viszont orosz kézen van az áru.
Információik szerint az oroszok hazavitték az acélt, majd eladták belföldön, de jutott belőle Ázsiába és Afrikába is.
"Gyakorlatilag kifosztották a gyárat. Olyan acélt is elvittek, amit már kifizettek az európaiak, így nem csak tőlünk loptak, hanem tőlük is"
- magyarázta az igazgató.
Arra nem látnak sok esélyt, hogy bármiféle kompenzációt kapnának, elvégre elég valószínűtlennek tűnik bíróság elé vinni egy országot, amivel épp háborúban állnak.
Rizsenkov azt is hozzátette, hogy a gyárban 300 dolgozó és 200 hozzátartozójuk halt meg. Elmondta még, hogy az Azovsztal és egy másik létesítményük együtt termelték az ukrán acél 40 százalékát.
Korábban beszámoltunk róla, hogy a sokáig brutálisan ostromolt Mariupol elesett az orosz-ukrán háborúban. Az ukránok egyik utolsó menedéke az Azovsztal acélgyár volt, amit végül elfoglaltak az oroszok.
Az acélgyárat a Metinvest nevű cég üzemeltette, ennek a vállalatnak az igazgatója, Jurij Rizsenkov mondta most el, hogy az oroszok 600 millió dollárnyi acélt vittek el a gyárból - írja a BBC.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyar Péter: Már nemcsak a jelöltjeinket zaklatják telefonon, hanem a családtagjaikat is
A TISZA Párt elnöke arról számolt be, hogy egyik jelöltjük 87 éves édesanyját telefonon keresték meg, egy másik jelölt 15 éves gyerekét pedig a házuknál kérdezgették. A politikus azt üzente Orbán Viktornak, ne küldje a „csahosait” a tiszás jelöltekre és családtagjaikra.
Magyar Péter, a TISZA Párt elnöke egy Facebook-posztban arról írt, hogy már nemcsak a jelöltjeiket, hanem a családtagjaikat is zaklatják telefonon.
Mint írja, a „megafonos közpénznyelő janicsárok” többek között
felhívták az egyik jelöltjük 87 éves édesanyját, akit Ukrajnáról és Brüsszelről kérdeztek. Hozzátette, a hölgy eddig Fidesz-szavazó volt.
Magyar Péter szerint Orbán Viktor „janicsárjai” a tiszás jelöltek házánál is „ólálkodnak”, és
állítása szerint kedden az egyikük 15 éves gyerekét kérdezgették arról, hogy mikor jön haza az édesanyja.
A posztjában ezután közvetlenül a miniszterelnökhöz fordult a következő szavakkal: „Ide figyelj, Orbán Viktor! Ne a csahosaidat küldd rá a TISZA jelöltjeire és a családtagjaikra! Légy férfi, és állj ki nyílt vitára! Ne Bohárok mögé bújj! Állj ki a magyar nép elé! Légy férfi, tiszteld meg a magyarokat! Legalább húszévente egyszer.”
Ahogy megírtuk, a TISZA Párt hétfőn este hozta nyilvánosságra nyilvánosságra hozta a lehetséges képviselőjelöltjeit minden egyéni választókerületben. A legtöbb körzetben három jelöltet neveztek meg, a végső induló személyéről pedig egy kétfordulós előválasztás dönt: először a párt belső közösségei, a Tisza Szigetek tagjai szavaznak, majd egy nyílt online voksolás következik. A végleges jelöltek listáját november 30-án hozzák nyilvánosságra.
Magyar Péter kedden egy Facebook-bejegyzésében azt írta, várható, hogy a Fidesz folyamatosan támadni fogja a 315 jelöltet, de ők „tudják, hogy mi vár rájuk”, ő pedig ismeri ezeket az embereket, és tudja, hogy „ők már nem félnek.” A pártelnök szerint „Orbánék láthatóan totálisan lefagytak. Annyit tudtak kinyögni magukból, hogy Gyurcsány és Brüsszel”.
Buszmegállóba vágódott egy gerenda a Budafoki úton, azonnal leállították az életveszélyes bontást
Sem a járda, sem a buszmegálló védelmét nem oldották meg, a törmelék pedig a járda közelében hullott le. A beruházó cég azt közölte, csak helyszíni ellenőrzés után engedélyezik újra a munkálatokat.
Azonnali hatállyal felfüggesztette a Budafoki út 70. szám alatti épület utcafronti bontását a beruházó Biggeorge cégcsoport, miután kedden a szabálytalanul végzett munkálatok során egy nagyméretű fagerenda csapódott a közeli buszmegállóba – írja a Telex.
A lap megosztott egy videót, amelyen látszik, hogy
az egykori Kisbig Kifőzde épületének bontásakor sem a járda, sem a buszmegálló védelmét nem oldották meg, a törmelék pedig a járda közelében hullott le.
A Biggeorge a Telexnek azt állította, csak tőlük értesültek a bontás körülményeiről, ugyanis hozzájuk korábban nem érkezett bejelentés a munkálatokkal kapcsolatban. Szerencsére senki nem sérült meg, de az eset rávilágított a munkavédelmi hiányosságokra.
„A videófelvétel alapján megállapítható, hogy a kivitelezést végző vállalkozó nem a szerződésünk szerint járt el, a munkavédelmi előírásokat sem tartotta be teljeskörűen, valamint a kiporzás elleni védelmet sem biztosította megfelelően”
– ismerte el a cég. Megjegyezték azt is, hogy a felvétel végén látható gerenda valóban kifordult a járdára, de más építési törmelék nem hullott ki a bontási területről, ami az épület és a porfogó hálóval ellátott kerítés közötti megfelelő a védőtávolságnak köszönhető.
A Biggeorge közölte, a bejelentés alapján az utcával határos épületek bontását leállították a szükséges intézkedések elvégzéséig, a munka folytatását pedig csak helyszíni ellenőrzés után engedélyezik.
Jelezték azt is, hogy felszólították az alvállalkozót a hiányosságok pótlására. Azt ígérték, a jövőben a gépi bontás idejére lezárják a járdát, folyamatos személyi felügyeletet biztosítanak, és intenzívebb locsolással, valamint rendszeres takarítással védekeznek a porszennyezés ellen.
Azonnali hatállyal felfüggesztette a Budafoki út 70. szám alatti épület utcafronti bontását a beruházó Biggeorge cégcsoport, miután kedden a szabálytalanul végzett munkálatok során egy nagyméretű fagerenda csapódott a közeli buszmegállóba – írja a Telex.
A lap megosztott egy videót, amelyen látszik, hogy
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Vasúti szabotázs utáni válaszcsapás: Lengyelország bezárja az utolsó orosz konzulátust
Varsó szerint két Moszkvának dolgozó ukrán követte el a merényletet, akik Belaruszba menekültek. A cél egy Ukrajnának segélyt szállító vonat felrobbantása lehetett.
A hétvégi robbantásos vasúti szabotázsakció után Lengyelország bezárja az utolsó, Gdańskban működő orosz konzulátust, és az orosz diplomaták schengeni mozgásának korlátozását sürgeti az Európai Uniónál. A lengyel kormány a Varsó–Lublin vasútvonalon történt merényletre reagálva döntött a kemény diplomáciai lépésekről – írja a 444.hu.
„Ez nemcsak szabotázsakció volt, hanem állami terrorcselekmény is”
– jelentette ki Radosław Sikorski lengyel külügyminiszter szerdai sajtótájékoztatóján, hozzátéve, hogy a történtekre nemcsak diplomáciai válasz érkezik.
Varsó állítása szerint a robbantást két, Moszkvával együttműködő ukrán állampolgár követte el, akik azóta a szomszédos, Oroszországgal szövetséges Belaruszba menekültek.
Jacek Dobrzynski, a lengyel hírszerző szolgálatokért felelős miniszter szóvivője megerősítette, hogy a két gyanúsított mellett több embert is őrizetbe vettek az üggyel kapcsolatban, de további részleteket nem árult el.
Moszkva tagadja a vádakat, a lengyel lépéseket „oroszfóbiának” minősítette, és közölte, hogy viszonossági alapon korlátozni fogja Lengyelország diplomáciai és konzuli jelenlétét Oroszországban. A Kreml sajnálatát fejezte ki a döntés miatt, amelyet „józan ésszel össze nem egyeztethetőnek” nevezett.
A szabotázsakció a múlt hétvégén történt a Varsót az ukrán határral összekötő vasútvonalon, Mika település közelében, mintegy 100 kilométerre délkeletre a fővárostól. A robbanás megrongálta a síneket, de személyi sérülés nem történt.
Donald Tusk miniszterelnök szerint a merénylet célpontja egy vonat felrobbantása lehetett. Az érintett szakasz az Ukrajnának szánt segélyszállítmányok egyik legfontosabb útvonala.
Ugyanezen a hétvégén a közeli Puławy térségében nagyfeszültségű vezetékeket is megrongáltak.
A gdański konzulátus bezárásával Oroszországnak már csak a varsói nagykövetsége marad nyitva Lengyelországban, miután a krakkói és a poznańi képviseleteket már korábban bezáratták. A mostani lépés illeszkedik abba a sorba, ahogyan Varsó és más európai országok reagálnak az elmúlt években megszaporodott, Oroszországnak tulajdonított szabotázs- és kémkedési akciókra.
A hétvégi robbantásos vasúti szabotázsakció után Lengyelország bezárja az utolsó, Gdańskban működő orosz konzulátust, és az orosz diplomaták schengeni mozgásának korlátozását sürgeti az Európai Uniónál. A lengyel kormány a Varsó–Lublin vasútvonalon történt merényletre reagálva döntött a kemény diplomáciai lépésekről – írja a 444.hu.
„Ez nemcsak szabotázsakció volt, hanem állami terrorcselekmény is”
– jelentette ki Radosław Sikorski lengyel külügyminiszter szerdai sajtótájékoztatóján, hozzátéve, hogy a történtekre nemcsak diplomáciai válasz érkezik.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Vitézy Dávid: Ha a pofátlanságnak lenne minisztériuma, Lázár János vezetné azt is
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője kiakadt a közlekedési miniszter helyettesének szavain. Szerinte arcpirító, hogy az önkormányzatokra hárítják a felelősséget a vasút leépítéséért.
Újabb fejezethez érkezett Vitézy Dávid és a Lázár János vezette közlekedési minisztérium vitája, miután a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője egy friss posztban élesen bírálta a kormány vasútpolitikáját. Vitézy szerint Csepreghy Nándor miniszterhelyettes „olyan arcpirító szövegeket mondott, amiket a főnöke szokott”, majd a bejegyzést azzal a mondattal zárta:
„Ha a pofátlanságnak lenne minisztériuma, Lázár János vezetné azt is.”
A frakcióvezető Csepreghy Nándor szavaira reagált, aki egy nyilatkozatában azt állította, hogy az önkormányzatok nem a vasút, hanem az autópályák fejlesztését kérték.
„Nem tud olyat mutatni nekem, hogy egy önkormányzat azt kérte volna, hogy a vasutat fejlesszük az irányába”
– jelentette ki a miniszterhelyettes, aki szerint „új szerelvényeket és mozdonyokat venni gazdaságilag teljesen indokolatlan”.
Vitézy Dávid szerint Csepreghy állításai nem felelnek meg a valóságnak.
Emlékeztetett, hogy a fővárosi közgyűlés az elmúlt egy évben legalább négy alkalommal is kiállt a vasúti fejlesztések mellett, legyen szó az agglomerációs vonalakról, a pályaudvarok felújításáról vagy a reptéri vasút megvalósításáról.
Vitézy szerint a Lázár-féle közlekedéspolitika csak akkor hivatkozik az önkormányzatokra, amikor a felelősséget akarja hárítani, miközben a kormány 255 milliárd forintot költ egy új MÁV-székházra a Kopaszi-gáton ahelyett, hogy a vasútra fordítaná a forrásokat.
A politikai üzengetés hátterében a MÁV járműbeszerzési programja áll.
November 17-én adták át az 50. lízingelt mozdonyt abból a 100 darabos flottából, amellyel a vasúttársaság a járműparkját frissíti. A tervek szerint 2025 végéig további öt, 2026 első három negyedévében pedig a maradék 45 jármű érkezik meg. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója az eseményen azt mondta, ezzel „a MÁV napi működéséhez szükséges mintegy 200 mozdony közül 100 már teljesen korszerű lesz.”
A mostani lízingprogramot sokan azért tartják ellentmondásosnak, mert a MÁV-START 2022-ben keretmegállapodást kötött 115 darab új Siemens Vectron villanymozdony vásárlására, ám ezt a beszerzést a kormány később leállította. A járműbeszerzések mellett a pályahálózatot érintő döntések is vitákat váltottak ki Lázár János minisztersége alatt: 2023 nyarán tíz mellékvonalon állították le a személyszállítást, a vonatok helyét pótlóbuszok vették át.
Újabb fejezethez érkezett Vitézy Dávid és a Lázár János vezette közlekedési minisztérium vitája, miután a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője egy friss posztban élesen bírálta a kormány vasútpolitikáját. Vitézy szerint Csepreghy Nándor miniszterhelyettes „olyan arcpirító szövegeket mondott, amiket a főnöke szokott”, majd a bejegyzést azzal a mondattal zárta:
„Ha a pofátlanságnak lenne minisztériuma, Lázár János vezetné azt is.”
A frakcióvezető Csepreghy Nándor szavaira reagált, aki egy nyilatkozatában azt állította, hogy az önkormányzatok nem a vasút, hanem az autópályák fejlesztését kérték.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!