400 új munkahelyet teremt a Lidl Magyarországon egy új logisztikai központ építésével
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke ismertette: az élelmiszerlánc 2004-ben jelent meg Magyarországon, 16 év elteltével 183 áruházat és három logisztikai központot működtetnek, az éves árbevételt tekintve pedig már a második legnagyobb kiskereskedelmi lánc az országban. Több mint 7000 munkavállalót foglalkoztatnak, ezzel a vállalat a 12. legtöbb magyar munkavállalót foglalkoztató cég Magyarországon.
Grósz Jenő kiemelte a magyar beszállítókért 2013-ban elindított programot. Mint mondta, ezzel a Lidl célja a magyar termelők, valamint a magyar gazdaság fejlődésének, nemzetközi versenyképességének támogatása. Jelenleg 490 hazai beszállítóval dolgoznak együtt, és csaknem 60 százalékos a magyar termékek aránya a Lidl magyarországi áruházaiban. A magyar termékek kiviteléről szólva jelezte, hogy a teljes magyar palackos borexport csaknem 30 százalékát a Lidl értékesíti, így a vállalat a legnagyobb hazai borexportőr.
Szűcs Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselője különösen fontosnak nevezte az újabb logisztikai beruházást. Mint mondta, az új raktárbázis nem rontja a települések élhetőségét, mert nem ott megy át a gépkocsiforgalom, a környéken élőknek ugyanakkor munkahelyeket teremt, a befolyó helyi iparűzési adó pedig segíti a települések fejlődését.
A Lidl Magyarország Bt. tájékoztatása szerint a 2019 márciusától 2020 februárjáig tartó üzleti évben a vállalat bruttó árbevétele 685 milliárd forint volt.