hirdetés

HÍREK
A Rovatból
hirdetés

32 évvel a Hillsborough-tragédia után halt meg egy ott megsérült focidrukker - ő a 97. áldozat

Az orvosok azt hitték, a súlyos sérüléseket szenvedett férfi a másnapot sem éri meg, pedig a történtek után még sokszor kijárt a Liverpool meccseire. Teljes életet azonban már sosem élhetett.

Link másolása

hirdetés

32 évvel a történtek után újabb halálos áldozatot követelt a Hillsborough-tragédia: meghalt egy 55 éves férfi, aki azon az ominózus napon sérült meg több mint 700 emberrel együtt - írja a BBC.

Andrew Devine kedden vesztette életét a család közlése szerint. Csak 22 éves volt, könyvelőnek készült, amikor az 1989-ben történt tömegtragédia során összenyomta a tömeg, és oxigénhiányos állapotba került. Az orvosok először azt mondták, az sem valószínű, hogy megéri a másnapot. A Liverpool-szurkoló férfi végül nemcsak a másnapot élte túl, hanem még további 32 évig élt, azonban

a Hillsborough Stadionban történtek után már sosem volt a régi. Olyan súlyos, maradandó sérüléseket szenvedett, amelyek megfosztották attól, hogy teljes életet élhessen.

Ennek ellenére is amikor tudott, kiment szeretett csapata meccseire. Amikor a Liverpool 2019-ben megnyerte a Bajnokok Ligáját, és a városba visszatérve a csapat nyitott busszal parádézva ünnepelte a győzelmet a szurkolókkal, az egyik játékos, James Milner megállította a buszt Devine otthona előtt, hogy személyesen mutathassák meg neki a BL-serleget. A férfi ki is ment a ház elé, hogy megnézze, ahogy Milner felé emeli a trófeát.

Devine halálhírét a Liverpool közölte a közösségi oldalain egy szívszorító bejegyzésben:

"Andrew, aki egész életében Liverpool-szurkoló volt, amikor csak tehette, kiment az Anfielden tartott meccsekre annak ellenére, hogy sorsfordító sérüléseket szenvedett a Hillsborough Stadionban. Ezzel pedig jócskán felülmúlta azokat a várakozásokat, miszerint a tragédia után fél éven belül meg fog halni. A klubban mindenki együttérez most Andrew családjával és segítőivel."

Devine nővére korábban azt mondta, hogy a testvére az, aki összetartja a családjukat. Szerettei most azt közölték, hogy bár Andrew így is túl hamar hunyt el, hálásak, amiért a Hillsborough-tragédia után még 32 évig velük lehetett.

hirdetés

Ezzel Andrew Devine lett a sporttörténet egyik legnagyobb katasztrófájának 97. halálos áldozata.

A 96. áldozat Devine-hoz hasonlóan nem közvetlenül a Hillsborough Stadionban történtek után halt meg. Tony Bland súlyos agykárosodást szenvedett a nézőtéren, de így is 1993-ig élt.

1989. április 15. az egyik legsötétebb nap az angliai és a világ sporttörténelmében is. A Liverpool és a Nottingham Forest játszott volna egymással az angol labdarúgókupa elődöntőjében a sheffieldi Hillsborough Stadionban. A mérkőzést óriási érdeklődés övezte, rengetegen akarták megnézni a helyszínen. Minden jegy elkelt a meccsre, és nemcsak az ülőhelyekre, hanem az állóhelyekre is, ugyanis akkoriban még lehetett állva is szurkolni a stadionokban. Sokakat viszont az sem érdekelt, hogy nincs jegyük, akkor is odautaztak abban reménykedve, hogy valahogy mégis bejutnak. Csakhogy a stadion nézőtere nem bírt el annyi szurkolót, ahányan be akartak tódulni.

Fél órával a meccs kezdete előtt a kapu mögötti 3-as és 4-es szektor már zsúfolásig megtelt, de még így is több ezer drukker várt a belépésre a stadion bejáratánál. A biztonságiak és a rendőrök képtelenek voltak kezelni a helyzetet, ráadásul elkövettek egy súlyos hibát, amely aztán nagyban hozzájárult a tömegtragédiához. Megnyitottak ugyanis két kaput, amelyek közül az egyik éppen a teljesen megtelt 3-as és 4-es szektorhoz vezetett.

A tömeg a tolakodás közben egyszerűen agyontaposta vagy a pályát védő vasrácshoz nyomta a már ott tartózkodó embereket.

A biztonságiak még ekkor sem tettek semmit, közben pedig elkezdődött a mérkőzés, amiből végül csak 6 percet játszottak le.

Addigra ugyanis már rengeteg szurkoló megsérült, és sokan meg is haltak. A bíró csak akkor fújta le a játékot, amikor a tribünökről menekülő emberek már a pályára is befutottak, hogy mentsék az életüket.

A tragédiában több mint 700 ember sérült meg, és immár 97-re nőtt a halálos áldozatok száma.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK

Szijjártó Péter: „a közbeszerzési szabályok alapján béreltük a repülőt”

A miniszter arra a kérdésre nem tudott válaszolni, hogy mennyibe került az út, de szerinte ezt a megfelelő szervek meg tudják mondani.

Link másolása

hirdetés
A közbeszerzési szabályoknak megfelelően írtak alá bérleti szerződést arra a magángépre, amellyel Szijjártó Péter egy hete Pozsonyba utazott

- a miniszter ezt az RTL Híradó kérdésére mondta el.

Arra a kérdésre nem tudott válaszolni, hogy mennyibe került az út, de szerinte ezt a megfelelő szervek meg tudják mondani.

Szijjártó elmondása szerint a repülés számára már nem okoz semmilyen fajta izgalmat. "Ez egy munkavégzési, technikai kérdés" - mondta. Ha nem a honvédségi géppel utazik, akkor a közbeszerzési szabályok szerint bérelnek repülőt - közölte.

A Híradó számolt be arról, hogy Szijjártó Péter hétfőn egy olyan cég magángépével repült a Budapesttől 200 kilométerre lévő városba, amely tavaly 3 milliárd forint állami támogatást kapott.

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés

A pánikszerű üzemanyag-felvásárlás befejezését kérik az autósoktól a legnagyobb brit forgalmazók

A napok óta tartó felvásárlási roham kiskereskedelmi szinten súlyos ellátási fennakadásokhoz vezetett országszerte.

Link másolása

hirdetés

A pánikszerű üzemanyag-vásárlások befejezésére kérték az autósokat hétfő esti közös közleményükben a brit piacot ellátó legnagyobb forgalmazók, miután a napok óta tartó felvásárlási roham kiskereskedelmi szinten súlyos ellátási fennakadásokhoz vezetett országszerte.

A cégek - köztük a BP, a Shell, az Exxon/Mobil tulajdonában lévő Esso, valamint a legnagyobb brit közúti üzemanyag-fuvarozó cég, a Hoyer - hangsúlyozták a közös közleményben, hogy

bőségesen van üzemanyag a nagy-britanniai finomítóknál és a kikötői terminálokban.

A kommüniké szerint a vállalatok szorosan együttműködnek a brit kormánnyal annak biztosítására, hogy az üzemanyag el is jusson a töltőállomásokra.

A forgalmazó cégek hangsúlyozzák, hogy miután most már igen sok járműben "a szokásosnál több" üzemanyag van, várakozásuk szerint a kereslet néhány napon belül visszatér a normális szintre, enyhítve a töltőállomásokra nehezedő nyomást.

A közös közleményt kiadó vállalatok arra kérték az autósokat, hogy

hirdetés
csak annyit üzemanyagot vásároljanak, amennyit általában is szoktak.

A pánikszerű vásárlási roham a múlt hét közepén kezdődött, miután több nagy forgalmazó bejelentette, hogy kénytelen töltőállomásokat bezárni, mert a krónikus sofőrhiány okozta logisztikai fennakadások miatt nem tudja teljes hálózatát folyamatosan ellátni üzemanyaggal.

A BP száz nagy-britanniai benzinkútját zárta be.

Az Esso is bejelentette, hogy a Tesco áruházaknál működő kútjai közül "néhányat" bezárt az üzemanyag-fuvarozási fennakadások miatt.

Az EG Group nevű, angliai székhelyű üzemanyag-forgalmazó 30 fontra (12 600 forint) korlátozta az egy-egy tankolás során megvásárolható üzemanyag értékét.

Hétfői beszámolók szerint a legsúlyosabb ellátási problémák Londonban alakultak ki, miután a tízmilliós brit fővárosban sokkal több jármű jut egy-egy töltőállomásra, mint más országrészekben.

London esti napilapja, az Evening Standard iparági forrásokat idézve azt közölte hétfőn, hogy a londoni benzinkutak 90 százaléka kifogyott az üzemanyagból, miután a kereslet az általában megszokott szint hatszorosára ugrott. A töltőállomásoknál hétfőn is hosszú kocsisorok kígyóztak.

A brit kormány előzőleg bejelentette, hogy átmenetileg mentesíti a versenyszabályok alól az ágazat vállalatait - a termelőket, a közúti üzemanyag-szállító cégeket és a kiskereskedelmi forgalmazókat -, amelyek így egymással együttműködve, egymás közti információcserével azonosíthatják a legszűkösebben ellátott térségeket, és ezekre az országrészekre összpontosíthatják a szállításokat.

A kormány bejelentette azt is, hogy

egy időre enyhíti a külföldi kamionsofőrök vízumszabályait a lakossági élelmiszer- és üzemanyag-ellátásban támadt fennakadások enyhítése végett.

Az intézkedés alapján ötezer külföldi kamionsofőr kaphat soron kívül átmeneti nagy-britanniai munkavállalási engedélyt mindenekelőtt üzemanyag- és élelmiszerszállító teherautók vezetésére.

A brit kormány emellett lehetővé teszi a baromfifeldolgozó cégeknek 5500 szakképzett külföldi munkavállaló felvételét.

A szakmai érdekképviseleti szervezetek azonban teljesen elégtelennek minősítették a kormányzati intézkedést, közölve: számításaik szerint a brit áruszállítási szektorból legalább százezer kamionsofőr hiányzik, elsősorban azért, mert a brit EU-tagság tavalyi megszűnése (Brexit) óta rengeteg uniós munkavállaló távozott Nagy-Britanniából.

A Brit Kiskereskedelmi Szövetség közleménye szerint egyedül a szupermarket-hálózatoknak legalább 15 ezer kamionsofőr felvételére lenne szükségük ahhoz, hogy a karácsony előtti időszakban ne legyen fennakadás az élelmiszerellátásban.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés

Ismét meghosszabbították a koronavírus-törvény hatályát

Az indoklás szerint csak így biztosítható a hatékony és gyors döntéshozatal ahhoz, hogy a koronavírus-járvány okozta nehézségekre rugalmasan lehessen válaszokat adni a negyedik hullámban is.

Link másolása

hirdetés

Hozzájárult az Országgyűlés hétfőn

a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló törvény hatályának meghosszabbításához, így az 2022. január 1-ig érvényben marad.

A Ház erről 112 igen szavazattal, 25 ellenvoks mellett döntött, tartózkodás nélkül.

Az igazságügyi tárca államtitkára a módosítás parlamenti vitájában elengedhetetlennek ítélte a veszélyhelyzet meghosszabbítását, mert csak így biztosítható a hatékony és gyors döntéshozatal ahhoz, hogy a koronavírus-járvány okozta nehézségekre rugalmasan lehessen válaszokat adni a negyedik hullámban is.

Völner Pál azt hangsúlyozta, hogy az új vírusvariánsok korábban nem tapasztalt gyorsasággal és következményekkel terjednek, ezért a negyedik hullám küszöbén elengedhetetlen a fokozott és hatékony védekezés lehetőségének biztosítása.

Az előterjesztés indoklása szerint

hirdetés
a kormány elsődleges célja, hogy megvédje a magyar emberek életét és egészségét, valamint mérsékelje a gazdasági károkat és megőrizze a munkahelyeket.

A világjárvány elleni védekezés elmúlt másfél éve bebizonyította, hogy a korábban elfogadott rendkívüli és átmeneti jogi keretek jól szolgálták ezeket a célokat - olvasható az előterjesztésben.

Az Országgyűlés az eredetileg idén februárban, 90 napos hatállyal elfogadott törvényt elsőként májusban hosszabbította meg, az őszi parlamenti ülésszak első ülésnapját követő 15. napig, vagyis október 5-ig. Most ezt a határidőt tolja ki a Ház januárig.

A törvényben rögzítették, hogy a kormány a veszélyhelyzetet korábban is megszüntetheti.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK

Tizenöt évre szóló gázvásárlási szerződést írt alá Magyarország az orosz Gazprommal

„Magyarországon az energiaellátás biztonsági, szuverenitási és gazdasági, nem pedig politikai kérdés” – közölte Szijjártó Péter.

Link másolása

hirdetés

Aláírták az orosz Gazprommal az újabb hosszú távú gázvásárlási szerződést, amely ebben a bizonytalanságokkal teli világban tizenöt évre garantálni tudja Magyarország energiaellátásának biztonságát - jelentette be a tárca szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A tárcavezető az ünnepélyes aláíráson hangsúlyozta, hogy

Közép-Európában az energiaellátás biztonsága mindig is kritikus fontosságú stratégiai és nemzetbiztonsági kérdés volt.

A földgáz pedig rendkívül fontos szerepet játszik ebben, és ez nem csupán magyar vagy térségbeli, hanem kifejezetten európai jelenség.

Kiemelte, hogy a földgáz-felhasználás mértéke 2020-ban 400 milliárd köbméter volt az Európai Unióban, és mértékadó vélemények szerint ezen energiaforrás jelentősége a belátható jövőben nem is fog csökkenni. Ennek kapcsán elmondta, hogy az EU gázfelhasználásának 48 százaléka tavaly a Gazpromtól származott, s az idei év első hét hónapjában 23 százalékkal nőttek a vállalat európai irányú szállításai. A második helyen a norvég források álltak az előző évben 24 százalékkal.

"Magyarországon az energiaellátás biztonsági, szuverenitási és gazdasági, nem pedig politikai kérdés. A lakásokat, házakat, családi otthonokat politikai állásfoglalásokkal kevésbé, gázzal annál inkább lehet fűteni, és ugyanez igaz az ipar működőképességére is"

- fogalmazott.

hirdetés

Szijjártó Péter aláhúzta: a realitás az, hogy valós, működőképes alternatívák hiányában Magyarország energiaellátását jelenleg legbiztonságosabban, legkiszámíthatóbban a Gazprommal kötött hosszú távú szerződés keretében lehet garantálni.

A megállapodás tíz plusz öt évre, azaz tizenöt évre szól, azonban tíz év után van opció a vásárolt mennyiség módosítására, adott esetben csökkentésére. A szerződés évi 4,5 milliárd köbméter gáz megvásárlására vonatkozik. Ezt a mennyiséget a Gazprom két útvonalon szállítja Magyarországra: 3,5 milliárd köbmétert déli irányból, az október 1-jétől üzembe álló szerb-magyar interkonnektoron keresztül, illetve 1 milliárd köbmétert Ausztria felől.

A külgazdasági és külügyminiszter ezen részletek ismertetését követően azt is elmondta, hogy az ár jóval kedvezőbb, mint amit a most lejáró, 1995-ben megkötött szerződés alapján fizetett a magyar fél. Ennek köszönhetően pedig szerinte megőrizhetők hosszú távon a rezsicsökkentés vívmányai, a magyar fogyasztók továbbra is az egyik legalacsonyabb gázárat fogják fizetni Európában.

"Lehet hangzatos nyilatkozatokat tenni diverzifikációról", de a helyzet az, hogy bár Magyarország "elvégezte a házi feladatát", számos más szereplő még nem teremtette meg az infrastrukturális feltételeit ennek - mondta.

Augusztus végén jelentették be, hogy egyezség jött létre a Gazprommal a szeptember végén lejáró, most érvényben lévő szerződés helyébe lépő, újabb hosszú távú magyar-orosz gázvásárlási szerződés részleteiről.

A ceremónián Jelena Viktorovna Burmisztrova, a Gazprom elnökhelyettese is üdvözölte a megállapodást, és mindenekelőtt a földgáz fontosságát hangoztatta a beszédében. Rámutatott, hogy a klímacélok teljesítése érdekében különösen fontos ennek a biztonságos és hozzáférhető energiaforrásnak a használata.

Érintette röviden a szállítási útvonalak diverzifikálásának kérdését is, kiemelve, hogy október 1-jétől hat másik európai államot követően már Magyarországra is fog az új déli irányból érkezni földgáz.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: