30 másodpercenként meghal egy ember a rengeteg műanyagszemét miatt a fejlődő világban
A Tearfund és a Fauna & Flora International nevű szervezetek megbízásából készített tanulmányt a "Nincs idő pazarolni - A műanyag szennyezéssel kapcsolatos válság kezelése mielőtt túl késő lenne" címen közölte a tanulmányt, ami elég beszédes. Ebben felszólították a nagyvállalatokat, hogy 2020-ig csökkentsék a felére az egyszer használatos műanyagok mennyiségét a fejlődő országokban. Négy multit emeltek ki: a Coca-Colát, a Nestlét, a PepsiCo-t és az Unilever, akiknek sürgősen tenniük kell a műanyag hulladék csökkentéséért.
"Ezek a nagyvállalatok olyan szegényebb országokban értékesítenek több milliárd terméket egyszer használatos műanyag csomagolásban, hol a szemetet nem gyűjtik össze, ezért az embereknek nincs más választása, mint elégetni vagy a vizekbe dobni a felhalmozódó hulladékot, de akár együtt is élnek vele. A multik vezetői nem hagyhatják figyelmen kívül tovább, hogy emberéletekbe kerülhet a műanyagpazarlás. Sürgősen változtatni kell az üzleti modelleken. Nincs idő a pazarlásra!"
- hívta fel a figyelmet dr. Ruth Valerio, a Tearfund nevű szervezet szóvivője.
A tanulmányt Sir David Attenborough csütörtökön este mutatja be hivatalosan Londonban, de már most vészjósló kijelentéseket tett az eredményekkel kapcsolatban. Szerinte egy "kibontakozó katasztrófa" felé tartunk a rengeteg műanyagpazarlással és az egyre nagyobb mennyiségben felhalmozódó hulladékkal, ami a természetet is szennyezi.
"Ez az egyik első olyan tanulmány, amely kiemeli, hogy milyen hatásai vannak a műanyaghulladék-szennyezésnek nemcsak a növény- és állatvilágra, de a világ legszegényebb országaiban élő emberekre is. Már nagyon itt van az ideje annak, hogy napjaink legégetőbb problémájára irányítsuk a figyelmünket - nemcsak a bolygónk egészsége, az emberiség jóléte érdekében is"
- fogalmazott a híres természetfilmes.
Címkép: Indonézia fővárosában, Jakartában készült (Wikimedia Commons)