KULT
A Rovatból

12 megdöbbentő tény az Alienről

Igaz, hogy Sigourney Weaver magassarkúban ment a castingra? És mi köze a Dűne kudarcának az Alien sikeréhez?

Link másolása

A Csillagok háborúja (Star Wars, 1977) sikere után divatba jött a sci-fi, a 20th Century Fox ráharapott a témára. Annyira, hogy az Alien kezdeti kétmillió dolláros költségvetését megduplázta. Összeszedtünk néhány érdekességet a film készítéséről és a stáb tagjairól.

1. Balul végződött Dűne-forgatás nélkül nincs alapötlet...

1975-ben Alejandro Jodorowsky chilei rendező Párizsban kezdett el dolgozni a Dűne filmes adaptációján. A forgatókönyvíró Dan O’Bannon volt, a díszletet és a látványtervet pedig Chris Foss, H. R. Giger, és a Moebius művésznéven alkotó Jean Giraud készítette. Jodorowsky túllépte a költségvetést, ráadásul embertelenül hosszú filmet forgatott volna, így a munkálatokat leállították. A stáb tagjai viszont összehaverkodtak, és O’Bannon (aki korábban John Carpenterrel készített egy "Zs" kategóriás sci-fit Dark Star címen) beleszeretetett Chris Foss, Moebius és Giger munkáiba.forgatokonyv_es_diszlet

O'Bannon és Giger

2. ... és H.R. Giger nélkül nincs szörny!

Dan O'Bannonnak megtetszett Giger egyik ijesztő, egyszersmind szépen kidolgozott szörnyetege, emiatt kezdte el írni A nyolcadik utas: a Halál (Alien) című film alaptörténetét. Amikor a 20th Century Foxnál zöld utat kapott a projekt, Giger részt vett a díszletek elkészítésében.

Az 1940-ben született és 2014-ben elhunyt Giger monokróm festményein egész univerzumot teremtett nyomasztó környezetben, biomechanikus alakokkal. Humanoidok, gépek, földönkívüliek és sátáni ihletettségű teremtmények alkotnak társadalmat. Giger leghíresebb sorozata a Necronomicon (1977) és a Necronomicon II (1985). Stílusa olyan karakteres, hogy iparművészektől kezdve számos alkotó ihletforrásként használta munkáit.necronomicon-qvatro

Így néz ki egy idegen űrhajó belseje, ha Giger tervezi:

Giger a filmhez készített vázlatait a BuzzFeeden láthatjátok.

3. Alan Dean Foster a film alapján írta a regényt

Miután egy grafika alapján született a film, nyilvánvaló, hogy a regény csak ezután készült. Alan Dean Foster ezt megelőzően a Csillagok háborúja regényváltozatát írta meg, bár a könyvet George Lucas nevén jegyzik... Alan Dean Foster nemcsak a cselekményt képes visszaadni; belemászik a karakterek fejébe, okokat és mozgatórugókat keres, egész világot teremt a szereplők köré a háttértörténetükkel együtt.

"Parker megint belerúgott az asztalba, de befogta a száját. Sem ő, sem Brett nem tartották magukat hősnek. Az erő, amely lekényszerítheti a hajójukat egy idegen világra, kíméletlenül elbánhat velük is. Nem mintha bizonyítékuk lenne rá, hogy az ismeretlen hívót erővel tartják odalent, de mivel Parker a realista szemével nézte a zord világegyetemet, hajlott a borúlátásra." Részlet A nyolcadik utas a halál című regényből. Fordította Nemes Ernő és F. Nagy Piroska.

4. Végre egy talpraesett női főszereplő!

Miután megvolt a kulcsfigura, a földönkívüli, és az alaphelyzet – egy űrhajó leszáll egy idegen bolygón - keresni kezdték a történethez az emberi karaktereket. Ash, Brett, Dallas, Kane, Lambert, Parker, Ripley – ők lettek a legénység tagjai. David Giler és Walter Hill producerek ötlete volt, hogy nő legyen a főszereplő, nem pedig férfi. Szerettek volna szakítani az addigi scifi klisékkel. A számításuk bejött.

Máig az egyik legnépszerűbb science fiction karakter Ellen Ripley. Nem megmentésre és lánykérésre váró csinibaba, hanem intelligens szakember, akit nem érdekel, ha munka közben összekoszolja az overállját, és aki bátran szembeszáll a szörnyetegen kívül a környezetében lévő ártó szándékú férfiakkal is. A legenda szerint Sigourney Weaver a castingra amúgy sem alacsony termetéhez magassarkú cipőt húzott, nem vette igazán komolyan a dolgot. De beválogatták…BriantaylorLenkaSimeckova

Brian Taylor és Lenka Simeckova illusztrációi az Alien rajongók művei között.

5. Gyönyörű, élethű űrhajó készült

Az űrhajót, a Nostromot Chris Foss tervezte. Egyike volt azoknak a művészeknek, akiket O’Bannon Európában ismert meg a Dűne és Jodorowsky révén.

Minden idők egyik legvagányabb űrhajója a Nostromo:

6. Mi a közös az Alienben és Az idő uraiban?

Az Alien stábjából Jean "Moebius" Giraud neve itthon ismerősen cseng: Az idő urai című 1982-es magyar-francia sci-fi rajzfilm díszlettervezője volt, és még ugyanabban az évben a Tron munkálataiban is részt vett. Dolgozott a Willow című fantasy filmben és tagja volt A mélység titka és Az ötödik elem stábjának is. Moebius (aki az Alienben a szkafanderek alapkoncepcióját dolgozta ki) sajnos már nem él, szervezete két évvel ezelőtt feladta a rákkal vívott küzdelmet…

Moebiusról a BBC forgatott portréfilmet:

7. Philip K. Dick, a scifi nagymestere kritizálta a filmet

A sztáríró nem klasszikus sci-fit látott a filmben, inkább horrort. "A leleményes forgatókönyvírók és rendezők nem elégszenek meg bolygók elpusztításával; egyedi, új univerzumokat teremtenek, amiket persze be is népesítenek különféle lényekkel. Nézzen csak körül mindenki. Azt hittük, tudjuk, hogy néz ki egy idegen… Pedig nem láttunk semmit. Ami átfúrta magát Kane ingén A nyolcadik utas: a Halálban, az nem a szörnyetegsor vége, hanem sokkal inkább az eleje.

Káprázatos vizuális világa ellenére A nyolcadik utas: a Halál (hogy kiragadjak egy példát) gondolati téren nem hozott számunkra semmi olyat, ami az elmére hatott volna az érzékek helyett." (Forrás: Univerzumteremtők… és temetők, 1981, részlet. Fordította: Roboz Gábor.)

Ph. K. Dick temérdek regényt írt, közülük többet megfilmesítettek a következő címen: Az emlékmás, Szárnyas fejvadász, Kamera által hományosan, A felejtés bére, Imposztor, Különvélemény.

Tökéletes gyilkológépet teremtettek az Alien alkotói. Ez tényleg a filmes szörnyetegsor eleje.

8. Remek zeneszerző készítette a hideglelős zenét a filmhez

Jerry Goldsmith kiválóan tud hangokkal ijesztgetni és sejtetni. Rendszerint krimikhez, horrorfilmekhez és sci-fi művekhez írt zenét: A majmok bolygója (1968), Pillangó, Kínai negyed, Ómen, Kóma, Kopogó szellem, Az emlékmás (1990), Egy ágyban az ellenséggel, Elemi ösztön. A nyolcadik utas: a Halál után néhány évvel ismét Ridley Scott-tal dolgozott együtt a zeneszerző, a Legenda című fantasy zenéje is Goldsmith nevéhez fűződik. 2004 július 21-én hunyt el.

A nyolcadik utas: a Halál főcímzenéje

9. Mélyalvás folyadékkal és anélkül

A film elején a hajó legénysége az ébresztést követően alsóruhában bújik ki az üvegkapszulákból. A film alapján készült regényben azonban folyadékban alszanak a szereplők. (Ez ötlet később továbbfejlesztve felbukkan A Birodalom visszavág című filmben, amikor Luke Skywalker egyfajta gyógyító folyadékban lebeg.) A Prometheusban aztán tényleg folyékony halmazállapotú anyagban történik a mélyalvás.melyalvas

10. Két különböző nőnemű létforma szerepel a történetben

Az egyik természetesen emberi: Ripley és Lambert a legénység tagjai, a férfiakkal teljesen egyenrangúak, nem díszletként szerepelnek. A másik létforma gépi: a fedélzeti számítógépben mesterséges intelligencia él, akit a szereplők Anyának neveznek. A következő részben aztán (A bolygó neve: Halál vagyis Aliens) felbukkan az Idegenek társadalmának királynője is, a végső csatát tehát két nő vívja, Ripley és a Királynő.

Helen Horton, "Anya" eredeti hangja visszaszámol:

11. Jones, a macska is kulcsfigura

Régi, tengeri hajós szokás volt macskával utazni, hogy a cica megtizedelje az hajóra költöző rágcsálókat. Az Alien történetével könnyebben azonosulunk Jones, a kandúr miatt, aki a hosszú úton az emberek társa. A hardcore Alien-rajongók egy része imádja, és örül neki, hogy Ripley vele együtt tér nyugovóra a film végén, mások szívből utálják a cicust. Szerintük ugyanis a legénység egy része megmenekülhetett volna, ha nem kezdik el keresni Jones-t. Brettet például azért kapja el az Idegen, mert éppen a macskát hajkurássza.KatarinaVenom

Katarina Venom illusztrációja az Alien rajongók művei között.

12. Nálunk csak 1981-ben mutatták be a filmet

A rendszerváltás előtt nem volt ritka, hogy komoly fáziskéséssel jutottak el hozzánk a "hanyatló Nyugat" filmjei. Akár több évet is csúszhatott a hazai bemutató. A nyolcadik utas: a Halál című film mozipremierje 1981. január 15-én volt. Természetesen korhatáros darab lett, csak 18 éven felüliek válthattak rá jegyet, a legtöbb moziban pedig belépéskor a jegyszedők a kor szokásainak megfelelően személyi igazolványt kértek.

A film utóélete

A nyolcadik utas: a Halál kasszasiker lett. De nemcsak a folytatásokat köszönhetjük a filmnek, hanem számtalan mémet és vizuális feldolgozást is.

10294315_705885686113768_8957857175331456529_nAlexFineAllenKennedy

MarkoManevChunLo

Szántai Alexandra, Alex Fine, Allen Kennedy, Marko Manev és Chun Lo illusztrációja az Alien rajongók művei között.

Ha szereted az Alien filmeket, nyomj egy lájkot!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Teljes a káosz: az RTL úgy cserélgeti a főműsoridős műsorait, hogy erről már nem is szól
Teljes a fejetlenség a csatornánál, néhány nap alatt két fontos műsor ismétlése is csődöt mondott. Így hétköznap este ismét jöhetnek a pajkaszegiek.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 19.


Link másolása

Ember legyen a talpán, aki követni tudja az RTL hétköznapokat érintő műsorváltozásait. A csatorna láthatóan nem tudja, mihez kezdjen Az álommeló második évada utáni sávval, ahol egyre-másra bedőlnek a korábbi műsorok ismétlései.

A március 25-én indult álláskereső reality után először a Gólkirályság első évadát ismételték, elfogadható eredményekkel, írja a Sorozatwiki. Április 8-tól Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban első évadát tűzték műsorra ugyanott, katasztrofális nézettség mellett.

Ezért most hétfőtől ebben az időpontban a Házasodna a gazda tavaly őszi, 6. szezonjának ismétlését kezdték el, ami két nap után szintén beleállt a földbe. Így péntektől, vagyis április 20-tól inkább egy újabb bőrt lehúznak Pajkaszeg lakóiról, és elkezdik A mi kis falunk hatodik szezonjának újravetítését.

A magyar sorozat után az RTL Híradó – Késő esti kiadás 10 perccel korábban, 22:40 helyett, 22:30-kor lesz látható a csatornán. Ezt követően a Gyilkos elmék 23:15 helyett, 23:05-kor kerül majd képernyőre.

A műsorváltozás a szombati és a vasárnapi napokat nem érinti.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Barátja és kollégája megható szavakkal búcsúzott a néhány napja meghalt magyar menedzsertől
Ferich Balázs Azahriah mellett a Wellhello, a Follow The Flow vagy az Anna and the Barbies partnere is volt. Az egész zenei szakma megrendülten búcsúzott a szakembertől.

Link másolása

Ferich Balázs halálát mi is megírtuk. Tóth Gergő, a menedzser üzlettársa és barátja jelentette be közösségi oldalán a hírt, egy rendhagyó megemlékezéssel. Ebből idézünk.

2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez. Együtt találtunk ki minden hülyeséget is, nagyon egy húron pendültünk, ami a poénkodást illeti. Néha nem voltak határaink ebben, sokan nem is értették a vicceinket. Mi viszont nagyokat nevettünk együtt. A Blind egy underground banda volt, de a Bazsival töltött időszak volt az egyik legsikeresebb korszaka.

Amikor felvettek a Magneotonba és belekezdtem a zenekarok menedzselésébe, minden áldott nap a melómról beszéltem vele. Ő ajánlotta a Cloud 9+-t, én pedig megmutattam a főnökeimnek. (...) Amikor megalapítottuk a Supermanagementet, hatalmas kockázatot vállaltunk. A mai napig hatalmas hálát érzek a Wellhellónak, hogy bíztak bennünk, hiszen feladtak egy nagykiadós hátteret két fekete humorú hülyegyerek által összegrundolt, no name vállalkozásért. Velünk tartottak az újrakezdésben. Egy pici lakásban volt az első irodánk, Bazsi albérletében. Az első pár hétben csatlakozott az Anna and the Barbies és leszerződtettük a Follow the Flow-t. Aztán egyre nagyobb lett a cég. Megszállottként dolgoztunk, 24/7-ben. Egyre nagyobb irodákba kellett költöznünk, egyre több szuper, aranyos kollégánk lett. A cloudos Biksi Gabi beajánlotta nekünk Dzsúdlót, Szakács Geri a Follow-ból pedig Azahriah-t és Desht. A kis független kiadónkból, menedzsmentünkből komoly vállalkozás lett. (...) Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem. Soha nem emelte fel a hangját gyerekei jelenlétében, olyan kedves volt velük, hogy mindig ő lesz az egyik legnagyobb inspiráció számomra gyereknevelésben. (...) Persze voltak vitáink is. Egyszer nagyon megsértettem, és hiába kértem bocsánatot, egy darabig nem volt minden perfekt közöttünk. A kapcsolatunk akkor vált újra tökéletessé, amikor 3 évvel ezelőtt a legrohadtabb betegséggel diagnosztizálták. Az elmúlt időszakban soha semmin nem vitáztunk, mindent teljes egyetértésben csináltunk. Már most iszonyatosan hiányzik.

Nagyon szeretlek Bazsi.

– zárta megemlékezését Tóth Gergő.

Ferich Balázs három évig harcolt az életéért súlyos betegségével.

A zenésszakma részéről többen is búcsúztak a szakembertől:

Jajj, srácok... megrendülve állunk. Sok-sok szeretettel gondolunk Bazsira, a családjára és rátok, Geri. Őszintén együttérzünk és sok erőt kívánunk Nektek, az egész zenekar, a stáb nevében” – Anna and the Barbies.

Őszinte részvétem, Gergő, sok erőt a családnak, mérhetetlen fájdalom...” – Tóth Gabi.

Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok, Gergő!” – Czutor Zoltán.

Döbbenet, részvétem” – Molnár Tamás, fekete szíves emojival.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Zack Snyder tovább kínoz minket: itt a Rebel Moon második része, A sebejtő azonban ezer sebből vérzik
Bizony, ez lett a „scargiver” magyar megfelelője: sebejtő. Persze ez a legkisebb gond a filmmel, amely láttán tengernyi fékevesztett ökörség miatt foghatjuk a fejünket, a tavalyi első résznél mégis jobb lett. Mutatjuk, miben.

Link másolása

A kezdetekről, vagyis a Rebel Moon: 1. rész – A tűz gyermekéről netflixes premierje idején, vagyis 2023 decemberében mi is megírtuk, hogy nem az lett író-rendezője, Zack Snyder megváltó filmje. Pedig nagyon ráférne már egy kis üdvösség, hiszen amilyen ütősen indult a karrierje olyan darabokkal, mint a 2004-es Holtak hajnala, a 2006-os 300 vagy a 2009-es Watchmen: Az őrzők, olyan gyorsan ábrándította ki magából addigi rajongóinak többségét a hatalmas katyvasz Álomháborúval (2011), vagy a vérkomolyan vett, és nagy vehemenciával elkészített, ám jókora luftot rugó DC-s szösszeneteivel (Az acélember – 2013, Batman Superman ellen: Az igazság hajnala – 2016, Az Igazság Ligája – 2017), ráadásul a zombizsánerhez való reményteli visszatérése sem sikeredett túl fényesen Az élőhalottak hadseregével.

A csalódások sorozata pedig így olyan hosszú lett, hogy már egy olyan darab kapcsán sem tápláltunk vérmes reményeket az újjáéledésre, mint a Star Wars nyomdokain járó Rebel Moon című űropera.

Sajnos nem is cáfolt ránk Snyder az első résznek kikiáltott A tűz gyermekével, amiben nagyjából minden filmből volt valami nyúlás, amit a direktora életében látott. Alapvetően A hét szamuráj alapszituját turbósította fel vaskos Star Wars-lopásokkal, és még sorolhatnánk, mi minden mással.

Ha pedig már az első etapnál is ilyen komoly gondok adódtak, abban bízni, hogy a négy hónappal később streamingre felpattintott folytatásra (a két filmet természetesen egyszerre forgatták) Snyder hirtelen mindent kijavít, eléggé halott ügy.

Ritkán fordulnak elő csodák, és talán senki sem hökken nagyot, ha azt mondjuk, A sebejtő (ez a magyar cím de fincsi) sem lőtte ki a Rebel Moont sci-fi műfaj halhatatlanjait rangsoroló képzeletbeli listák élére. De nem lett rosszabb, és ez is valami…

A tűz gyermeke sztorija ott ért véget (vagy inkább maradt abba), hogy a Veldt békés népét gabonáért sanyargató gonosz Atticus Noble (Ed Skrein) a Korával (Sophia Boutella) való bunyóban szétzúzódott a sziklákon, így hőseink úgy hitték, megmenekültek, hiszen parancsnok nélkül nincs sanyargatás. Persze tévedtek. A szedett-vedett banda, köztük Kora, Gunnar (Michiel Huisman), Titus tábornok (Djimon Hounsou), Nemezis (Bae Doona), Tarak herceg (Staz Nair) és Milius (Elise Duffy) visszatérnek a Veldtre, hogy meghozzák a jó hírt, miszerint a szorgos hangyáknak nem kell a náci felhangokkal és dizájnnal pöffeszkedő Anyavilág katonáinak átengedni a megélhetésüket és élelmüket, amikor jön az értesítés: Noble nem halt meg, és öt nap múlva ott is van óriás űrhajójával, hogy begyűjtse a gabonát.

Szóval Koráéknak ennyi idejük van felkészíteni a békés farmereket a harcra, plusz kigondolni egy taktikát, amely segítségével legyőzik majd a jókora túlerőt. Ja, és az Anthony Hopkins hangján beszélő, palástot viselő agancsos robot, Jimmy is itt kószál valahol. A sebejtő tehát folytatja A hét szamuráj-A hét mesterlövész-A három amigó-Egy bogár élete-tematikát, amiben a kis közösséget veszélyeztető gonosz hadakat kell néhány bátor hősnek kitessékelnie a faluból.

Viszont, vagy tán épp ezért, annyi hülyeségre ez a terep nem adott alkalmat, mint A tűz gyermekében, ahol a harcosgyűjtés közepette ide-oda csapódtunk, és csak néha csücsültünk le egy kis dombra egy szusszanás erejéig.

Oké, hülyeségre Snydernél mindig lehet számítani, így most is kapunk olyan jeleneteket, mint pl. amikor a királygyilkosságos puccshoz az élőben ott játszó csellókvartett szolgáltatja rendíthetetlenül, egy pillanatra sem kizökkenve szerepéből a zenei aláfestést, vagy amikor azt látjuk, hogy Noble gigantikus űrhajójának van egy gigantikus kazánháza, amelyben emberek lapátolják a kemencékbe (vagy mikbe) a szenet (vagy mit). Igen, ezzel megy az űrhajó. (Vagy ezzel fűtenek?) És nem gépek végzik a melót, hanem emberek... A Rebel Moonnak kétségkívül van némi steampunkos beütése, na de azért abban is van egy határ…

Az viszont mindenképp A sebejtő számlájára írandó, hogy az akciók ezúttal jobban sikerültek, A tűz gyermeke ugyanis ebben is harmatgyengének számított. A Veldten játszódó ostrom kétségkívül a filmduó legjobb akcióit foglalja magába, Kora és Gunnar pedig ezalatt becsempészik magukat Noble hajójára, hogy belülről robbantsák fel a fenevadat, s itt is találunk megkapó csörtéket.

Na de körülbelül ennyi az a pozitívum, amivel A sebejtő szolgálhat, mivel a karakterek szintjén ezúttal is falakba ütközünk.

Egy csomót mesélnek magukról (hiszen van egy jelenet, amelyben egy asztalnál ülnek hőseink, és szépen sorban mindenki elmeséli a háttérsztoriját, amit persze meg is mutat Snyder, szóval ez is letudva), mégsem ismerjük meg őket igazán, a drámájuk hatástalan marad, és ha meg is hal valaki (márpedig A hét szamuráj alapján nem élheti túl mindenki a kalandot), nem valószínű, hogy krokodilkönnyeket hullatunk majd érte.

Aki pedig azt hitte, hogy mivel A sebejtő a két film közül a második, így végre megnézhetjük Koráék sztorijának lezárását, nos, annak korai volt az öröme. Kapunk egy minifinálét, az igaz, de még sok minden van itt hátra, Snyder tehát valóban arra a merényletre készül, hogy Star Wars-méretű franchise-á dúsítsa vérszegény sci-fi-eposzát. Alig várjuk…

Link másolása
KÖVESS MINKET: