Sztár lett a ghánai tanár, aki táblára rajzolva tanította a Wordöt - most gépeket kapnak ajándékba
Több ezren osztották meg Facebookon egy ghánai tanár posztját, majd miután megjelent a története az online híroldalakon is, egymás után foglalkozott vele az egész világsajtó az eltelt egy hónap alatt.
Első pillantásra semmi különös nem látható a fotókon, csak egy szokványos iskolai jelent: egy tanár a táblára ír, a gyerekek pedig figyelik. A posztból azonban az is kiderült, hogy
ez a tanár számítógépek híján a táblára rajzolt ábrával mutatja meg a tanulóknak, hogyan működik a szövegszerkesztő program.
A tanár számítástechnikai alapismereteket tanít olyan településeken, ahol az iskolákban nemhogy számítógép, laptop vagy táblagép nincsen, de a színes krétákon és a táblán kívül szinte semmi más sem.
Szerinte minden tanárnak meg kell találnia azt a módszert, ahogyan a saját tárgyát bemutatja a gyerekeknek, és ez az ő módszere. És mivel képzőművészeti tanulmányokat is folytatott, és jól rajzol, úgy döntött, ezt a képességét fogja felhasználni akkor, amikor a Word használatát tanítja. Ezért a táblára felrajzolta a tanulóinak, mit kellene látniuk a képernyőn, el is magyarázza a működését, a diákok lerajzolhatják maguknak, és megtanulhatják.
A tanár szerint így legalább nem lesz a gyerekek számára teljesen ismeretlen a látvány, ha egyszer valamikor gép elé ülhetnek.
Már a Facebook-bejegyzés közzététele után
érkezett is felajánlás az iskolájának: azt írták, hogy számítógépet és laptopot küldenének nekik.
Richard Appiah Akoto, a tanár igazi sztár lett. Nemrég egy, a Microsoft által pedagógusoknak szervezett nemzetközi konferencia meglepetésvendége volt, és óriási tapsot kapott. Elmesélhette, hogyan tanította a Word használatát a ghánai diákoknak, és milyen körülmények között tanulnak a gyerekek.
Anthony Salcito, a Microsoft edukációs részlegének alelnöke azt mondta a tanárról, hogy tettével az egész világot lenyűgözte.
A Microsoft most gépeket és szoftvereket küld az iskolának, Richard Appiah Akotót pedig továbbképzésre küldik.