Szex helyett egyre gyakrabban a Facebookot választjuk
Tanulságos kutatást készített az ArvaliCom nevű kommunikációs ügynökség, melynek keretében 1128 főt kérdeztek egy igencsak aktuális témában - a magyarok social médiával kapcsolatos szokásairól.
Olyan topik ez, amit már sokan sokféleképpen veséztek ki, de még mindig vannak felfedezésre váró konklúziók.
A Nagy Közösségi Média Kutatásból kiderült többek között, hogy a Facebook uralmát a fiatalabb generációk körében lassan megtörik az újabb platformok, emellett az is, hogy nagymértékű közösségimédia-fogyasztásunk dacára általánosan nem tartjuk magunkat függőnek.
És az is, hogy egyre gyakrabban az online platform nyer a Facebook vs. szex "versenyében" - szúrta ki a 24.hu.
A kutatás felfedte, hogy a 14-19-es korosztály legkedveltebb platformja a YouTube, ezt követi az Instagram és a Facebook.
A 20-40 évesek és a 41 év felettiek a Facebookot favorizálják, második a YouTube és harmadik az Insta, de utóbbi erőteljesen tör felfelé.
Ami pedig a 14 év alattiakat illeti, őket ezúttal nem kérdezték meg, de Karvalics Attila, az ArvaliCom ügyvezetője szerint náluk a TikTok lenne a nyerő, mivel becslése alapján több mint 800 ezren használják hazánkban.
A közösségi platformok böngészésével töltött napi időtartam a 2015-ös egy óra helyett mostanra 3 óránál is több lett.
A fiatal válaszadók többsége naponta 3 óránál többet is eltölt a Facebookon, a maradék 30 százalék pedig csak napi néhány percet, legfeljebb egy órát szán erre a tevékenységre.
A 41 év felettiek többet lógnak a Facebookon, mint 2015-ben, a többség mára már leginkább napi 2-3 órát, míg a válaszadók 25 százaléka csak fél órát-órát. A 24-40 éves korosztály 60 százaléka is naponta átlagosan 2-3 órát facebookozik.
A felhasználók az adatok ellenére nem gondolják magukat függőnek.