KÉK HÍREK
A Rovatból

Soros Györgyről ír a brit sajtó - az alapítványa támogatja az anti-Brexit kampányt

A mozgalom szeretné, ha lenne még egy népszavazás arról, hogy elhagyja-e a szigetország az uniót.


Négyszázezer fonttal támogatja Soros György azt a brit kampányt, amely az Európai Unióból való kilépés ellen lépett fel.

A magyar születésű pénzember már korábban is úgy nyilatkozott, hogy Nagy-Britanniának van lehetősége újra kérni csatlakozását az EU-hoz, nem sokkal a Brexit után.

Soros egyik alapítványa a Best for Britain mozgalomnak juttatta el a támogatást, amely a szigetország uniós maradása mellett kampányol és egy második népszavazást követel az EU-tagságról. Gina Miller brit üzletasszony, aki bíróság elé citálta a kormányt a Brexit ügyében, a Best for Britain kampányának tavaly áprilisi nyitányakor az ország történelmének „legnagyobb taktikai szavazásának” véghezvitelére tett ígéretet. A projektet Sir Richard Branson, a Virgin tulajdonosa is támogatta indulásakor 25 ezer fonttal.

Lord Malloch-Brown volt miniszter és diplomata, a Best for Britain elnöke leszögezte: nincsen szó semmilyen titkos tervről, szó szerint betartják a pénzügyi támogatásokról szóló törvényeket.

„Keményen dolgozunk, hogy eljussunk egy értelmes szavazáshoz a Brexit ügyében és minden opciót figyelmbe veszünk, beleértve azt is, hogy az Európai Unió tagjai maradunk”

– nyilatkozta, hozzátéve, meggyőződése: Nagy-Britanniának vezetnie kell, nem pedig elhagynia Európát. Egyúttal megerősítette, hogy Soros György alapítványai is a nagyobb donoraik között vannak, és 400 ezer fontnál nagyobb összeg jött össze mind a kisebb, mind a nagyobb támogatók részéről.

Soros szerepéről a Daily Telegraph számolt be egy cikkben, amelynek szerzői között volt Nick Timothy, Theresa May miniszterelnök volt stábfőnöke. Timothy, aki a kilépés híve volt, cikkében azzal vádolta Best for Britaint, hogy meg akarja dönteni May asszony kormányát.

Úgy vélekedett: a mozgalom célja meggyőzni a parlamentet, hogy szavazzanak a megállapodás ellen, amelyről Theresa May Brüsszellel tárgyal, tekintet nélkül annak tartalmára és és azt kockáztatva, hogy egy ilyen lépéssel Nagy-Britannia megállapodási alternatíva nélkül hagyná el az Uniót.

„Malloch-Brown és hívei azt hiszik, hogy a parlament elutasítja a Brexit-megállapodást, a kormány megbukik és a Brexitet meg lehet állítani” – írta Timothy, aki szerint ennek fel kellene ébresztenie a konzervatív képviselőket, hogy megértsék: ebben helyzetben a kormány ellen szavazással sokkal rosszabbat kockáztatnak.

Lord Malloch-Brown-nak viszont meggyőződése, hogy a brit nép megérdemli, hogy övé legyen az utolsó szó a Brexitről, és hogy az országot veszélyes tévútra vezették.

„Demokratikus és hazafias erőfeszítés ez részünkről, hogy rendbe hozzuk a jövőnket és üdvözöljük, hogy sokfelől támogatnak minket” – mondta a mozgalom elnöke a Daily Mailnek .


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Minden, amit eddig tudni lehet Kaszás Nikolett rejtélyes eltűnéséről - hat napja hiába keresik a túrázót a Pilisben
Szeptember 7-én a VIII. kerületből indult túrázni. A BRFK 9-én körözést tett közzé, ami 11-én a Pest vármegyei oldalon is megjelent.


Szeptember 7-én, vasárnap reggel a VIII. kerületi otthonából indult el túrázni a 27 éves Kaszás Nikolett. A rendőrség szerint a nyoma a Pilisben, a Spartacus-tanösvény környékén veszett el, az ügyet a Monori Rendőrkapitányság vezeti.

A hatóságok információi szerint Nikolett 160 cm magas, vékony testalkatú, sötétbarna hajú és barna szemű. A viselt ruházata nem ismert.

A keresést a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság koordinálja, a kutatásban a mentők és önkéntesek is részt vesznek. A Spartacus-ösvény környékét drónokkal, kutyákkal és gyalogos csapatokkal vizsgálták át. A HUNGO a Spartacus egyik meredek szakaszát gyalogosan és drónnal is átvizsgálta, de nem járt eredménnyel.

Közlemény Kaszás Nikolett keresésével kapcsolatban (2.)

A Pest vármegyei rendőrség kérésére átvizsgáltuk a...

Közzétette: Pest Vármegyei Kutató-Mentő Szolgálat - HUNGO – 2025. szeptember 11., csütörtök
Szeptember 13-án a szolgálat a kirándulók segítségét kérte: aki mostanában a Spartacus-úton járt, ossza meg a rögzített útvonalát és észleléseit.

A Spartacus-tanösvény Pilisszentlászló és Visegrád között fut, a környéken sokan túráznak hétvégenként. Többen is észlelték Nikolettet aznap a tanösvény térségében.

Vasárnap este üzenet érkezett a párjának; a kutató-mentő szolgálat tájékoztatása szerint ez nem a nő mobiljáról érkezett, hanem más eszközről, erről a Blikk számolt be.

„Nem csak a szüleinknél, de nálam és a nővérünknél sem jelentkezett, nem aludt a barátjánál és otthon sem, egyszerűen érthetetlen, hová tűnhetett, beszélni is nehéz erről, annyira rossz érzés a hiánya”

– mondta Nikolett testvére, Kaszás Andrea.

Szeptember 9-én a BRFK közzétette a körözést, szeptember 11-én a felhívás a Pest vármegyei rendőrségi oldalon is megjelent. Szeptember 12-én drónokkal és önkéntesekkel kutattak, a mentők szerint ellentmondásos információk lassították a célzott átvizsgálást.

A sajtóban

több, hivatalosan nem megerősített információ is megjelent, például a „rejtélyes utolsó üzenet”, amely állítólag nem mobilról, hanem asztali gépről érkezett, és egyes lapok a Rám-szakadékot emlegetik célállomásként. A hivatalos kommunikáció a Spartacus-tanösvényre összpontosít.

Hatodik napja nincs hiteles észlelés Kaszás Nikolettől. A rendőrség és a mentők az alábbi elérhetőségeken várnak minden információt:

Bejelentést a 06-1-236-2893-as számon, a Telefontanú 06-80-555-111-es elérhetőségén és a 112-es segélyhívón várnak.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Kisiklott a síndaru is, amit a magyarkúti vonat mentésére küldtek
Szeptember 12-én a Vác–Balassagyarmat járat több kocsija borult az árokba, egy utas könnyebben megsérült. A MÁV vizsgálatot indított, a részletek nem ismertek.


Szeptember 13-án Magyarkútnál kisiklott a mentésre küldött síndaru. Az előzményekről korábban lapunk is beszámolt, miszerint szeptember 12-én a Vácról Balassagyarmatra közlekedő S750-es vonat (32222) több kocsija Magyarkút megállóhelynél kisiklott és az árokba dőlt.

A helyszínről készült fotót a Totalcar egyik olvasúja küldte be a lapnak. A részletek egyelőre nem ismertek.

A Váci peron Vörösszemmel Facebook-oldal szerint megérkezett a mentőcsapat, a céljuk az volt, hogy a szerelvényt visszaemeljék a sínekre.

A pénteki balesetről szóló információk szerint egy utas könnyebb sérülést szenvedett. A MÁV vizsgálja az esetet, és megszervezte a pályáról távozott vonat mentését. A vasúttársaság jelezte, hogy hamarosan tájékoztatni fogják a sajtót és a nyilvánosságot a történtekről.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
A túrázók segítségét kérik a kutató-mentők a 6 napja a Pilisben eltűnt nő ügyében
Több túrázó bejárta a szakaszt, nem találtak balesetre utaló nyomot. A keresők arra kérnek mindenkit, hogy aki érdemi információval bír, hívja a 06-1-236-2893-at vagy a 112-t.


A Pest Vármegyei Kutató-Mentő Szolgálat videót tett közzé, és a Pilisben túrázókat kéri, hogy rögzítsék az útvonalukat. A felhívás a Facebook-oldalukon látható, a felvételeken a keresés pillanatai is szerepelnek.

„Tisztelt Túrázók és Bringások!

Tisztelettel kérünk mindenkit, hogy ha az elkövetkezendő napokban Pilisszentlászló, Spartacus ösvény, Jenő kunyhó környékén túráztok és van rá lehetőségetek, akkor a bejárt útvonalat rögzítsétek kml, kmz, gpx formátumban és küldjétek el nekünk az [email protected] email címre. Szeretnénk ezzel is alaposabbá tenni a terület átvizsgálását”

A csapat a 27 éves Kaszás Nikolettet keresi. A fiatal nő a múlt hét végén egyedül indult túrázni a Pilisben, ezután eltűnt. Feltehetően a Spartacus túraútvonal környékén veszett nyoma.

A rendőrség először a BRFK VIII. kerületi kapitányságon rendelt el körözést, csütörtök déltől a Monori Rendőrkapitányság vette át az ügyet. Négy napig Budapesten is keresték, mivel a nő Józsefvárosban lakik.

Vasárnap este nem ment haza sem a józsefvárosi lakásába, sem a barátjához, és a szülei monori otthonába sem érkezett meg. Hétfő reggel nem jelent meg a munkahelyén. A kollégái kezdték el keresni, majd a család bejelentést tett a rendőrségen.

A Spartacus-ösvényt több túrázó is bejárta. A beszámolók szerint nem találtak balesetre utaló nyomot. A rendőrség azt is vizsgálja, hogy az utolsó üzenet nem mobilról, hanem egy otthoni számítógépről érkezett, és ellenőrzik, honnan, milyen szerverről és kitől küldték.

Kaszás Nikolett 160 centi magas, vékony testalkatú, sötétbarna hajú, barna szemű. Nem ismert, milyen ruhát viselt az eltűnésekor.

A monori rendőrök kérik, hogy aki látta a nőt, vagy információja van a tartózkodási helyéről, hívja a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központját a 06-1-236-2893-as számon. Bejelentést lehet tenni a Telefontanú 06-80-555-111-es zöldszámán, illetve a 112-es központi segélyhívón is.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
„Először úgy tűnt, mintha bukdácsolna alatta a vonat, majd egyszer csak dőlni kezdett a szerelvény” – Megszólalt a kisiklott vonat egyik utasa
Egy nő az első kocsiban ült, amikor a baleset történt. Elmondása szerint szédült, de nem sérült meg, és más utasoknak is sikerült épségben leszállniuk.


Péntek reggel kisiklott egy öt kocsiból álló BZ-szerelvény a Vác és Balassagyarmat közötti szakaszon, Magyarkúton. A vonat Vácról indult, és a magyarkúti állomás előtt, a kiindulási ponttól számított negyedik megállónál történt a baleset. A szerelvényen húsz utas tartózkodott, közülük senki nem sérült meg. Két MÁV-dolgozó könnyebb sérüléseket szenvedett.

Egy 65 év körüli nő, aki a legelső kocsiban utazott, a Telexnek számolt be a történtekről. Elmondása szerint

először úgy tűnt, mintha „bukdácsolna alatta a vonat, majd egyszer csak dőlni kezdett a szerelvény”.

A nő korábban a környéken lakott, és arról is beszélt, hogy szerinte az utóbbi időben romlott a pálya állapota.

A szerelvény gyerekekkel a fedélzetén indult el, akik azonban néhány megálló után leszálltak.

A vonat ezután haladt tovább, amikor a kisiklás történt. A nő a Telexnek elmondta, hogy szédülni kezdett, de nem sérült meg. A jegyvizsgálótól megkérdezte, hogy leszállhat-e, aki azt mondta, hogy óvatosan le lehet szállni.

Az ajtó először nem nyílt, de végül egy vasutasnak sikerült kinyitnia.

Egy lent álló férfi is segített neki.

A nő úgy tudja, hogy a harmadik kocsiban egy várandós nő is utazott, neki sem esett baja. Elmondása szerint egy helyi politikus is a helyszínre érkezett, aki segített az utasok továbbszállításában, köztük a kismamának is.

A Telex beszámolója szerint

a helyszínen több vasutas is arról beszélt, hogy az utasoknak szerencséje volt, amiért a vonat sok kocsival közlekedett. Ha kisebb szerelvény siklott volna ki, az szerintük könnyebben átfordulhatott volna.

Az utolsó kocsi is egy mozdony volt, ami segíthetett a szerelvény stabilitásában.

A baleset egy közúti átjárónál történt. A sínek alatt vizesnek tűnt a talaj, egyes talpfák zúzottkő helyett sárban álltak. A kisiklás pontját jelző felfestések is egy ilyen szakaszon kezdődtek. A Telex tudósítója a helyszínen több elkorhadt talpfát, hiányzó, eltört vagy elkorrodált sínrögzítő csavart is látott.

A MÁV délután sajtótájékoztatót tartott a helyszínen. A vasúttársaság szóvivője, Váczi Viktor elmondta, hogy a baleset előtt „semmi előjele nem volt a balesetnek”. A vonatvezető sem észlelt semmi rendellenességet. A MÁV tájékoztatása szerint a pályát évente kétszer vizsgálják, és folyamatos gyalogos bejárás is zajlik.

A kisiklásban érintett szerelvény 40 év körüli. A baleset idején a megengedett 50 km/órás sebesség helyett 38 km/órával haladt.

A helyszínen a MÁV egész napos műszaki mentést végzett. A három épen maradt kocsit a sajtótájékoztató előtt elszállították, az első és második, sérült kocsikat várhatóan éjszaka emeli le a vasúti daru.

A MÁV pótlást szervezett a kiesett szakaszon, ami szombaton még biztosan érvényben marad, de akár tovább is tarthat.

A nő, aki a Telexnek nyilatkozott, azt is elmondta, hogy emlékei szerint 2008 körül történtek felújítások ezen a vonalszakaszon. Úgy tudja, hogy a hegyoldal felől érkező víz kimoshatta a talajt a sínek alól, amit a helyiek korábban is észleltek. A MÁV szóvivője kérdésre válaszolva elmondta, hogy ezért alakítottak ki kisebb vízelvezető árkokat a talpfáknál.


Link másolása
KÖVESS MINKET: