Olyan influenszereknek fizetett a promóért egy cambridge-i egyetem, akik sosem jártak oda
Az influenszerbiznisz nem ismer határokat, főleg nem az őszinteség terén, ennek újabb ékes bizonyítéka, hogy a Cambridge-ben található Anglia Ruskin University (ARU) azért fizetett néhány ismert influenszernek, hogy posztjaikban népszerűsítsék az iskolát.
Mindez még nem is lenne problémás, ám kiderült, hogy többen közülük soha nem is jártak az intézményben, leírásaikból mégis úgy tűnhet, mintha ismernék az iskolát
- írja a Metro.
A posztok akkor jelentek meg, amikor nyilvánosságra hozták az A-Level eredményeit (Angliában ez olyan, mint idehaza az egyetemi ponthatárok kihirdetése). Azokat a diákokat akarták elérni, akiket nem vettek fel az első helyen megjelölt egyetemekre, és a pótfelvételi során próbálkoznának újra.
A 82 800 ezer követővel rendelkező életmódblogger,
Mariana Alonso posztja például meglehetősen megtévesztően beszél arról, hogy a diploma megszerzése fontos volt számára, ám csak az iskola reklámját közli, azt nem, hogy valóban oda járt-e. A posztot azóta már törölte.
A kissé hiteltelen kampánnyal kapcsolatban megkerestek több érintett influenszert is, legtöbbjük azzal védekezett, hogy nem írták kifejezetten azt, hogy oda jártak, csupán a továbbtanulás pozitívumait emelték ki. Egy brit influenszer, Grace Bee például azt nyilatkozta, hogy
a megosztás számára csupán üzleti tranzakció volt, ám nem posztolna olyan márkáról, amelyben ő maga nem hisz.
Az egyetem is megszólalt: nem beszéltek a reklámok megtévesztő jellegéről, arról viszont igen, hogy a kampány segítségével olyan potenciális diákokat is elértek, akiket eddig nem. Az influenszereket csupán azzal bízták meg, hogy saját egyetemi élményeikről beszéljenek.