Nettó 800 ezer forintnál alacsonyabb fizetéssel nem lehet már kamionsofőrt találni
Minden korábbinál súlyosabb krízishelyzet állt elő a fuvarozásban: a munkaerőhiány az egekbe szökött, emiatt a bérigények is elszabadultak, a munkakörülmények javítása pedig önmagában nem elegendő sem a dolgozók megtartására, sem az új járművezetők bevonzására - írja a napi.hu a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületére hivatkozva.
A legnagyobb taglétszámú hazai közúti fuvarozói érdekképviselet, a NiT Hungary szerint az üzemanyagárak már havi szinten is eredményezhetnek költségváltozást a fuvardíj mértékében, és ha nincs kellő rugalmasság megbízói részről, akkor ezek nem érvényesíthetők a fuvardíjban. Ugyan a kormány 2021 végén maximálta az üzemanyagárat, de ez átmeneti állapot. A szakértők szerint a fuvarozók másik legjelentősebb költségeleme a személyi ráfordítások összessége, reláció függvényében 25-32 százalékos részarányt képvisel a költségszerkezetben.
Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára szerint most
Jelenleg hatalmas a fluktuáció, a sofőrök a legapróbb probléma miatt is könnyen váltanak, mert rengeteg a meghirdetett állás. Az is problémát jelent, hogy a munkavállalók kiöregszenek, fiatalok viszont nem jönnek olyan gyorsan és elegen a helyükre. Dittel szerint
A NiT Hungary jelezte, hogy az ellátási lánc összeomlása fenyeget, éppen ezért az árufuvarozó tagsági kör részére egy olyan számítással és módszertannal tud segítséget nyújtani, mely rendszeres időközönként és transzparens módon ad információt a kalkulálható fuvardíjat befolyásoló legfontosabb tényezőkről.