„Jó lenne, ha a pilóták szerelőkké válnának” – a frontra vitték a szakembereket, bajban vannak az orosz légitársaságok
Az orosz légitársaságok koporsójába egy újabb szöget jelentett a mozgósítás elrendelése, ugyanis a besorozás miatt nem maradt elég szakember, aki a repülőgépek karbantartását elvégezné. Ráadásul a 18 és 65 év közötti férfiaknak csak külön engedéllyel lehet jegyet eladni, ami így gazdaságilag is nehéz helyzetbe taszította a szektort.
– állt elő a sajátos ötlettel Oleg Bocsarov , az orosz ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese a növekedés.hu cikke szerint.
Az orosz Kommerszant azt írja, már a légitársaságok beosztottjait is elérte a sorozás. A helyi nemzeti légitársaságnak az alkalmazottainak feléről kell lemondania a mozgósítás miatt. Az Aeroflot most a belföldi forgalomra koncentrál, ezért Moszkva és Szentpétervár között például napi 45 járatot indít a korábbi 31 helyett.
A nyugati szankciók miatt ráadásul nem tudják menetrendszerűen karbantartani a gépparkot, aminek a 80 százalékát amerikai Boeing és uniós Airbus gépek teszik ki. Olyan eset is előfordult már, hogy néhány repülőt szétszereltek, hogy a jó alkatrészeket beépítsék a többi gépbe. A pilótáknak pedig azt is kiadták utasításba, hogy használják visszafogottabban a fékberendezéseket.
Oroszország a kialakult helyzet miatt egy 3 milliárd dolláros segélyt ad az Aeroflotnak, amiből orosz gyártmányú gépeket fognak vásárolni, és szeretnék, ha teljesen függetlenné válna az orosz légiipar a Nyugattól.