Hogyan állapítsuk meg, hogy melyik étterem jó, és melyiket kerüljük el messzire?
Aki jó helyen szeretne vacsorázni, hallgasson az étteremkritikusokra. A hivatásos gasztronómiai szakértőknél jobban talán senki nem tudja megítélni, melyik helyen nem szabad sajnálni a pénzt az étkezésre, ahogy azt sem, hogy milyen jelek utalnak arra, ha egy helyen csalódás éri majd a vendéget. Egy angol étteremkritikus több mint 20 év tapasztalattal a háta mögött elárulta, milyen apróságok utalnak arra, hogy jól vagy nem jól választottunk vendéglőt, írja a Daily Star.
A neve elhallgatását kérő szakértő kezdésnek elmondta, hogy nagyon szerencsésnek tartja magát a munkája miatt, hiszen bejárta az egész Egyesült Királyságot, ráadásul végigkóstolhatta az összes éttermet. Éppen ezért jött rá az évek alatt, hogy egyáltalán nincs összefüggés a "legjobb" és a "drága" kifejezések között, ha éttermekről van szó.
Megfigyelt azonban több dolgot is, amik alapján akár még a kóstolás előtt el tudja dönteni, hogy milyen minőségű szolgáltatás vár rá, sőt akár azt is, hogy finom lesz az étel vagy sem.
A tippek közül négyet osztott meg a lap olvasóival. Vagyis ezekre érdemes figyelni, amikor betérünk egy étterembe:
Az étteremkritikus szerint a pandémia alatt és után a kis helyeknek minden korábbinál nagyobb szüksége van a vendégekre, hogy életben tudjanak maradni. Éppen ezért minden korábbinál jobban megbecsülnek minden betérőt, akiknek minden eszközzel próbálnak a kedvére tenni.
A kisebb vendéglőkben ráadásul jó eséllyel találkozhatunk valamilyen egyedi ízzel vagy ötlettel, ami a nagyobb láncok vagy franchise rendszerben működő éttermek esetében teljes mértékben kizárható, már csak az üzleti modell miatt is. Egyszóval: kísérletezzünk bátran!
A kritikus tapasztalatai szerint a legritkább esetben lesz kifogástalan az étel minősége az olyan helyeken, ahol már a felszolgálókkal is meggyűlik a vendég baja. Ha egy étteremben lassú és körülményes a kiszolgálás, a vendég érezhetően csak problémát jelent a személyzetnek, majdnem biztosan csalódást okoznak majd a fogások is.
Az angol étteremkritikus egy idő után az ilyen helyekre már az idejét sem volt hajlandó pazarolni, és egyszerűen felállt az asztaltól. Ilyen esetekben még az sem zavarta, ha időközben már kikérte a vacsorát: egyszerűen kifizette az egészet és inkább hazament.