Egyre több nő jelzi, hogy a koronavírus elleni vakcina beadását követően megváltozott a menstruációjuk: erősebb lett a vérzésük vagy indokolatlanul sokat késett - derül ki a britek gyógyszerügynökségének beszámolójából, amelyet a Sunday Times ismertetett.
A Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) szerint közel 4000 visszajelzés futott be hozzájuk, mind olyan nőtől, aki változást észlelt a menstruációjával kapcsolatban azt követően, hogy beadatták maguknak valamely koronavírus elleni védőoltást.
A legtöbb panasz az AstraZeneca oltása után érkezett: 2734 nő vett észre valamilyen változást. Ezt követi a Pfizer, amely után 1158-an tapasztaltak valamilyen, menstruációt érintő tünetet is, a Moderna 66 nőnél okozott változást. Nagy-Britanniában nem oltanak keleti vakcinákkal, így a Szputnyik és a Sinopharm nem képezte részét a beszámolónak.
Elsősorban a 30 és 49 év közötti nők számoltak be változásokról, ami a leggyakrabban a megszokottnál erősebb vérzés vagy a felboruló ciklus képében jelentkezik.
June Raine, az ügynökség vezetője szerint azonban mindez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a vakcinák veszélyt jelentenének a menstruációra. Rámutatott arra, hogy Nagy-Britanniában a nemzőképes nők negyedének egyébként is van valamilyen menstruációs problémája, és mivel a visszajelzések száma meglehetősen kicsi, jelenleg lehetetlen biztos következtetéseket levonni azzal kapcsolatban, hogy milyen kapcsolat van az oltások és a menstruációs panaszok kialakulása közt, így további vizsgálatok szükségesek.
Nem is lenne olyan meglepő, ha a vakcina befolyásolná mindezt, a cikkben linkelt blog szerint ugyanis a HPV és az influenza elleni védőoltások esetében már kimutatták, hogy egyeseknél tényleg zavart okoz a ciklusban az oltás.
Egyre több nő jelzi, hogy a koronavírus elleni vakcina beadását követően megváltozott a menstruációjuk: erősebb lett a vérzésük vagy indokolatlanul sokat késett - derül ki a britek gyógyszerügynökségének beszámolójából, amelyet a Sunday Times ismertetett.
A Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA) szerint közel 4000 visszajelzés futott be hozzájuk, mind olyan nőtől, aki változást észlelt a menstruációjával kapcsolatban azt követően, hogy beadatták maguknak valamely koronavírus elleni védőoltást.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Halálos rákdiagnózisa után elhagyta a férjét, és 188 férfival feküdt le egy New York-i nő
Molly Kochan egy blogon és egy podcasten keresztül dokumentálta szexuális kalandjait. Célja az volt, hogy ne a betegségével azonosítsák, hanem az életörömével.
„Meghaltam” – ezzel a két szóval kezdődik Molly Kochan utolsó blogbejegyzése, amelyet 2019. március 8-i halála után tettek közzé. A New York-i nőnél 2011-ben diagnosztizáltak mellrákot, négy évvel később, 42 évesen pedig megtudta, hogy a betegsége gyógyíthatatlan. Ekkor meghozott egy döntést, ami keveseknek jutna eszébe: elhagyta a férjét, és egy „szexuális felfedezőútra” indult, hogy a hátralévő idejében a gyönyört hajszolja - írta a LadBible.
Molly azért választotta ezt az utat, mert nem akarta, hogy a betegség határozza meg, és elege lett a sajnálkozó pillantásokból – írta a lap.
„Szerettem, hogy nem a betegséggel azonosítottak. Hogy az emberek nem néztek rám sajnálattal vagy szomorúsággal”
– fogalmazott egyik írásában. A nő először egy anonim blogban, az „Everything Leads to This” oldalon kezdte el dokumentálni az életét, amelyből később egy hatrészes podcast is készült „Dying For Sex” címmel, régi barátjával, Nikki Boyerrel közösen.
Halála előtt összesen 188 férfival feküdt le. Történetéből posztumusz megjelent egy memoár „Screw Cancer: Becoming Whole” címmel, később pedig az FX készített belőle sorozatot. Utolsó, „Meghaltam” című blogbejegyzésében őszintén írt arról, mit tanult az élete végén.
„Nincsenek olyan életbölcsességeim, amiket megoszthatnék. Tudom, mit tettem az életem végén. Tudom, mi okozott nekem örömöt. De az én listám valószínűleg nem lenne hatással rátok”
– írta. Megfigyelte, hogy a diagnózisa után voltak barátai, akik ugyan jelentkeztek, de sosem tettek erőfeszítést, hogy találkozzanak is vele. Ebből vonta le a következtetést: „A fel- és eltűnések során rájöttem, hogy az emberek azt teszik, amit tesznek, függetlenül attól, mit is szeretnének valójában. Még én is.”
Ez a felismerés felszabadítóan hatott rá. „Hát nem felszabadító? Nem kellett repülőjegyet vennem Bora Borára, napokat tölthettem az ágyban, még akkor is, ha szerettem volna produktív lenni.”
Búcsúüzenetében bocsánatot kért azoktól a barátaitól, akiktől nem tudott személyesen elbúcsúzni.
„A haldoklásom folyamatának rövidnek és zártnak kellett lennie. Egy halálcsónakhoz hasonlítottam. Ahogy egyre távolabb sodródtam a parttól, tudtam, hogy még egy test felborítaná azt a gyönyörű egyensúlyt és biztonságot, amelynek megteremtésén keményen dolgoztam.”
Üzenetét teljes empátiával zárta: „De ha dühösnek kell lennetek rám, csak rajta. Azt hiszem, én is az lennék, ha egy jó barátomtól olvasnék egy ilyen üzenetet, aki hirtelen már nincs többé.”
„Meghaltam” – ezzel a két szóval kezdődik Molly Kochan utolsó blogbejegyzése, amelyet 2019. március 8-i halála után tettek közzé. A New York-i nőnél 2011-ben diagnosztizáltak mellrákot, négy évvel később, 42 évesen pedig megtudta, hogy a betegsége gyógyíthatatlan. Ekkor meghozott egy döntést, ami keveseknek jutna eszébe: elhagyta a férjét, és egy „szexuális felfedezőútra” indult, hogy a hátralévő idejében a gyönyört hajszolja - írta a LadBible.
Molly azért választotta ezt az utat, mert nem akarta, hogy a betegség határozza meg, és elege lett a sajnálkozó pillantásokból – írta a lap.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Sokkoló tragédia történt Brazíliában: meghalt egy férfi, miután vasárnap bemászott a João Pessoa-i állatkert oroszlánjának kifutójába.
A látogatók által készített videófelvételeken is látszik, ahogy
a férfi egy fára felmászva jutott át a kifutót övező, forrástól függően hat vagy nyolc méter magas falon és a védőrácsokon, majd a nőstény oroszlán elragadja.
A rendőrség elsődleges megállapítása szerint a férfi öngyilkossági szándékkal mászott be az állathoz.
Sajtóhírek szerint egy 19 éves, a hatóságok által már ismert fiatalember az áldozat, aki sokáig állami gondozásban nevelkedett, mentális problémái miatt pedig korábban pszichológiai kezelésre is szüksége volt. Egy őt jól ismerő gyermekvédelmi dolgozó szerint Gerson Machado mélyszegénységben nőtt fel megfelelő családi háttér nélkül, édesanyját pedig skizofréniával diagnosztizálták. A mentális gondokkal küzdő fiú volt az egyetlen gyerek a családban, akit nem fogadtak örökbe.
A történtek után az állatpark vezetése gyorsan döntött oroszlán sorsáról.
„Nem öljük le. Az állat nem agresszív, és senkire sem veszélyes. Csak azért reagált, mert egy nagymacska, és a területére hatoltak be”
– közölte a park sajtóosztálya a ContilNet megkeresésére.
A környezetvédelmi vezető szerint a nőstény oroszlán ösztönösen, területvédő szándékkal cselekedett, a park állatorvosa pedig hozzátette, hogy az állat meglehetősen megriadt, ezért többnapos megfigyelés alá vonják.
Az esemény a közvéleményt is felkavarta, sokan az állat pártjára álltak.
„Nem öljük le. Az állat nem agresszív, és senkire sem veszélyes. Csak azért reagált, mert „Nem az oroszlán hibája. Ő ment oda be”
A vizsgálat ideje alatt a Parque da Bica nevű park zárva tart. A városvezetés hivatalos közleményében fejezte ki együttérzését: „Rendkívül szomorú esemény ez mindannyiunk számára, együttérzésünket és részvétünket fejezzük ki a férfi családjának és barátainak.”
Zokogva omlott össze az anya a babája nemét leleplező bulin – hetekkel később jött a fordulat, ami mindent megváltoztatott
Milliók látták a TikTok-videót, amin a 21 éves Hailey sírva fakad. A könnyek mögött egy korábbi vetélés és egy beteljesületlen álom fájdalma rejtőzött.
Egy kékre színezett torta, egy anya zokogása és egy kamera, ami mindent rögzít: milliók nézték meg azt a TikTok-videót, amelyen a 21 éves Hailey Gonzalez a babája nemét leleplező bulin nem örömében, hanem csalódottságában sírva fakad. A felvétel bejárta az internetet, a történet azonban sokkal mélyebb, mint amit az a néhány másodperc megmutat. A drámai pillanatot hetekkel később egy váratlan fordulat követte, amely mindent átírt.
A klipen, amely ma már közel 10 millió megtekintésnél jár, Hailey, a férje, Roberto és a kisfiuk látható, amint csukott szemmel várják, hogy a tortából kikanalazott első falat felfedje a születendő gyermek nemét. A visszaszámlálás után a kanálon lévő sütemény tölteléke egyértelműen kék volt, ami fiút jelzett. A férj mosolygott, a kisfiú kíváncsian nézte a szüleit, Hailey arca azonban eltorzult, és vigasztalhatatlan zokogásban tört ki.
A reakció gyökere egy januári tragédiához nyúlik vissza. Hailey akkor veszítette el a babáját egy vetélés miatt, ami mélyen megviselte. „Januárban vetélésem volt, és azon az éjjelen egy sárga nyári ruhás kislányról álmodtam” – mondta a The Sun-nak. Ez az álomkép annyira erősen élt benne, hogy amikor ismét teherbe esett, a szívében biztos volt benne, hogy az elvesztettnek hitt kislánya tér vissza hozzá. „Amikor megtudtam, hogy újra terhes vagyok, a lányunkért imádkoztam, és a szívemben tudtam, hogy vissza fog térni” – tette hozzá.
A család egy otthoni vérvizsgálat, a SneakPeek eredménye alapján rendelte meg a tortát. Mivel az első gyermeküknél ez a teszt pontosnak bizonyult, most is megbíztak benne. Néhány héttel később azonban megérkezett a sokkal megbízhatóbb, orvosi nem invazív prenatális teszt eredménye, amit később egy ultrahangvizsgálat is megerősített:
a család mégis kislányt vár.
Az otthoni teszt tévedett, a baba érkezését jövő év januárjára várják.
Hailey a fordulat után is úgy döntött, megosztja a sírós videót, méghozzá egy fontos üzenettel. Szerette volna felhívni a figyelmet a „gender disappointment” jelenségére, vagyis arra a csalódottságra, amit egy szülő érezhet, amikor a baba neme nem az, amire vágyott. „A ‘nemmel kapcsolatos csalódottság’ valós” - mondta el az édesanya a The Sun-nak.
Egy kékre színezett torta, egy anya zokogása és egy kamera, ami mindent rögzít: milliók nézték meg azt a TikTok-videót, amelyen a 21 éves Hailey Gonzalez a babája nemét leleplező bulin nem örömében, hanem csalódottságában sírva fakad. A felvétel bejárta az internetet, a történet azonban sokkal mélyebb, mint amit az a néhány másodperc megmutat. A drámai pillanatot hetekkel később egy váratlan fordulat követte, amely mindent átírt.
A klipen, amely ma már közel 10 millió megtekintésnél jár, Hailey, a férje, Roberto és a kisfiuk látható, amint csukott szemmel várják, hogy a tortából kikanalazott első falat felfedje a születendő gyermek nemét. A visszaszámlálás után a kanálon lévő sütemény tölteléke egyértelműen kék volt, ami fiút jelzett. A férj mosolygott, a kisfiú kíváncsian nézte a szüleit, Hailey arca azonban eltorzult, és vigasztalhatatlan zokogásban tört ki.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
2 millióval olcsóbb tévé, 200 ezres engedmény egy laptop árából - ezek voltak a legdurvább Black Friday-akciók
Nem csoda, hogy megdőlt a költési rekord, hiszen a porszívókon és laptopokon is százezreket lehetett spórolni világszerte. Míg a webáruházak kaszáltak, a fizikai boltok forgalma alig-alig nőtt.
Pénzeső hullott a webáruházakra az idei Black Friday-en, amikor világszerte megdőltek az online költési rekordok. Az Egyesült Államokban november 28-án, egyetlen nap alatt 11,8 milliárd dollárt, vagyis körülbelül 3 883 milliárd forintot költöttek el az interneten a vásárlók, ami 9,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Globálisan a becslések szerint a fekete pénteki online forgalom elérte a 79 milliárd dollárt. A hatalmas vásárlási kedvet a kereskedők rendkívül nagy, sokszor 30 százalékot is elérő árengedményekkel fűtötték, az érdeklődők pedig egy új technológiát is bevetettek a legjobb ajánlatok levadászására.
A legfrissebb adatok szerint az online kedvezmények átlagos csúcsa az Egyesült Államokban 28 százalék volt, míg globálisan 27 százalék körül mozgott. A legnagyobb leárazásokat hagyományosan az elektronikai cikkek (átlagosan 29-30 százalék), a játékok (30 százalék) és a televíziók (24,3 százalék) kategóriájában lehetett elcsípni. A bútoroknál és a ruházati termékeknél a kedvezmények csúcsa 19, illetve 25 százalék körül alakult.
A számok mögött konkrét, sokszor elképesztő mértékű megtakarítások álltak.
A nap egyik legdurvább akciója egy 77 colos, azaz közel két méteres képátlójú LG OLED tévéhez köthető, amelynek árából 5 997 dollárt, vagyis nagyjából 1 974 000 forintot engedtek el.
Egy népszerű, 65 colos Samsung Frame tévét 1 000 dollárral (kb. 329 000 forinttal) olcsóbban lehetett megvásárolni. Nagy-Britanniában egy Dyson vezeték nélküli porszívó árát 131 fonttal (kb. 57 000 forinttal) csökkentették, míg egy ASUS laptopot 500 fonttal, azaz közel 218 000 forinttal olcsóbban adtak.
A vásárlási láz hátterében idén egy új jelenség is megjelent: a mesterséges intelligencia.
Az AI-alapú keresések és ajánlások forgalma 805 százalékkal nőtt az amerikai kereskedelmi oldalakon. Világszinten 14,2 milliárd dollárnyi online eladást befolyásoltak ezek az okos eszközök.
„Az emberek új eszközöket használnak, hogy gyorsabban jussanak el ahhoz, amit keresnek… a nagy nyelvi modellek felgyorsítják a felfedezést” – nyilatkozta Suzy Davidkhanian, az eMarketer elemzője.
Sokan éltek a „vásárolj most, fizess később” lehetőségekkel, amelyekkel csak a fekete pénteki napon 747,5 millió dollárnyi (kb. 246 milliárd forintnyi) vásárlást bonyolítottak le. Jellemző volt az is, hogy a vevők kevesebb, de drágább terméket tettek a kosarukba, célzottan vadászva a nagy értékű ajánlatokra. „A fogyasztók bizonytalan környezetben tájékozódnak… korán vásárolnak, kihasználják a promóciókat, és a régóta vágyott tételekbe fektetnek” – mondta a Reutersnek Michelle Meyer, a Mastercard Economics Institute vezető közgazdásza.
Míg az online kereskedelem szárnyalt, a fizikai boltok forgalma visszafogottabban alakult. Bár az üzletekben is 1,7 százalékkal többet költöttek az emberek, mint tavaly, a növekedés motorja egyértelműen a 10,4 százalékos bővülést produkáló e-kereskedelem volt. A boltokat felkereső vásárlók száma enyhén csökkent, a nagy roham pedig egyre inkább eloszlik a hét folyamán. „A Black Friday igazából egy egész hetes eseménnyé vált” – erősítette meg a trendet a Sensormatic Solutions szakértője, Grant Gustafson az Associated Pressnek.
A legkapósabb termékek listáján idén a LEGO, a Pokémon kártyák, a játékkonzolok, az Apple AirPods fülhallgatók és a KitchenAid konyhai robotgépek szerepeltek.
Pénzeső hullott a webáruházakra az idei Black Friday-en, amikor világszerte megdőltek az online költési rekordok. Az Egyesült Államokban november 28-án, egyetlen nap alatt 11,8 milliárd dollárt, vagyis körülbelül 3 883 milliárd forintot költöttek el az interneten a vásárlók, ami 9,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Globálisan a becslések szerint a fekete pénteki online forgalom elérte a 79 milliárd dollárt. A hatalmas vásárlási kedvet a kereskedők rendkívül nagy, sokszor 30 százalékot is elérő árengedményekkel fűtötték, az érdeklődők pedig egy új technológiát is bevetettek a legjobb ajánlatok levadászására.
A legfrissebb adatok szerint az online kedvezmények átlagos csúcsa az Egyesült Államokban 28 százalék volt, míg globálisan 27 százalék körül mozgott. A legnagyobb leárazásokat hagyományosan az elektronikai cikkek (átlagosan 29-30 százalék), a játékok (30 százalék) és a televíziók (24,3 százalék) kategóriájában lehetett elcsípni. A bútoroknál és a ruházati termékeknél a kedvezmények csúcsa 19, illetve 25 százalék körül alakult.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!