FELFEDEZŐ
A Rovatból

Elnézést kért egy bolt, amiért „Nem vagyok beoltva” feliratú Dávid-csillagos kitűzőket árultak Amerikában

A bolt oldalát elözönlötték a dühös üzenetek, amelyekben antiszemitának nevezték a kitűzőket. Valójában inkább bunkóság volt.
Fotó: htwrksnashville/Twitter - szmo.hu
2021. május 31.


Link másolása

Bocsánatot kért egy Nashville-i kalapbolt, amiért sárga, Dávid-csillagos kitűzőket árultak, mint amilyeneket a zsidóknak kellett hordaniuk a náci birodalomban - írja az Indy100.

Pénteken jelent meg egy fotó a HatWRKS bolt oldalán, ahol egy mosolygó nő viseli a darabonként 5 dollárért kapható kitűzőt. A posztot azóta eltávolították, ám így is óriási visszhangot váltott ki:

“Ez az undorító bolt “nem vagyok beoltva” feliratú sárga csillagokat árul, beszennyezve a holokauszt áldozatainak emlékét. Azonnal be kéne záratni” - írta például egy Twitterező.

A kép elterjedését követően a bolt oldalát elözönlötték a dühös üzenetek, amelyekben antiszemitának nevezték a kitűzőket.

A tulajdonos eleinte azzal védekezett, ő csak kiáll a zsarnokság ellen, és arra próbált rávilágítani, hogy a koronavírus miatti korlátozások számára a fasizmust idézik. Ám ez nem hatotta meg a kommentelőket:

“Sajnálom, hogy pénzt kereshettek rajtam ezek az emberek a múltban, és hogy képes voltam másokat is odairányítani. Ez undorító és taszító. Azt hirdetik, hogy büszkén kiállnak a zsarnokság ellen, hát, én meg büszkén mondom, b.sszátok meg magatokat!” - írta egy másik egykori vevő.

Volt olyan is, aki saját családi traumáját idézte fel: 

“Fiatal, holland iskoláslányként anyámnak ilyen csillagot kellett viselnie. Elképesztően groteszk, hogy ezt a gonosz szimbólumot hordja valaki, és ezzel jelezze, hogy nincs beoltva. Mikor lesz már vége ennek? A 11 auschwitzi tömegsírban nyugvó családtagom nevében fogom letépni” - írta.

A bolttól számos korábbi partnere is elpártolt, majd szombaton tüntetők lepték el, akik “Ki a nácikkal Nashville-ből” feliratú táblákkal érkeztek.

A tulajdonos végül bocsánatot kért: 

“Semmilyen módon nem állt szándékomban trivializálni a Dávid-csillagot, vagy emberek millióit megsérteni. Ez nem én vagyok és nem ezt képviselem. Nem nyerészkedni akartam, hanem hangot adni az őszinte félelmemnek, és hogy mindent megtenni, hogy soha ne történhessen hasonló. Elnézést kérek, ha ez érzéketlenségnek tűnt.”

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Belenézett a főnök a dolgozók híváslistájába, majd ki is rúgott három home office-olót
Az ausztráliai értékesítők eleinte 15 percenként hívták az ügyfeleket, majd ezt fokozatosan kitolták két órára. Volt olyan szakasza a napnak, amikor egyáltalán nem csináltak semmit.

Link másolása

Arra gyanakodott egy ausztráliai értékesítéssel foglalkozó cégvezető, hogy néhány otthonról dolgozó alkalmazott kevesebbet dolgozik az elvártnál. A főnök ezért belenézett a dolgozók híváslistájába, a kutakodásnak pedig az lett a vége, hogy három embert is kirúgott, írja a Unilad.

A cégvezető akkor fogott gyanút, amikor a home office-ban dolgozók munkahelyi chatelése egyre passzívabb lett, a e-mailekre adott válaszok is egyre lassabban érkeztek meg, időnként pedig nem is reagáltak az értékesítők, ha hívták őket.

Az eleinte 15 percenként tervezett munkatelefonok egy idő után 20 percenként valósultak csak meg, aztán már csak félóránként, majd néha kétórás szünetek is előfordultak, de olyan is akadt, amikor egyszerűen semmit sem csináltak.

A problémás dolgozók egy idő után már naplót sem vezettek arról, hogy milyen feladatokat végeztek el és milyen ügyfeleket hívtak fel.

A főnök másfél évig figyelte a dolgozókat, mielőtt úgy döntött, hogy hármuktól is megválik. Szerinte a munkatársai tisztában voltak azzal, hogy nem könnyű jó munkaerőt találni, és ezt kihasználva lazsálni kezdtek. Azonban egyre többet lógtak, ami végül az elbocsátásukhoz vezetett.

Nem ez volt az első eset az utóbbi időben Ausztráliában, hogy egy otthonról dolgozó kollégának a munkavégzés mennyisége miatt mondtak fel:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
FELFEDEZŐ
Mindenkit sokkolt a Legyen Ön is milliomos legnehezebb kérdése, mégis helyes választ adott a versenyző
A műsor történetének talán legnehezebb kérdését kapta a vetélkedő brit kiadásának egy játékosa. A merészsége mentette meg, egy vagyont vihetett végül haza.

Link másolása

A Legyen Ön is milliomos történetének legnehezebb kérdését kapta a műsor brit változatának egy versenyzője, melyet azóta sem szárnyalt túl semmi. A történteket a LadBible eleveníti fel. 2021 augusztusában Glen Bunn éppen csak elérte a mai árfolyamon 14,7 millió forintnak megfelelő 32 ezer fontos biztos nyeremény szintjét, amikor megkapta ezt a kérdést:

A 2000-es díjátadó óta a legjobb női főszereplőnek járó Oscar-díjat egyetlen olyan színésznő sem nyerte el, akinek a neve az alábbi betűvel kezdődik:

A: G;

B: K;

C: M;

D: W.

A versenyzőnek fogalma sem volt a helyes válaszról, ezért telefonos segítséget kért. Csakhogy a vonal másik oldalán ugyanolyan tanácstalan volt barátja, mint ő.

Bunn végül találomra megjelölte az A választ, ami a helyes megfejtésnek bizonyult.

A férfi ezután még a következő kérdésre is helyes választ tudott adni, végül 125 ezer font, vagyis 57,3 millió forintnyi nyereménnyel ment haza.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Ezért ne hordj rövidnadrágot repülőn, tanácsolja a légiutaskísérő
Eláruljuk, nem a divat miatt. Akármilyen jól is eshet rövidnadrágban megérkezni egy mediterrán éghajlatú ország repülőterére, Tommy Cimato nem javasolja ezt a TikTok-csatornáján.

Link másolása


Akármilyen jól is eshet rövidnadrágban megérkezni egy mediterrán éghajlatú ország repülőterére, a légiutaskísérőként dolgozó Tommy Cimato nem javasolja ezt a TikTok-csatornáján.

„Ne hordj, vagy legalább próbálj meg ne hordani rövidnadrágot, amikor repülőn vagy. Az ablakról se tudhatod, hogy mennyire lesz tiszta, szóval ha hosszú szárú nadrágban vagy, kevesebb kórokozóval érintkezel”

– osztotta meg tanácsát Cimato.

@tommycimato #greenscreen #fyp #flightattendant #airline #aviation #travel #flights ♬ Blue Blood - Heinz Kiessling


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

FELFEDEZŐ
Folyamatosan csecsemőnek nézi a légitársaság egy 101 éves utasát
Az amerikai nénit bosszantja a számítógépes rendszer hibája, ami nem képes feldolgozni az életkorát. Több kellemetlensége is volt már emiatt.

Link másolása

Nem tudja kezelni az American Airlines foglalási rendszere egy 101 éves néni korát, ezért folyamatosan csecsemőként kezelik, írja a BBC. Az 1922-ben született utas egyik legutóbbi kálváriájának a lap tudósítója is szemtanúja volt.

Patricia örülne, ha végre kijavítanák a rendszer hibáját, mert a baki már korábban is okozott kellemetlen perceket neki.

Egyszer például a reptéren dolgozók nem készítették ki számára a kerekesszéket, mert egy karon ülő baba érkezésére számítottak.

„A lányom online lefoglalta a jegyet, és a reptéri számítógép azt hitte, hogy a születési dátumom 2022, nem pedig 1922” – mesélte az idős néni a riporternek. Emiatt még jóval azután is a gépen ücsörgött a kerekesszékre várva, hogy a többi utas már elhagyta a fedélzetet.

A néni szerint a számítógépes rendszer valamiért képtelen feldolgozni, hogy 1922-ben született, és ehelyett egy 100 évvel későbbi időpontot vesz alapértelmezettként. Mindezt annak ellenére teszi, hogy teljes árú jegyet vásárolnak.

Patricia egészen 97 éves koráig egyedül utazott, azóta azonban nagyon megromlott a látása, és ezért már csak a lányával együtt indul útnak. Az egykori ápolónő évente kétszer száll repülőre, amikor a hideg tél elől délre megy látogatóba a családjához, és amikor onnan visszatér Chicagóba. Legközelebb majd ősszel indul haza, és abban reménykedik, hogy addigra megoldják a helyzetet.

Link másolása
KÖVESS MINKET: