A Facebook már az offline világban is követni fog - ha engedélyezed ezt
Feltűnt, hogy ha bemész egy boltba, a Facebookon a bolt hirdetései jelennek meg? Ez azért lehetséges, mert a közösségi oldal figyeli, ki merre jár, hova tér be, és ha az éppen partnere a Facebooknak, hát az ő hirdetéseit jeleníti meg.
Akárcsak a Google, a Facebook is gyűjt információkat a felhasználóiról, a szokásaikról. Nem mindegy, mire kattintasz, mire keresel rá, hiszen ezek alapján állítja össze a közösségi oldal a hirdetéseket, amelyek megjelennek a hírfolyamodban. Miért van erre szükség? Így sokkal nagyobb eséllyel végződik majd vásárlással a továbbkattintás, hiszen olyan reklámot tesznek eléd, ami feltehetően érdekel téged.
A Facebook azonban mostantól az offline világban is nyomon követ minket, ha hagyjuk - írja a hvg.hu.
Néhány napja elérhető az új funkció, amelynek segítségével a felhasználók offline vásárlási szokásairól is begyűjtehti az infókat a Facebook mobilos applikációja, és rajta keresztül a hirdetők is természetesen.
Ha a Facebook mobilos alkalmazásban engedélyezted a nyomon követést, a rendszer lehetővé teszi, hogy a hirdetők - a konkrét neved és személyes adataid nélkül - tudjanak róla, hogy ott jártál.
Ezek a reklámok kifejezetten a tartózkodási helyhez kötöttek, tehát ha éppen otthon facebookozol, akkor nem látod, de ha a bolt közelében vagy, ahol már egyszer megfordultál, bizony dobni fogja a közösségi oldal az adott cég hirdetését.
Ehhez persze szükséges, hogy az üzlet a Facebook partnere legyen, és igénybe vegye a targetálási lehetőséget.
Forrás: Pixabay
Mivel a Facebook hirdetőinek jelentős része multinacionális, így a helyadatokon, valamint a mobilos tevékenységeken alapuló hirdetési rendszer akár több országon át is "kísérheti" a felhasználókat - olvasható a hvg.hu-n.
Ha szeretnéd személyre szabni, mi alapján küldjön neked hirdetéseket a Facebook, itt teheted meg.